GPS Tracker tegen diefstal.

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#11 » 26 apr 2019, 18:27

Bij het niet aanwezig zijn van een contactsleutel in je contactslot en je verplaatst je scooter dan geeft hij een diefstal alarm (stil alarm).

In dit geval wordt het diefstal alarm uitgeschakeld nadat jij je scooter met de gewone sleutel start. dus het alarm zal ook uitschakelen als je met een grote schroevendraaier en deze draai je dus om zodat je scooter start dan denk je alarm (gps) dat hij gewoon gestart wordt. Hij zal dus geen alarm signaal naar de meldkamer geven omdat het scooter gps kastje denk dat de scooter gewoon gestart is. (met sleutel of bij vaak diefstal bekende schroevendraaier)

Er zal dus geen alarm geven worden (let wel dit is stil alarm naar jou mobiel toe) tevens krijg je van de alarm centrale ook een melding d.m.v. e-mail en een SMS bericht.

Hier moet je dus even goed nakijken en zeker ook testen.

Let wel als jou scooter dus op deze manier wordt gestolen dan kun je contact opnemen met een meldkamer en zij kunnen op afstand zien waar jou scooter is. Echter ook hier is de diefstal bende op de hoogte van dit systeem en vaak wordt dan de scooter ontmanteld van dit systeem.
0 x

joey
Berichten: 61

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#12 » 27 apr 2019, 05:21

Willem13 schreef:Bij het niet aanwezig zijn van een contactsleutel in je contactslot en je verplaatst je scooter dan geeft hij een diefstal alarm (stil alarm).

In dit geval wordt het diefstal alarm uitgeschakeld nadat jij je scooter met de gewone sleutel start. dus het alarm zal ook uitschakelen als je met een grote schroevendraaier en deze draai je dus om zodat je scooter start dan denk je alarm (gps) dat hij gewoon gestart wordt. Hij zal dus geen alarm signaal naar de meldkamer geven omdat het scooter gps kastje denk dat de scooter gewoon gestart is. (met sleutel of bij vaak diefstal bekende schroevendraaier)

Er zal dus geen alarm geven worden (let wel dit is stil alarm naar jou mobiel toe) tevens krijg je van de alarm centrale ook een melding d.m.v. e-mail en een SMS bericht.

Hier moet je dus even goed nakijken en zeker ook testen.

Let wel als jou scooter dus op deze manier wordt gestolen dan kun je contact opnemen met een meldkamer en zij kunnen op afstand zien waar jou scooter is. Echter ook hier is de diefstal bende op de hoogte van dit systeem en vaak wordt dan de scooter ontmanteld van dit systeem.



Bedankt voor de duidelijke uitleg Willem!
Op het laatste stukje wil ik je graag zeggen dat ik een kaart bij de hand heb en zelf constant kan zien waar de scooter is.
Dus daar hoef ik de meldkamer niet voor te bellen.

Als ik weet dat de scooter gestolen is (En hij staat een paar straten verder op) Kan ik dus gewoon de politie bellen.


Bevindingen zijn tot zo ver super! Meer info stuur ik later
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2905

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#13 » 27 apr 2019, 07:40

joey schreef:

Als ik weet dat de scooter gestolen is (En hij staat een paar straten verder op) Kan ik dus gewoon de politie bellen.



Ja dan moet je nog eerst even een afspraak maken om je brommer op te geven als gestolen dat kan zo als hier wel 3 a 4 dagen duren , en als je aangifte heb gedaan , dan is het nog maar de vraag of ze er wat mee gaan doen :nono1:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

joey
Berichten: 61

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#14 » 27 apr 2019, 13:40

ravw schreef:
joey schreef:

Als ik weet dat de scooter gestolen is (En hij staat een paar straten verder op) Kan ik dus gewoon de politie bellen.



Ja dan moet je nog eerst even een afspraak maken om je brommer op te geven als gestolen dat kan zo als hier wel 3 a 4 dagen duren , en als je aangifte heb gedaan , dan is het nog maar de vraag of ze er wat mee gaan doen :nono1:



Hoezo aangifte? Ik stap gewoon naar het buro en laat zien waar die gestolen scooter staat. Vraag gewoon of ze een bezoekje willen brengen. Vaak is het een bekende.

Deze tracker geeft adres notering.
Mocht dat niet werken. Heb een massief RVS schep. Dan haal ik hem zelf op.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2905

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#15 » 27 apr 2019, 14:13

joey schreef:
Hoezo aangifte? Ik stap gewoon naar het buro en laat zien waar die gestolen scooter staat. Vraag gewoon of ze een bezoekje willen brengen. Vaak is het een bekende.

Deze tracker geeft adres notering.
Mocht dat niet werken. Heb een massief RVS schep. Dan haal ik hem zelf op.


Zo gaat het hier dus niet , je moet aanbellen dan moet je via een intercom zeggen wat je komt doen , als je zegt ik wil aangifte doen van een gestolen brommer dan mag je een afspraak maken / bellen/ via een website en dan is het vaak prettige dag verder ..

ondertussen weet ik wel hoe ik ze snel bij me heb die lui , als je belt dat er iets aan de hand is , dan komen ze wel als er auto's beschikbaar zijn , maar moet je dan eens zeggen dat je het zelf gaat oplossen .. ze komen van alle kanten aanrijden

laatst hier een inbraak , heterdaad betrapt , 2 lui hadden de dief te pakken , maar denk je nou echt dat de politie daar voor komt , not , zeg maar gerust dat als je langer dan 5 min moet wachten ze een lijkenauto kunnen mee sturen want dan is er niets van de dief over ... binnen 2 min stonden ze voor de deur en dief ingerekend :worshippy: ( zie je wel dat ze er snel kunnen zijn ) :schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#16 » 27 apr 2019, 19:53

FTrotsenburg schreef:@joey, ik bedoelde ook niet zozeer jou tracker. Maar de hypothetische trackers waar de andere leden het over hadden.


Ik weet niet maar Scoot secure is niet echt een hypothetische tracker. veel verzekeringen zweren hierbij alleen zijn de boefjes (om het netjes te houden) ook steeds slimmer.
Vergeet niet dat we altijd áchter de feiten aanlopen. Wat nu in is is om gps storing apparatuur te gebruiken. Het signaal wordt dan zodanig gestoord dat de exacte locatie niet te vinden is.

Neemt niet weg dat ook hier steeds beter wordende trackers op de markt zijn.
0 x

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#17 » 03 mei 2019, 20:58

Als je scooter is gestolen en het is een heterdaad situatie (het moment dat jij er achter komt dat hij niet meer op zijn plek staat) kun je gewoon 112 bellen en aangeven dat je scooter is gestolen en dat je weet waar hij staat (als er gps in zit).

Ik ken het systeem van de tracker in dit verhaal niet, maar ik ben wel benieuwd naar de nauwkeurigheid van het systeem als het gaat om de exacte plaatsbepaling. Als je gestolen scooter bijvoorbeeld weergegeven wordt bij een flat en er een flinke kelderbox onder zit met tientallen boxen, dan zul je een harde kluif hebben met het terugvinden van de exacte plek van je scooter denk ik zo. En er is volgens mij geen officier die toestemming gaat geven om alle kelderboxen open te maken.

De boefjes zijn idd wel steeds slimmer dus ik ben ook heel benieuwd naar nieuwe innovaties
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#18 » 16 sep 2019, 17:37

Euh dit.lijkt sterk.op sluikreclame...
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Maikelvanbokhoven
Berichten: 27

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#19 » 16 sep 2019, 18:49

tomosje schreef:Euh dit.lijkt sterk.op sluikreclame...

Dat lijkt me ook

Ik heb deze tracker

https://www.loqater.nl/

Hij is goed weg gewerkt en sabotage beveiligd dus als hij word verwijderd dan gaat er een stil alarm naar de meldkamer.... en een recovery team word in werking gezet!

Ik hoop dat mn scooter nooit gestolen word maar gelukkig is hij dan ook all risk verzekerd
0 x
Peugeot Django 12-7-2019 -- 0.9 km (nieuw)

Oeps is iets wat je zegt als je er nog om kunt lachen....

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: GPS Tracker tegen diefstal.

Bericht#20 » 18 sep 2019, 12:29

tomosje schreef:Euh dit.lijkt sterk.op sluikreclame...


Ik kan geen merk of contactgegevens vinden, lijkt me dus geen reclame.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer