Euro 4 Lambda sensor

Gebruikersavatar
Aubrey
Berichten: 20

Re: Euro 4 Lambda sensor

Bericht#11 » 30 mei 2020, 17:47

Hanway afbeelding met snake uitlaat
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Euro 4 Lambda sensor

Bericht#12 » 01 jun 2020, 07:55

Aubrey schreef:Hanway afbeelding met snake uitlaat
Afbeelding


Ziet er netjes uit. Je gaf eerder aan er ook interesse in te hebben een dergelijke uitlaat te willen/aanpassen. Is dit het resultaat?
1 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gert-Jan
Berichten: 27

Re: Euro 4 Lambda sensor

Bericht#13 » 27 jun 2020, 21:56

**UPDATE**

Eindelijk was het zo ver om de nieuwe KepSpeed Snake uitlaat onder mijn Hanway CafeRacer te laten monteren door A3Roest in Krimpen aan de Lek. Voordat de nieuwe uitlaat gemonteerd werd heb ik eerst een shot gemaakt van de standaard uitlaat en vervolgens een shot gemaakt met de nieuwe KepSpeed. Het verschil is duidelijk te horen en ik vind het machtig mooi soundje hebben. Of de buurt waar ik in woon daar blij mee zal zijn zal de tijd leren.

Voordat de KepSpeed uitlaat gemonteerd werd moest de bung waar de lambda sonde in is gedraaid
afgeslepen worden en overgezet op de nieuwe uitlaat. Ook de inwendige pakkingsring is aangebracht waardoor het mooi aansloot op de uitlaatpoort. Uiteindelijk nog een bevestigingsplaatje aan de bijrijdersstep vast gezet aan de uitlaat was de klus eenmaal klaar.

Bij het starten van de Hanway had ik meteen een grijns van oor tot oor en ben een klein proefritje wezen maken. De uitlaat klikt echt mega vet, zowel bij stationair als vol gas tijdens het rijden. Ik ben zeer tevreden en de Hanway klinkt een stuk volwassener met een attitude. Dit komt goed van te pas want met mijn vorige uitlaat was een stuk stiller waarbij fietsers en vooral wielrenners mij niet hoorden aan komen. Daar gaat nu verandering in komen!

4 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Euro 4 Lambda sensor

Bericht#14 » 28 jun 2020, 12:52

Leuk resultaat hoor! :thumbsup: Beetje jammer dat de plug van de lambda sensor behoorlijk uitsteekt, maar dat is niet anders. Beinvloedt deze uitlaat naast het geluid ook de prestaties van de brommer in positieve zin?
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gert-Jan
Berichten: 27

Re: Euro 4 Lambda sensor

Bericht#15 » 28 jun 2020, 16:59

@Heinz,

De uitlaat heeft verder geen invloed op prestatie behalve dat het nu dieper klinkt en bij stationair klinkt het net als een Harley gepruttel wat ik wel vet vind klinken. Betreft de lambda heb ik bewust gekozen dat hij iets aan de zijkant is gelast omdat de kabel het spatbord iets raakte. Verder geeft het geen belemmering zoals hij nu zit. Bovendien heeft het Hanway 2020 model de zelfde hoek zoals hij nu staat. Verder ben ik super tevreden hoe de uitlaat is gemonteerd en het model ziet er echt te gek uit.
1 x

Gebruikersavatar
Aubrey
Berichten: 20

Re: Euro 4 Lambda sensor

Bericht#16 » 14 jul 2020, 13:46

Ik heb inmiddels mijn snake uitlaat ook binnen foto,s volgen nog
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer