Reflecterend harnas

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Reflecterend harnas

Bericht#1 » 26 nov 2017, 21:28

Tijdens het browsen op Ebay kwam ik dit harnas tegen.

Afbeelding


Hoewel harnas wellicht een vreemd woord is. Maar hoe het dan heet? Bretels, of een vest, maar dat is het ook niet. Een tuigje dan? Och, beoordeel het op de foto's.

Hoewel ik een indrukwekkende hoeveelheid licht in mijn koplamp heb, kan het nooit kwaad om beter zichtbaar te zijn. Des te eerder val je op in het verkeer, tussen de appende automobilist die met beslagen en bevroren ramen het veel te druk met andere zaken heeft. Of de snorfietsrijder met een hoog scherm die geen klap ziet als het regent.

Mijn motorjas heeft wel reflectie, maar vooral aan de achterkant. Nu hoop ik ook van voor beter zichtbaar te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

En hoe reflecteert het? Even flitsen met de telefoon.

Afbeelding

Afbeelding

Is dit dan het ei van columbus? Nee. Telkens als je je jas uittrekt, glijdt het harnas los en ligt het op de grond. Ik wil het zo hebben dat ik mijn jas uit kan doen en het harnas kan laten zitten. Hier bedacht ik het volgende op.

Op de flanken van de jas zitten stelbanden om de jas aan je Heinekenspoiler aan te passen. Hier ligt bij mij precies het harnas op, dus daar ging een stukje duckttape op.

Afbeelding

Aan de voorzijde zitten ritsen waarmee je de ventilatiesleuven van de jas kunt openen. Die hebben we in de winter niet nodig, dus kan daar een touwtje aan.

Afbeelding

En op de rug zit een lus om de jas aan op te hangen. Nog een touwtje en de banden van het harnas glijden niet meer van de jas af.

Afbeelding

De komende weken eens kijken hoe dit gaat bevallen. Eventueel loskomende knopen in de touwtjes ga ik met hotglue behandelen.

En dan nu de vraag: waarom geen hesje, al dan niet uit de motorwinkel? Tja, ik vind het eruit zien alsof je terugkomt van je werk bij de plantsoenendienst. Wat ik nu heb lijkt wel wat op het idee wat Macna ook heeft. Wel zichtbaar, maar wat subtieler dan zo'n ANWB-hesje.

Afbeelding


Kosten van dit artikel? Nog geen €3,- :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Reflecterend harnas

Bericht#2 » 26 nov 2017, 22:02

Plantsoenendienst.... :rlol: :schater:
Hij is goed!!
Ik heb er ook 1, maar dan een gele uitvoering.
Gekocht op Ali voor 2 knaak 30 of zoiets.
Vooral in deze donkere dagen een must.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Reflecterend harnas

Bericht#3 » 27 nov 2017, 07:45

Nuttige gadget moet ik zeggen! Tevens een interessant item voor degene die aan bondage doet.

:D
2 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Reflecterend harnas

Bericht#4 » 27 nov 2017, 08:09

Ik rijd ook met een geel plantsoenendienst hesje..
Hesje zit perfect strak over mijn motorjas en heb er geen last van tijdens het rijden. Gekocht voor 2 tientjes. Maar voor veiligheid boeit me dat geld niet. Valt overdag en s avonds en s nachts goed op!
1 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Reflecterend harnas

Bericht#5 » 27 nov 2017, 22:31

Ook niet slecht dat van de ANWB.
0 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je scooter (of jezelf)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer