Scooter handkappen

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: Scooter handkappen

Bericht#11 » 08 dec 2021, 20:29

Ik heb mijn Tucano Urbano moffs ondertussen ontvangen en gemonteerd en er twee ritjes mee gemaakt in de snijdend koude polder wind van de afgelopen dagen.

De montage van de moffs ging helaas niet helemaal vlekkeloos. Ik moest mijn toevlucht nemen tot tiewraps om de moffs te kunnen vastmaken aan mijn handvatten.

Het rijden met de moffs is even wennen en niet echt comfortabel. In combinatie met mijn fleece handschoentjes helpen ze echter wel heel goed tegen de kou !
Of de moffs ook goed bestand zijn tegen regen, moet nog blijken.
De remhendels zijn nog redelijk goed te bedienen, maar de knopjes aan het stuur vind ik echt heel lastig te bedienen. Ik ga de moffs deze winter op de scooter houden, maar of het blijvertjes zijn, weet ik nog niet.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 794

Re: Scooter handkappen

Bericht#12 » 09 dec 2021, 00:24

Heb zelf ook handmoffen.. Voor mij werken ze voor 60 %.. Je krijgt het niet heel warm of koud.. Het houd vooral veel rijwind tegen. Het is dan nog steeds wel aan te raden om verwarmde handschoenen aan te doen wanneer het kouder gaat worden.

Voor de rest is een goede motor jas of degelijke ook belangrijk.. Als je lichaam snel afkoelt dan is dat ook niet erg goed voor de temperatuur van je handen.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: Scooter handkappen

Bericht#13 » 09 dec 2021, 07:55

@Doolsmurf: Je bent verder gekomen dan ik, want ik heb ze destijds na 5 minuten uit frustratie in de kast gegooid waar ze nu al jaren liggen. :schater:

De beste oplossing blijft m.i. handvatverwarming, al zouden goede verwarmde handschoenen wellicht ook prima werken.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer