Vandaag ben ik gebeld door mijn dealer.
Hij had de nieuwe People S injectie binnen gekregen.
Omdat ik hierin heel veel interesse had, ben ik meteen gaan kijken.
Het is een scooter met een prachtige afwerking, al vind ik hem iets "ieler" dan ik had verwacht.
Windscherm en topkoffer zijn standaard geplaatst.
Motorisch loopt het mooi.
Echter, mijn dealer gaf meteen aan, dat er op dit moment, geen kennis is, om de scooter wat sneller te laten lopen.
Dit is voor mij een belangrijk punt.
Ik had de hoop dat er aanpassingen konden worden gemaakt, zodat er, binnen de woknormen, toch wat meer snelheid zou kunnen worden behaald.
Dus, voorlopig waag ik me niet aan deze scooter.
Maar omdat ik toe ben aan een onderhoudsbeurt met mijn New Dink, die ondertussen 36.000 km op de teller heeft staan, heb ik ook weer even gekeken naar de Sym Jet 14.
Uiterlijk een mooie scooter, die mooi oogt.
De ruimte onder het zadel is beperkt, net voldoende voor 1 helm.
Maar deze scooter is zonder meer goed in te regelen, en een toegestane hogere snelheid, is geen enkel probleem.
Met het oog op mijn gebruik, touren en vakanties, is dit essentieel voor mij.
Na veel wikken en wegen, ongeveer 7 minuten, gevraagd wat me dit zou gaan kosten.
De New Dink inruilen, en de Jet14 kopen, waarbij ik dan een hoog scherm erop wil, en een Shad topkoffer (29ltr)
De dealer gaf meteen aan, dat mijn Dink in topconditie is, zonder beschadigingen, en voorzien van vele nieuwe onderdelen.
Echter, de kilometerstand is dan wel een probleem.
Niettemin, we zij eruit gkomen, en dus ben ik vanaf aanstaande vrijdag de trotse eigenaar van een Sym Jet 14, mat zwart.
Zaterdag direct naar Eindhoven (150 km) toe voor de lichtjesroute, een mooie gelegenheid om hem in te rijden.
En dan, na een overnachting in een hotel, op zondag weer terug.
Dan kan ik na ongeveer 2 weken de eerste beurt laten doen, en is hij meteen goed ingereden.
Ik hoop van deze scooter net zoveel plezier te beleven, zoals ik van mijn New Dink gehad heb.
Aan mijn dealer zal het niet liggen, die zal er alles aan doen om dat mogelijk te maken.
gr, Henk