de laarzen speurtocht

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

de laarzen speurtocht

Bericht#1 » 14 jan 2023, 15:16

Mijn motorlaarzen waren al een tijdje aan vervanging toe.
Ik heb ze 1,5 jaar geleden gekocht voor 75,- om te proberen. Dat is goed bevallen, dus doen we het deze keer met wat meer kwaliteit op het oog.
Een aantal uurtjes heb ik op internet gekeken naar de gemiddelde prijs, de kwaliteitsverschillen, en pasvormen.
Dat laatste is helaas heel weinig over te zeggen, en door het lange zoeken zijn de laarzen nu ook echt op.
Ze zijn nog waterdicht schijnbaar, maar op de rechter hak kan ik ondertussen met mijn vinger onder het leer door van de ene zijde naar de andere van de laars :eek:
Dus oude laarzen aan als vergelijkingsmateriaal, en op naar de motorkleding center om te passen met die moeilijke voeten van me.
Eenmaal aangekomen in Eindhoven zie ik een behoorlijk groot winkelpand met legio helmen en handschoenen uitgestald, en aan de muren rekken vol met jassen, broeken en pakken. Aan de rechter kant van het pand een koffiehoek met toiletten en aantal tafels en stoelen. (waarschijnlijk om de echtgenoten te sussen terwijl er kleding gepast wordt :lmao: )
Ik werd al vrij snel aangesproken door een medewerker, en nadat ik had uitgelegd waar ik voor kwam sloeg hij al meteen 60% van het assortiment over. "Gezien de laarzen die u nu aan heeft, past dat toch niet bij uw stijl of prijsklasse, dus daar hoeven we niet naar te kijken. Ik zal even wat breder uitgevallen modellen pakken en dan gaan we gewoon passen totdat we iets hebben gevonden."
Helemaal goed, denk ik dan.
Ik heb het een en ander gepast, en er was maar 1 model dat fatsoenlijk zat. Beetje (ontzettend) stijf natuurlijk, want ze zijn nog nieuw.
En dan valt pas écht op hoe versleten de oude laarzen zijn.
We hebben ook meteen even gekeken naar een nieuwe helm, maar daar ben ik niet uit gekomen. Bovendien is dat ook nog niet nodig, maar vind ik het gewoon fijn om te weten wat mijn opties zijn als ik ineens een nieuwe helm moet hebben vanwege een onverhoopte valpartij of zoiets dergelijks. Hij wist me goed te helpen en had verstand van de producten.
Uiteindelijk ben ik goed geslaagd in het vinden van een passend model waterdichte tourlaarzen. In dit geval de Flux h2o van rev'it. Deze vallen behoorlijk breed uit, waardoor ik gewoon mijn normale maat kon hebben.
Maar onder het genot van een kopje koffie heb ik in de winkel even op internet zitten rondspeuren en ontdekt dat de winkelprijs bijna 40,- euro meer was als die van hun eigen website.... :hmmm:
Eerst nog even lekker eigenwijs zijn en verder shoppen bij andere winkels om te kijken of ik beter passende of misschien goedkopere laarzen kon vinden. Helaas niet gelukt, dus op naar huis.

Thuis ben ik achter de laptop gekropen, en heb ik op google eerlijke review geplaatst. Hierbij natuurlijk ook het prijsverschil aangegeven. Binnen een half uur was er al op gereageerd met de mededeling dat ze wegens overgang van systeem niet alle prijzen in orde hadden en ik contact op moest nemen met de winkel, zodat ze mij het verschil terug konden betalen.
Vind ik een nette geste en goede service, maar ik heb ze niet in de winkel gekocht.
Ik heb een website gevonden die nóg wat minder wilde hebben voor deze laarzen en geen verzendkosten vroeg. Hier heb ik al vaker iets besteld, dus aankomende week komen ze binnen en heb ik weer lekkere stevige boots voor onderweg.
Hopelijk gaan deze langer mee als 1,5 jaar.

Zo zie je maar weer: altijd op internet zoeken en niet zomaar de verkoper geloven op zijn "mooie blauwe ogen"
2 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: de laarzen speurtocht

Bericht#2 » 14 jan 2023, 17:40

Maar je hebt in die winkel wel allerlei laarzen kunnen passen, zodat je wist welke je moest hebben. Voor dat stukje service betaal je logischerwijs wat extra. Ik had ze persoonlijk daar gekocht voor de internetprijs.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: de laarzen speurtocht

Bericht#3 » 15 jan 2023, 11:18

Heb ik aan zitten denken, maar ik wou toch ook nog even verder zoeken bij andere winkels.
Misschien dat ik daar interessante optie kon vinden. Ik kijk eigenlijk bijna altijd toch nog even verder.
Als de winkelvolgorde andersom was geweest, was het waarschijnlijk inderdaad zo gegaan.
Maar die paar dagen wachten maakt me niet uit, en anders ben ik altijd nog zo op en neer gereden.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: de laarzen speurtocht

Bericht#4 » 17 jan 2023, 20:18

Ze zijn binnen! :yahoo:
Ik heb ze natuurlijk meteen uit de doos gehaald, en ook dit paar past prima.
Ze zijn natuurlijk vreselijk stug, maar het zijn dan ook geen sokken.
Morgen of overmorgen kan ik er meer gaan rijden.
2 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: de laarzen speurtocht

Bericht#5 » 18 jan 2023, 07:31

:thumbsup: het ging snel en goede service !
0 x

Social Media

   

Terug naar “Wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je scooter (of jezelf)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer