Het kettingslot is te onhandig en te zwaar, dus dat gebruikte ik niet. Met als gevolg dat ze eigenlijk alleen op het stuurslot stond.
Na wat zoekwerk op internet heb ik gekozen voor het Pico slot van Vinz.

Het is een ART4 klasse slot met een 90 DB alarm, dat verkrijgbaar is in geel of zwart. Geleverd in een draagtasje, met een neon gele kabel die je herinnert aan het slot voordat je weg rijd en 3 genummerde sleutels.
Als het slot dicht is zonder dat er een remschijf tussen zit gaat het alarm niet af dus je kunt het slot sluiten, opbergen en meenemen zonder dat het gaat jengelen. Bij het sluiten van het slot geeft het alarm een piep zodat je weet dat de batterij niet leeg is en het alarm aan staat.
Meenemen is (vooral op een caferacer) al makkelijker als met een kettingslot, maar het is nog steeds een zwaar ding dat je niet comfortabel in je jaszak stopt. Door de kleinere afmetingen kan het wel, maar fijn zitten doet het niet.
Dus als ik Sarah aan het lopen heb kan ik gaan puzzelen met een opberg manier voor het slot. Voorlopig gaat het in de tas of jaszak mee.