zij-standaard en andere extra's monteren op Athena 2.0

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

zij-standaard en andere extra's monteren op Athena 2.0

Bericht#1 » 18 jun 2019, 15:57

voor de verandering laat ik eens stap voor stap zien hoe ik mijn nieuwe zij-standaard van Buzzetti heb gemonteerd.
(( kennelijk ook wel bekend als een *Jiffy*))

de set kwam heel netjes met 3 inbus bouten,
3 moeren
en 5 borg plaatjes samen met 1 grote borg plaat.

1: Eerst heb ik de handleiding doorgenomen.

Afbeelding

2: Daarna heb ik de linker onderkap eraf gehaald voor betere toegang tot het sub-frame.

Afbeelding

3: de standaard geplaatst en het past niet :schater:

Dus als extra stap heb ik de 2 bouten aan de zijkant erin gedaan met eerst een plaatje op de bout, Dan door het gat steken, Achterop nog een plaatje geschoven wat een behoorlijke hell was gezien je eigenlijk alleen met je vingertoppen er nog maar net bij kan, Moer erop wat net zo'n hell was. Vast gedraait wat ook al een aardige hell was gezien de ruimte aan de achterkant, En zo doende de onderste gaten wie niet in lijn kwamen op brute wijze recht getrokken met een hoop gedoe.

Afbeelding

Het is nogal benauwd vandaag en reken er maar op dat ik tegen dat punt het zweet behoorlijk van mijn voorhoofd voelde en zag lopen.
Maar het 3e en laatste gat zit nu eindelijk goed dus met de grote borg ring onderop en de kleinere bovenin de bout erdoor geschoven en vast gezet met de moer.
En nu kan ik eindelijk naar stap 4.

4: de rechter onderkap wezen uitlijnen en ja, Die past ook al niet meer.
Dus eerst die maar eens op maat maken waar ik eigenlijk wel een goede veil of iets voor kon gebruiken wat ik natuurlijk niet heb.
Dus ik met een met en een tang en een mesje stukje bij beetje kleine stukjes van de kap wringen,trekken en snijden tot het paste.

Afbeelding

Nu was mijn lichaam echt een waterval joh.
Maar goed, stap 5.

5: Nu het weer past, De onderkap er weer onder gemaakt en na wat bijwerken hier en daar zit die weer netjes op zijn plek en is mijn taak weer voltooit.

Afbeelding

De standaard is mooi stabiel, Alleen de veren zijn wat sterker dan nodig maar die verzwakken wel over tijd.
het ding voelt goed stevig aan en klapt mooi soepel in en uit.

Verder ben ik er ondanks het priegel werk wat het vraagt om het er goed op te krijgen best wel tevreden mee en ben ik blij dat ik nu niet meer keer op keer mijn scooter op de middenbok hoef te trekken wat er ook nog voor zorgt dat mijn schoenen er steeds doorheen gaan na een tijdje dus is het wel fijn on het niet te hoeven doen zolang de ondergrond het toelaat :thumbsup:


Als extra heb ik ook een rug kussentje voor eventuele bijrijders (en voor de looks) aan mijn topkoffer zitten.

Afbeelding
Afbeelding

en een 2e remlicht wat beter te zien is voor hogere voertuigen wie soms achter mij zitten zoals trekkers, Vrachtwagens
ect ect ect

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dadelijk eerst maar eens een test rit maken om te checken of alles inderdaad goed vast zit, Er niks rammelt.
En of het allemaal ook netjes blijft zitten en functioneren.
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: zij-standaard en andere extra's monteren op Athena 2.0

Bericht#2 » 18 jun 2019, 21:20

Zo hee, dat is me nogal een aardige operatie geweest lees ik wel.
Maarrr dan heb je ook wat zie ik wel.

Ziet er goed uit.

Vrgr Ruud
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: zij-standaard en andere extra's monteren op Athena 2.0

Bericht#3 » 19 jun 2019, 09:59

Ziet er keurig uit Jeff
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer