Nieuwe achterband

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Nieuwe achterband

Bericht#1 » 11 aug 2022, 21:40

Ben vandaag een nieuwe achterband wezen halen bij Fred-Motoren in Barendrecht.
De achterband van de Black-Bullet was aardig op ( op de indicators ).
Nieuwe die er nu opzit is een Michelin Power-Pure (dual Compound band ) 130-60-13. (net als de vorige , Waanzinnige band ).
Kosten incl. nieuw ventiel (gelijk haaks ventiel ) 60,00.
Omleggen was gratis ,los wiel meegenomen .
Omdat de uitlaat er toch af moest, De Yasuni R gelijk licht opgeschuurd met waterproof schuur papier , en deze in de hitte bestendige Transsparante lak gespoten .
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Nieuwe achterband

Bericht#2 » 12 aug 2022, 08:23

Vind 60 euro voor een Michelin + omleggen niet duur.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Nieuwe achterband

Bericht#3 » 12 aug 2022, 09:25

Die achterband en de uitlaat zou ik best willen zien en horen op de meeting van 10/09. :thumbsup:
Groet,
Jan.
2 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Nieuwe achterband

Bericht#4 » 12 aug 2022, 13:28

Jan-H schreef:Die achterband en de uitlaat zou ik best willen zien en horen op de meeting van 10/09. :thumbsup:
Groet,
Jan.


Ik vind het te ver weg .
Tevens om met een Tour mee te rijden is nix met de 2-Takt , denk dat jullie er ook niet blij mee zullen zijn , Scooter maakt aardig wat kabaal.
Als ik een X met de Tour mee mag rijden kom ik met de 4-takt , daar zit een Jamarcol uitlaat onder en die klinkt beschaaft.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Nieuwe achterband

Bericht#5 » 12 aug 2022, 14:31

@Brut-Force
Oké, begrijp ik, tijdens een Tour is de snelheid sowieso laag om de ploeg bij elkaar te houden.
Netjes van je om onze oren te sparen. :angel:
Wie weet lukt het en keer met je 4 takt.
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Nieuwe achterband

Bericht#6 » 12 aug 2022, 16:15

Brute-Force schreef:
Jan-H schreef:Die achterband en de uitlaat zou ik best willen zien en horen op de meeting van 10/09. :thumbsup:
Groet,
Jan.


Ik vind het te ver weg .
Tevens om met een Tour mee te rijden is nix met de 2-Takt , denk dat jullie er ook niet blij mee zullen zijn , Scooter maakt aardig wat kabaal.
Als ik een X met de Tour mee mag rijden kom ik met de 4-takt , daar zit een Jamarcol uitlaat onder en die klinkt beschaaft.

Rij je alleen een rondje om de kerk dan? De aankomende jaarmeet is bij Dordrecht in de buurt.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Nieuwe achterband

Bericht#7 » 12 aug 2022, 16:24

Brute-Force schreef:Als ik een X met de Tour mee mag rijden kom ik met de 4-takt , daar zit een Jamarcol uitlaat onder en die klinkt beschaaft.


Ten eerste mag iedereen, elk lid van de STN en op zich ook aanhang, familie en introducées mee met touren en meetings van de STN en daarnaast hebben we zelf ook nog heel wat tweetakters hoor. Elke Grand Dink waaronder die van mij al om mee te beginnen ;-) Dus je bent welkom. Die zijn geen probleem in de groep.
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Nieuwe achterband

Bericht#8 » 12 aug 2022, 16:41

Mijn Speedfiets2-takt , is niet echt geschikt voor Toer gebruik , vandaar de bijnaam : Black-Bullet... en gebruik dat ding niet dagelijks .
Mijn Daily Driver is de Speedfight 3 ,4-takt , die is erg geschikt voor een Toer rit.

Zou misschien een optie zijn een Toer te maken : rondrit Eiland van Dordrecht , incl. Toer door de Dordtse Biesbos over de dijken.
En een stukje historie bekijken in de binnenstad , Dordrecht is immers de oudste stad van Nederland ,in het Hof zat vroeger de Staten generaal, veel pakhuizen aan het water ,(Dordrecht was vroeger een handelsstad) beetje klein Amsterdam in de binnenstad.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Nieuwe achterband

Bericht#9 » 12 aug 2022, 16:46

Dat lijkt me een hele mooie interessante tour, daar zou ik zeker aan deelnemen.

Vanuit Leiden ook niet super ver om daar naartoe te gaan. Gisteren was ik nog in de buurt van en naar Breda dus makkelijk te doen.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Nieuwe achterband

Bericht#10 » 12 aug 2022, 17:02

Brute-Force schreef:Mijn Speedfiets2-takt , is niet echt geschikt voor Toer gebruik , vandaar de bijnaam : Black-Bullet... en gebruik dat ding niet dagelijks .
Mijn Daily Driver is de Speedfight 3 ,4-takt , die is erg geschikt voor een Toer rit.

Zou misschien een optie zijn een Toer te maken : rondrit Eiland van Dordrecht , incl. Toer door de Dordtse Biesbos over de dijken.
En een stukje historie bekijken in de binnenstad , Dordrecht is immers de oudste stad van Nederland ,in het Hof zat vroeger de Staten generaal, veel pakhuizen aan het water ,(Dordrecht was vroeger een handelsstad) beetje klein Amsterdam in de binnenstad.


Plan maar in, ik ben erbij als mijn agenda het enigszins toelaat.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je scooter (of jezelf)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer