Oldy schreef:In principe kan de accu het wel aan. Echter verlichting op scooters wordt meestal verzorgd door de lichtspoel en deze is wisselstroom. Alleen je knipperlichten en je remlicht werken op de accu en is dus gelijkstroom. Ik adviseer je om de knipperlichten die in je set zitten te vervangen voor 10 Watt lampen. Nu zitten er 21 Watt in. Het kan zijn dat je knipperlichten sneller of langzamer gaan knipperen. Normaal moet jouw scooter 2 lampjes voeden van 10 Watt en één van 1,2 watt in je cockpit. Dus in totaal iets meer dan 21 Watt. Wanneer je de standaard lampjes er in laat zitten wordt dit totaal meer dan 42 Watt. Bij vervangen van 10 Watt zit je dus iets boven de 30 Watt. Je remlicht is 21 Watt en wordt dan nu dubbel 42 Watt maar dit is slechts enkele seconden dus zal je accu géén problemen mee hebben. Echter in de winter als je start, met ook je aanhanger eraan zal je accu wel 21 Watt extra naar je aanhanger remlicht voeden. Je scooter moet wel snel starten want ik kan me voorstellen dat na een nacht koud weer dat je scooter niet gelijk wil aanslaan je na enkele pogingen je gaat merken dat je toerental van de startmotor al lager wordt.
Hallo Oldy,
Super bedankt voor de duidelijke uitleg!
De scooter en de aanhanger staan straks in de schuur. en moeten afkoppelbaar zijn.
Wat ik denk ik ga doen is de kabel van de verlichting inkorten of in de bodem verwerken zodat hij er aan de voorkant uit komt (De stekker) Dan krijg je een stekker net als een echte aanhanger.
Daarna wil ik een stopcontact maken aan de accu waar de stekker van de verlichting in kan. Dit moet toch wel rendabel zijn toch?
Delight schreef:Dit kan prima, maar misschien is het slim om de lampen die er in zitten te vervangen voor led?
Komt goed
Ik heb ook hulp va mijn leraar