Luuko Retro 50; accu verplaatsen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Luuko Retro 50; accu verplaatsen

Bericht#11 » 05 feb 2019, 20:58

Amendoim schreef:
FTrotsenburg schreef:Als de accu inderdaad in een rare houding gemonteerd zou moeten worden zou ik zeggen: koop een accu op Lithium basis. Daar kun je alle kanten mee op en je krijgt nog wat extra voordelen ook mee. Alleen ja, ze zijn wat prijzig.


Nu meen ik eerder op het forum ergens gelezen te hebben dat ze ook niet zo geschikt zouden zijn voor scooters...


Oh dat weet ik niet. Ik zit er zelf ook een beetje naar te kijken aangezien ik in het maximale formaat wat er in de g-dink past een inhoudelijk grotere accu zou kunnen krijgen als ik voor lithium kies.
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 822

Re: Luuko Retro 50; accu verplaatsen

Bericht#12 » 05 feb 2019, 21:40

Wanneer je een Litium ijzerfosfaat accu monteert geeft dit géén problemen. Echter één ding mag NOOIT gebeuren, DIEPTE ONTLADING. Wanneer dit toch gebeurt gaat de accu kapot. Deze accu's hebben wel het voordeel dat ze een hogere capaciteit hebben bij dezelfde afmeting als een lood accu. Echter zijn deze accu meer geschikt voor continue stroom afname en niet zoals bij een scooter en auto hoge start stroom en dan weer laden, maar het kan wel
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Luuko Retro 50; accu verplaatsen

Bericht#13 » 05 feb 2019, 22:05

Och, als een bedrijf ze maakt in de maten/dimensies van standaard auto/motor/scooter accu's. Dan denk ik dat ze wel geschikt zijn hoor.

En bij mijn airsoft replica's (bb guns) gebruik ik ook lithium accu's. En daar is het eigenlijk ook telkens piek belasting. Letterlijk een Aan/uit knop, die je dan soms wat langer ingedrukt houd.

Maar inderdaad, te diep ontladen vinden ze niet fijn (al is dat bij een loodaccu natuurlijk ook zo) één voordeel is ook weer dat die lithium accu's maar een heel lage zelfontlading hebben. Dus na een winterstop is die accu nog steeds nagenoeg vol zegmaar.
0 x

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Luuko Retro 50; accu verplaatsen

Bericht#14 » 05 feb 2019, 22:18

Hoi ,
Je kan dan beter voor een AGM accu kijken ,heb ik ook op de boot voor de motor en de boegschroef
kunnen een hoog vermogen afgeven en diep worden ontladen.
Deze kan je zelfs op zijn kop hangen,alleen mogen ze niet te warm worden,zijn wel prijzig.

Groeten

Peter
0 x

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Luuko Retro 50; accu verplaatsen

Bericht#15 » 01 mar 2019, 15:57

Ik heb nog eens goed gekeken en gemeten, maar ik kan de accu helaas niet verplaatsen.
Te weinig ruimte.
Ook de ruimte onder het voetenplankje is te klein en daarbij ook lastig toegankelijk.
Jammer, want ik had die ruimte wel kunnen gebruiken. :(
0 x

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer