Mag Ik jullie voorstellen aan ...Jetje.

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Mag Ik jullie voorstellen aan ...Jetje.

Bericht#101 » 14 jul 2019, 09:53

Ik heb voor aanstaande donderdag een afspraak staan bij mijn dealer.
Jetje staat op het punt om de 8000km te doorbreken, en ik wil dat hij tiptop in orde is voor mijn vakantie.
Op 29-10-2018 opgehaald bij de dealer, en km stand op 14-07-2019, en ben geen winterrijder. ;)
Afbeelding
Wat gaat er gebeuren:
Hij krijgt natuurlijk zijn beurt, waarbij ook meteen de bougie, v-snaar en rolletjes vervangen worden. Omdat Jetje de afgelopen duitslandtour een paar bergetappe's achter de kiezen kreeg, en het best moeilijk heeft gehad, vind ik het verstandiger om de bougie, en v-snaar te vervangen voor een verse. De rolletjes gaan er toch uit, en worden vervangen door Dr, Pulley sliders.
Ik heb gemerkt dat in Duitsland de scooter van @henkhouet, en @Dennis97, een mooier toerenverloop hadden, en niet dipten, terwijl de mijne dat wel deed. De scooters van hun zijn uitgerust met sliders, daarom had ik een berichtje gestuurd naar @Ecstechneut, om te informeren naar Dr. Pulley"s.
Spontaan werd, toen Henk bij Allbike was, door Tim een doosje sliders overhandigd voor mij, met de vriendelijke groeten. Helemaal top van Tim. Ik krijg uiteraard wel de rekening daarvoor, aangezien er bij hem ook brood op de plank moet komen.

Verder worden er meteen oxford hotgrips gemonteerd die ik gekregen heb van Gradje. Hij had die gewonnen bij de laatste jaarmeeting, maar was niet van plan die te gebruiken, dus die zijn gedoneerd door hem.

Zo, deze jongen komt de zomer wel weer door. Op naar de volgende beurt. :thumbsup:
Gr, Marco.
6 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Mag Ik jullie voorstellen aan ...Jetje.

Bericht#102 » 18 jul 2019, 17:08

De beurt die Jetje zou krijgen, is niet geheel zonder problemen verlopen.
Ten eerste zouden er Oxford hot-grips gemonteerd worden, maar het is niet zo slim als de scooter in Bergeijk bij de dealer staat, en de hot-grips in de kast in Reusel liggen. Dus dat monteren is uitgesteld. Het wordt volgende week 35 graden, dus handvatverwarming was dan geen overbodige luxe geweest. :schater: Jammer maar helaas.
Ten tweede had mijn dealer een onderhoudsetje besteld voor de jet 14 50cc. Maar bij het openmaken van de doos zag hij dat het een setje voor een 125cc was. Dus de beurt is maar ten dele uitgevoerd.

Wat is er dan wel gedaan, en wat moet er nog gedaan worden.
De olie is vervangen, de sliders zijn gemonteerd, en de remblokken zijn vervangen, omdat die al voor meer dan de helft afgesleten waren. Ik ben nogal een heftige remmer.
De montage van de v-snaar, bougie, filters en hot-grips word na de vakantie uitgevoerd.

Nu nog ff iets over die sliders. Het is merkbaar een verbetering. De topsnelheid ligt nu 2 km hoger, hij trekt iets sneller op, en de dip die Jetje had bij een snelheid rond de 35 km per uur, is helemaal verdwenen. Hij reageert nu veel beter op het gas.
Me is helemaal happy.

Zo, nu kan ik van mijn vakantie gaan genieten. De laatste werkdag zit erop.
Zaterdag als eerste de Brabantse boerentocht tour, en maandag gaan @Patrick, en ondergetekende, een pannenkoek eten in Thorn.
Gr, Marco.
2 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Mag Ik jullie voorstellen aan ...Jetje.

Bericht#103 » 18 jul 2019, 18:14

Marco_61 schreef: Zaterdag als eerste de Brabantse boerentocht tour, en maandag gaan @Patrick, en ondergetekende, een pannenkoek eten in Thorn.
Gr, Marco.

Zo gaan jullie voorproeven voor 10 augustus?
Ben benieuwd want op 10 augustus dan ga ik ook mee
1 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Mag Ik jullie voorstellen aan ...Jetje.

Bericht#104 » 18 jul 2019, 18:23

Oldy schreef:
Marco_61 schreef: Zaterdag als eerste de Brabantse boerentocht tour, en maandag gaan @Patrick, en ondergetekende, een pannenkoek eten in Thorn.
Gr, Marco.

Zo gaan jullie voorproeven voor 10 augustus?
Ben benieuwd want op 10 augustus dan ga ik ook mee

Ja, we gaan ze allemaal proberen. Moet toch ff weten of ze een klasse pannenkoek kunnen serveren.
Gr, Marco.
3 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Mag Ik jullie voorstellen aan ...Jetje.

Bericht#105 » 25 aug 2019, 17:32

Vandaag heb ik de magische 10.000 overschreden. 29-10-2018 opgehaald bij de dealer, dus in nog geen jaar. :thumbsup:
Afbeelding
Op naar de volgende 10.000
Gr, Marco.
3 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Mag Ik jullie voorstellen aan ...Jetje.

Bericht#106 » 25 aug 2019, 22:14

Inderdaad! Op naar de volgende 10.000.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je scooter (of jezelf)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer