Nieuw Kettingslot

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Nieuw Kettingslot

Bericht#1 » 07 feb 2018, 15:50

Zoals sommigen van jullie wellicht hebben gelezen in de chat zat mijn kettingslot vanochtend vastgevroren (althans hij kwam niet los). Zelfs na het insprayen met slotspray, wat ook ontdooit, bleef hij muurvast zitten. Best mooi als ik een dief was geweest, maar ik moest gewoon naar school. Dus toen met de fiets :oops: naar het station gegaan.

Ik loop al een hele tijd te klooien met het huidige slot en ik heb altijd 2 sloten nodig gehad omdat ik anders de afstand niet kon overbruggen van de lantaarnpaal en het wiel.
De oude combinatie:
Afbeelding

Dus vandaag heb ik de knoop doorgehakt en bij Gerard Metz een nieuw kettingslot gekocht. ART4 gekeurd, dus mocht ik ooit een diefstalverzekering nemen hoef ik niet een nieuw slot te kopen.

Afbeelding
3 x

Gebruikersavatar
BlackRACER
Berichten: 23

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#2 » 07 feb 2018, 16:04

Ziet er beter uit. Met dat nieuwe slot heb je helemaal geen diefstalverzekering nodig :schater:
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#3 » 07 feb 2018, 16:07

Aardige ploertendooier gekocht Frank. Jammer dat je vorige slot vanochtend de geest gaf.
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#4 » 07 feb 2018, 17:33

ach even een vuurtje bij de opening houden doet vaak wel wonderen .. ik heb het ook diverse keren gehad ... en als roker geen probleem om aan vuur te komen

maar ach je heb nu een nieuw slot .. gewoon elke week even WD 40 er inspuiten of olie er in laten lopen dan voorkom je het probleem dat hij gaat roesten of vast zitten

heb daar ooit nog eens mee gelachen ..... slot van mij ook niet meer open te krijgen ... dus even bij een huis aanbellen of ze een slijptol hadden

ja hoor die hebben , slot er afgehaald en netjes bedankt voor het lenen van hun slijptol

waarop die vrouw zegt , je bent toch wel echt de eigenaar van die brommer ?
ik zeg ja wel , oke gelukkig zegt ze .... want je weet maar nooit , waarop ik hem met sleutel starten en weg reed ....

lol eerst een slijptol lenen en dan daarna vragen of ik wel de eigenaar bent ... lol
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#5 » 07 feb 2018, 18:03

Gaat eigenlijk helemaal nergens over. Vroeger zette ik mijn brommer alleen met het stuurslot vast, en op het eind van de dag stond dat ding er gewoon nog. Tegenwoordig heb je 300 kilo aan ketting nodig, omdat je scooter anders al gejat is, voordat je de straat uit bent.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#6 » 07 feb 2018, 18:38

Vanwege de te overbruggen afstand om de scooter ergens aan vast te zetten, heb ik dit slot.

Afbeelding

Maar die heb je al uitgebreid bewonderd en besproken op de jaarmeeting. :crazy3:
2 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#7 » 07 feb 2018, 19:15

Indien gewenst stuur ik je wat van mijn industrie Kruipolie toe met ruimtevaart specs.
Kruipt gewoon omhoog,.... 2 druppels in je slot en hij smeert en reinigt hem van binnen uit.
Blijft ongeveer een maand of 4 actief, dan weer 2 druppels.
ooit een litertje gekregen van MOBIL plant medewerker. Is niet commercieel te koop.

Nogmaals indien gewenst,... zo ja even PMen. Zo nee,.. even goeie STNers hehehehehe
grt. Peter
2 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#8 » 07 feb 2018, 20:29

Marco_61 schreef:Gaat eigenlijk helemaal nergens over. Vroeger zette ik mijn brommer alleen met het stuurslot vast, en op het eind van de dag stond dat ding er gewoon nog. Tegenwoordig heb je 300 kilo aan ketting nodig, omdat je scooter anders al gejat is, voordat je de straat uit bent.


Daarom rij ik altijd met ketting slot, rammelt wat en je houd geen kappen en voorspatbord over maar ze stelen hem dan iig niet voordat ik de straat uit ben...... ;-)

Maarre mooi slot, ik heb volgens mij dezelfde, vorige week dus ook s'ochtends staan vloeken omdat ie ook niet los kwam. Paar klappen met de hamer erop en daarna ff in de WD40 laten weken,nu werkt ie weer prima.
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#9 » 08 feb 2018, 09:45

Zo stond ik dinsdagavond bij de pomp met een bevroren slot van het tankklepje en een tank waarvan ik al 35km op de reserve had gereden. Even de hulplijn gebeld en besloten om de sleutel tussen de koelribben te leggen. Want natuurlijk was er niemand die ook kwam tanken en ofwel een aansteker, danwel zo'n gloeiplug had. Een minuutje laten zitten, in het slot gestoken en toen kwam ie na een beetje wiebelen los. Dus gisteren bij de Coop een setje aanstekers gekocht voor in de koffer 8-)

Desalniettemin: Mooi slot, daar ligt ie mooi mee vast
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#10 » 12 feb 2018, 22:51

Zo had je een bepaald model waarbij je de originele gespoten kap van de tankdop kon vervangen door een exemplaar van geborsteld aluminium. Erg fraai. Totdat het ging vriezen...

Afbeelding


Spuit er maar elke tankbeurt slotontdooier in.
2 x

Social Media

   

Terug naar “Wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je scooter (of jezelf)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer