Stoute schoenen aan getrokken

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 219

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#61 » 09 jul 2024, 16:53

engine_diag
cc cilinder eronder gezet
Alleen korte kleppen (64mm) geleverd terwijl er bij mij lange kleppen (69mm) in zitten.
Dus de klephevelbrug past niet, te veel ruimte tussen stoter en klep.
Andere klephevelbrug voor korte kleppen gehaald en ja die past.
de boel in elkaar gezet en met hand gekeken of alles vrij was.
Ja de boel is vrij en dus nogmaals checken of alles op tijd staat en ja ook dat nog.
Voor de zekerheid sproeier 105 erin gezet.
Kleppen stellen en proberen te starten.
ja in 1 X en mooi stationair.
Buddy erop en proef rijden.
gas geven en heel veel hikjes .
Carbarateur afstellen maar krijg de hikjes niet weg.
Sproeier 100 er maar in dan en ja de hikjes zijn een stuk minder maar nog niet weg.
Misschien het acceleratie pompje/kanaaltje maar even schoon maken dan.
Nee heeft niet geholpen.
Dan de orginele 90 sproeier er maar in dan en ja de hikjes zijn weg.
Kleppen opnieuw gesteld want ik hoorde ze tikken 0.10 gaat er door heen 0.15 niet.
Optrekken gaat een stuk vlotter dan voorheen maar haalt de Gand Dink niet.
Top is ook iets hoger (was 60 is nu 70 op teller).
Een grotere carburateur is wel wenselijk op de optrek nog wat vlotter te krijgen.
Ook word de New Dink nog begrenst.
Als het goed is is er een draad die in een lus ligt maar ik weet niet welke.
Als je die los trekt is hij onbegrenst. Maar welke?????????
Ik denk aan een 24mm carb. of zou ik nog wat hoger moeten gaan.
Al met al voor €23,- een leuk setje om mee te beginnen.
Post automatically merged: 8 minutes ago

Oeps
Setup vergeten te vermelden
Kymco New Dink 50 2015
cc glixal cilinder met 64mm kleppen
17mm carb met een 90 sproeier
Meng schroef 2.5 slag open
Multivar met 6 grams rollen en gladde bus en begrensde CDI (7500RPM)
Standaard trekveren en witte drukveer
0 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 219

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#62 » 04 aug 2024, 17:22

engine_diag
Grand Dink is gesloopt en van kenteken af.
Ga verder met de New Dink en ben hem weer naar mijn zin aan het maken.
Set up
cc 4-takt boring 50mm
20mm Carb met 100 sproeier
Witte drukveer met een multivar en 6 grams rollen
Begrensde CDI (wacht nog op de onbegrensde)
trekt redelijk en heeft een top van 75 op de teller (65 op GPS)
Heb extern 2 stroom punten gemaakt op mijn spatbord om de scooter zonder loshalen van zadelbak en demonteren van de accubak te kunnen overstarten. (Met kickstarter krijg ik hem niet aan)
Alle verlichting er weer opgezet van de Grand Dink.
USB met voltmeter er weer opgezet en een 12 volt punt direkt van de accu.
Nu maar kijken hoelang deze het volhoud ivm de KM die ik maak per jaar.
Wat foto's
Laatst gewijzigd door Pimo op 04 aug 2024, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 219

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#63 » 04 aug 2024, 17:25

engine_diag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 219

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#64 » 22 jan 2025, 21:22

engine_diag
Zo daar ben ik weer na een lange tijd.
Tijdje afwezig geweest door drukte op werk en privé.

Ook met de New Dink ben ik nogal druk geweest.
Een X overwerken tot 2 uur in de nacht en dan naar huis.
Helaas kwam ik toen een stuk spek tegen van ongeveer 300 KG. :eek: :zippit:
Kwam ook echt van achter een grote boom stronk dus kon hem ook niet zien aankomen.

Voor je het weet lig je met je ballen op het wegdek te spartelen.
Nog wel geprobeerd om de schade te regelen met het zwijn maar het was een duidelijke vorm van hit en run. :?

Maar voorzichtig naar huis gereden omdat ik niet wist of ik vork of wielschade had.

Volgende dag maar ff de schade op genomen aan de scooter en mijzelf.
Mijzelf alleen wat schaaf wonden en een pijnlijke heup en hier en daar wat schaaf wonden.
Scooter voor kap flink beschadigd en de linker zij kap flink geschaafd.
Gelukkig geen schade aan voorvork of wielen.
Wel stuur krom en de verstralers doormidden maar het ergste is dat de beugels (plastic) van mijn tellerbak afgebroken zijn en die is nogal duur. :angry2:
De tellerbak ligt te rammelen in mijn dashboard.
Op zoek naar een donor dus.

Word vervolgd
1 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 219

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#65 » 30 mar 2025, 09:56

engine_diag
Donor gevonden en de goede spullen eraf gehaald (Helaas de kappen niet).
Maar tellerbak en stuur zijn weer goed.
Donor ook weer doorverkocht en scooter rijd weer goed.
Wie kan mij een zeer goede begrenzer adviseren die goed werkt op een New Dink zodat ook mij toerenteller het blijft doen??

Ik ben van baan veranderd en moet nu door een rollenbank talrijk gebied heen. (Zwolle)
Er buiten is er nog geen probleem maar in Zwolle wil ik mij gewoon aan de snelheden houden en begrenst zijn als ik een rollenbank op moet.

Veel begrenzers geven bij een New Dink problemen met de toerenteller, Deze gaat dan naar 10.000 toeren zelfs als je stilstaat.
Het liefst een begrenzer die in de begrenzing staat als je de scooter start en hem dus bewust moet ontgrenzen.

Wie weet hoe de toeren gemeten worden bij een New Dink.
Ik heb geen pick up sensor op bv mijn koppeling of carter.
Misschien bij mijn vliegwiel?? (Daar zit wel een sensor)

Wie kan mij helpen.
0 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 219

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#66 » 18 apr 2026, 20:57

engine_diag
Na het new Dink avontuur en 80000 km verder toch maar weer aan een Grand dink begonnen.
De New Dink werd onbetrouwbaar en ging raar doen, dus verkocht.
Dan rijst de vraag, weer een 4-takt of toch weer een 2-takt.
Daar ik toch eigenlijk een 2-takt fan ben als het om brommer/scooters gaat toch maar weer op zoek naar een 2-takt.
Enorm getwijfeld tussen een G-Dink en een Grand Dink maar omdat een New Dink en een G-Dink net zo hoog zitten was de G-Dink geen optie meer.
Daar ik toch eigenlijk stiekem wel weer een grand Dink wil hebben, heb ik toch maar weer 1 gekocht.
Uiteraard moet er van alles aan gebeuren.
Setup
50cc met 12 mm carb en 94 sproeier.
Zelfs de varioring zat er nog in.
Snelheid op de teller 57 km per uur.
Snelheid op GPS 47 km per uur.
Loopt erg beroerd en slecht, vol gas en met horten en stoten.
2e dag wil hij niet eens meer starten.
Bougie eruit gehaald en deze was zwart en baggervet.
Gelijk de olie pomp afgesloten en zelf gaan mengen.
Oliepomp geeft veel te veel olie.
Hij blijft nu lopen en dus de varioring er maar uit gehaald en mijn multivar er weer op gezet met 8,5 grams rollen.
Hij trek nu voor geen meter maar wel 63 km per uur op GPS 75 km per uur op de teller en dat zonder opvoeren.
Maar wat een grote afwijking zeg, 15 km!!!!!!
Ook zit de uitlaat behoorlijk dicht denk ik dus ook tijd voor een Sito Plus.
Uiteraard komen ook op deze weer een berg lampen op voor het nodige licht.

Weer word vervolgd
:yahoo: :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1793

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#67 » 19 apr 2026, 07:46

engine_diag
Je hebt het er maar druk mee, ben benieuwd hoe je deze op gaat bouwen!
0 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 219

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#68 » 19 apr 2026, 10:33

engine_diag
In 1e instantie blijft hij gewoon 50cc om te kijken of dat ook bevalt en of hij snel genoeg is.
Verder wordt hij cosmetisch hetzelfde als de vorige dus daar zal niet veel verschil in zitten.
en druk mee............. ja het is hobby he dus vindt het ook wel erg leuk maar hij is ook voor dagelijks gebruik bedoeld.
:cool: :bsmile: :moto2:
1 x

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 440
Contacteer:

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#69 » 19 apr 2026, 19:12

engine_diag
Leuk hoor dat je er zoveel plezier aan beleeft.
0 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1227
Contacteer:

Re: Stoute schoenen aan getrokken

Bericht#70 » 20 apr 2026, 18:39

engine_diag
Zoek je nog een Donor Grand-Dink ? (2012 ) Kappen zijn netjes .
70 CC . met Sito Plus , nieuwe Michelin band etc etc .
Helaas is het Blok op 2 plekken gescheurd .
0 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

Social Media

   

Terug naar “Wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je scooter (of jezelf)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer