cc cilinder eronder gezet
Alleen korte kleppen (64mm) geleverd terwijl er bij mij lange kleppen (69mm) in zitten.
Dus de klephevelbrug past niet, te veel ruimte tussen stoter en klep.
Andere klephevelbrug voor korte kleppen gehaald en ja die past.
de boel in elkaar gezet en met hand gekeken of alles vrij was.
Ja de boel is vrij en dus nogmaals checken of alles op tijd staat en ja ook dat nog.
Voor de zekerheid sproeier 105 erin gezet.
Kleppen stellen en proberen te starten.
ja in 1 X en mooi stationair.
Buddy erop en proef rijden.
gas geven en heel veel hikjes .
Carbarateur afstellen maar krijg de hikjes niet weg.
Sproeier 100 er maar in dan en ja de hikjes zijn een stuk minder maar nog niet weg.
Misschien het acceleratie pompje/kanaaltje maar even schoon maken dan.
Nee heeft niet geholpen.
Dan de orginele 90 sproeier er maar in dan en ja de hikjes zijn weg.
Kleppen opnieuw gesteld want ik hoorde ze tikken 0.10 gaat er door heen 0.15 niet.
Optrekken gaat een stuk vlotter dan voorheen maar haalt de Gand Dink niet.
Top is ook iets hoger (was 60 is nu 70 op teller).
Een grotere carburateur is wel wenselijk op de optrek nog wat vlotter te krijgen.
Ook word de New Dink nog begrenst.
Als het goed is is er een draad die in een lus ligt maar ik weet niet welke.
Als je die los trekt is hij onbegrenst. Maar welke?????????
Ik denk aan een 24mm carb. of zou ik nog wat hoger moeten gaan.
Al met al voor €23,- een leuk setje om mee te beginnen.
Post automatically merged: 8 minutes ago
Oeps
Setup vergeten te vermelden
Kymco New Dink 50 2015
cc glixal cilinder met 64mm kleppen
17mm carb met een 90 sproeier
Meng schroef 2.5 slag open
Multivar met 6 grams rollen en gladde bus en begrensde CDI (7500RPM)
Standaard trekveren en witte drukveer