te veel olie

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 822

Re: te veel olie

Bericht#11 » 01 dec 2018, 11:01

Ik zou het gewoon via de vuldop met een slangetje doen. Geheel erin duwen en dan duim er op en dan er uit trekken en zorgen dat het uit einde lager dan de tank is. Zorg dat het andere uit einde in de tank in de vloeistof blijft hangen en dan de duim eraf. Dan gauw in de jerrycan stoppen. Benzine gaat vanzelf lopen. (HEVELEN)
Zelf heb handpompje
Afbeelding
kost ca €p 6,=
0 x

Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

Re: te veel olie

Bericht#12 » 01 dec 2018, 12:29

Ik ga proberen.....
0 x

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: te veel olie

Bericht#13 » 01 dec 2018, 13:08

Vinc schreef:Hoe krijg je eigenlijk die benzine uit de tank? Tank ligt bij Kymco op het laagste punt. Slangetje loshalen voor de benzinefilter, na? bij carburateur?




Jepp dat slangetje of leeg zuigen met een pompje , de boel opvangen in een kan en ooit eens later gebruiken en verdunnen , nu nieuwe benzine erin en maximaal een eetlepel olie daarbij , ja hij gaat wat meer roken , maar het doel was om te kijken of je nog een heetloper of vastloper zou krijgen ,en te proberen of je oliepomp wel of niet werkt , je kunt ook je olie reservaar tot de nok vullen en kijken op langere termijn of het oliepeil wat gezonken is , dus dat beetje rook meer neem ik bij mijn Grand dink ook voor lief , later als je wqeer meer weet kun je de benzine die je nu met te veel olie hebt verpest verdunnen met nieuwe benzine en volgend jaar weer gebruiken


groetjes gerard uit brabant



Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 794

Re: te veel olie

Bericht#14 » 01 dec 2018, 14:51

te proberen of je oliepomp wel of niet werkt , je kunt ook je olie reservaar tot de nok vullen en kijken op langere termijn of het oliepeil wat gezonken is.


Mijn ervaring hiermee is dat dit niet echt een goede indicatie is of de olie pomp wel GOED werkt.

Zelfs een oliepomp dat te weinig olie geeft, zal dit olie niveau gewoon laten zakken alleen zal het wat langer duren voordat het gezakt is. Een oliepomp hoort een bepaalde flow rate te hebben dat op ieder toerental anders is.. Zo kan hij het bij lage snelheid prima doen, maar op veel meer toeren weer te weinig olie geven..

Als de oliepomp goed zou zijn, dan zou je geen rare bijgeluiden uit de motor moeten horen zoals schrapen of dat je het blok voelt rammelen.

Andere ervarings feitje is dat ik zelf mee hebt gemaakt dat een mechanische pomp rijker smeert en beter werkt dan zo`n elektrisch aangestuurde die minder olie geeft.

En betreft die benzine, zou het geen jaar laten staan, want dan gaat de kwaliteit naar beneden..
Zou het gemixt met nieuwe benzine gewoon direct na de volgende tankbeurt gewoon weer gebruiken.. Het maximale standtijd dat ik de benzine zou bewaren is niet meer als 3 maanden.. Dit ook omdat er bio-ethanol er door gemixt zit..
0 x

Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

Re: te veel olie

Bericht#15 » 01 dec 2018, 15:10

Dank, dank, dank allemaal. Ik heb inmiddels geheveld met hulp van een pompje van de scooterboer. Snel gewone benzine gaan tanken en rijden maar. En hij rijdt!!
Oude benzine doe ik liever weg, gebruik ik niet meer. Topic kan gesloten worden.
Dank allemaal.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer