Toch de (over)stap gezet

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#21 » 30 sep 2018, 00:05

Henk,
Gefeliciteerd met je Sym en hoop dat je veel veilige km mag afleggen met je mooie scooter
1 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#22 » 30 sep 2018, 10:08

Gefeliciteerd Henk en heel veel plezier!!! :sct1: :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#23 » 30 sep 2018, 12:53

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aankoop Henk en een heel verstandige keuze deze scooter zal wat afmetingen betreft aardig in de buurt komen van de new Dink .
Ik heb er op gereden op precies de zelfde die al opgewaardeerd was naar de wok norm en was erg onder de indruk van de kracht en vermogen die los kwam bij het optrekken en hij gaat heel gemakkelijk naar de top , daar heb je wat aan in de bergen .
Wel alles heel goed aflaten stellen want daar valt en staat alles mee met deze scooter maar dan heb je ook een top scooter .
De new People s is er maar de kennis om hem te updaten niet tja de vertanding die het broertje van deze scooter de Agility 16+ injectie naar betere rijprestaties moet brengen is er ook nog niet en ik ben een beetje bang dat het bij de new People s ook moet gebeuren en andere software er op , wel hoop ik dat deze scooter gewoon zijn kracht nog heeft behouden zoals het vorige model .
Eerst testen met een test model dat had ik gemakshalve niet gedaan ik dacht dat Kymco altijd goed was en na 3 people s en een bet en winner en 2 gewone Agility 's , twee grand dinks en een Kymco Like heb ik ook nooit wat te klagen gehad maar nu voel ik me toch een beetje belazerd en ben ik zeer waarschijnlijk volgend jaar geen klant meer .

Groeten Ard
4 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#24 » 30 sep 2018, 18:20

@henkhouet

Heb je nog iets laten doen qua banden, of rijd je eerst de standaardbanden op?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#25 » 30 sep 2018, 19:42

Proficiat Henk met deze prachtige scooter, veel power in deze 4-tacter, zou ook mijn keuze zijn als ik van mijn Elystar
af zou willen. :thumbsup:
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#26 » 30 sep 2018, 20:00

stoyanov schreef:@henkhouet

Heb je nog iets laten doen qua banden, of rijd je eerst de standaardbanden op?



Ik heb er niets aan laten doen, behalve hoog windscherm en topkoffer.
Banden zijn orgineel, ik laat ze wel voorzien van Ride-on. (ik had een set Ride-on gewonnen bij de jaarmeeting)

Als ik een onzeker gevoel krijg tijdens het rijden met deze banden, kan ik ze altijd nog laten wisselen.

Ik ben best wel nieuwsgierig hoe de scooter zal rijden, want ik heb geen proefrit gemaakt.
Maar ja, dat heb ik op geen enkele scooter ooit gedaan, zelfs niet in de auto's die ik in de loop der jaren heb gehad.

gr, Henk
3 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#27 » 30 sep 2018, 21:41

ik heb eigenlijk maar 1 minpuntje aan deze scooter kunnen vinden.. het tankdopje onder het zadel..
das echt zo vervelend als je vol-bepakt aan het rijden bent en je moet tanken... alle tassen er af tanken en weer volstouwen..
maar ook daar zijn oplossingen voor te bedenken..
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#28 » 30 sep 2018, 21:53

In principe zijn alle voertuigen goed, anders hadden ze geen type goedkeuring gehad.
Maar weggedrag en zithouding zijn individueel bepalend voor het rijplezier lijkt mij.
Daarom heb ik wel altijd even een testritje gemaakt zowel in auto's en scooters.
Ben benieuwd naar je ervaring Henk.
Groet,
Jan. ;)
2 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#29 » 30 sep 2018, 21:56

tomosje schreef:ik heb eigenlijk maar 1 minpuntje aan deze scooter kunnen vinden.. het tankdopje onder het zadel..
das echt zo vervelend als je vol-bepakt aan het rijden bent en je moet tanken... alle tassen er af tanken en weer volstouwen..
maar ook daar zijn oplossingen voor te bedenken..
roelf


Ik ben het helemaal met je eens.
Gelukkig is de tankinhoud ongeveer 7,5 liter , zodat bij een verbruik van ongeveer 1 op 40 , rondom de 300 km gereden kan worden op een volle tank.
Dus zal ik niet heel vaak tegen dat probleem aanlopen.

Er zullen beslist nog meer dingen zijn, waar ik me in moet schikken, ten opzichte van mijn New Dink.
Zo kon ik mijn voeten altijd gemakkelijk tegen de voorzijde plaatsen, en had ik een zee van ruimte onder het zadel.

Maar toch kijk ik er naar uit om hem te gaan berijden.
62 jaar oud, en toch nog steeds als een kind, zo leef ik er naar toe dat hij afgeleverd wordt.

gr, Henk
9 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Toch de (over)stap gezet

Bericht#30 » 30 sep 2018, 23:43

Het is waarschijnlijk dezelfde tank als in de Symphony ST. Die is effectief iets groter als 6 liter.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je scooter (of jezelf)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer