Gil's nieuwe Cafe Racer!

BadWeather

Re: Gil's nieuwe Cafe Racer!

Bericht#31 » 20 aug 2023, 22:35

Of je kabelboom en elektronica aanpassen aan je huidige ontsteking.

Maar met wat denkwerk en 1 van die fout/toch goed gekochte spanningsregelaars is het misschien ook wel aan te passen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

giligang

Bericht#32 » 19 nov 2023, 14:14

BadWeather schreef:Of je kabelboom en elektronica aanpassen aan je huidige ontsteking.

Maar met wat denkwerk en 1 van die fout/toch goed gekochte spanningsregelaars is het misschien ook wel aan te passen.

Excuus voor de erg trage reactie :lmao:

Ja dat zou dan ook kunnen, alleen heb ik daar helemaal geen kaas van gegeten... Dus dan moet ik iemand in de buurt zien te vinden die me daarbij kan helpen.

Ben er vandaag ook achter gekomen dat ik mijn ketting erg nodig moet smeren, dus daar heb ik het een en ander voor besteld. Nu even wachten tot dat allemaal binnen is en dan hopen dat het weer mij toestaat om nog wat te knutselen.
0 x

Anouke

Bericht#33 » 19 nov 2023, 16:32

Wat me opvalt is dat bij al het gepraat over kabels. stekkers en elektrische problemen niemand een opmerking maakt over op de foto's goed zichtbare stukken roest en/of kaal metaal. Dat lijkt me op z'n minst net zo of nog belangrijker dan de elektriciteit!
0 x
Heb nooit genoeg brommers/scooters :scoot:

Ronin84

Bericht#34 » 21 nov 2023, 19:04

Anouke schreef:Wat me opvalt is dat bij al het gepraat over kabels. stekkers en elektrische problemen niemand een opmerking maakt over op de foto's goed zichtbare stukken roest en/of kaal metaal. Dat lijkt me op z'n minst net zo of nog belangrijker dan de elektriciteit!

Kaal metaal zie ik geen probleem mee, tenzij het komt door ontbrekende isolatie (koper is ook metaal).
Roest hoeft geen probleem te zijn, zolang het maar niet onder je contactvlak zit. Zit het wel onder je contactlak, kan het nog steeds goed gaan als de roest nog dun is. Het kan dus best zijn dat je massapunt nog prima geleid ook al zie je roest eromheen. Kom ik op mijn werk bijna dagelijks tegen zonder dat het storingen of afwijkingen geeft.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

giligang

Bericht#35 » 24 nov 2023, 09:46

Anouke schreef:Wat me opvalt is dat bij al het gepraat over kabels. stekkers en elektrische problemen niemand een opmerking maakt over op de foto's goed zichtbare stukken roest en/of kaal metaal. Dat lijkt me op z'n minst net zo of nog belangrijker dan de elektriciteit!

Het klopt inderdaad dat er aardig wat zichtbare roest aanwezig is. Voor zover ik alles heb nagelopen is dit (nog) niet op cruciale punten. Het nadeel is wel dat hij buiten staat, dus voorlopig moet ik dat helaas even voor lief nemen.
0 x

giligang

Bericht#36 » 24 nov 2023, 10:56

Inmiddels weet ik wel wat ik (waarschijnlijk) moet doen om mijn elektra problemen te verhelpen. Namelijk de ontstekingspoelen en vliegwiel vervangen met een originele van AGM. Deze heb ik ook op de kop getikt!

Afbeelding

Maar ja, aangezien ik nu nog de technische ervaring van een natte krant heb, ga ik dat niet zelf proberen. Dus moet ik opzoek naar iemand in de regio Groot Amsterdam die me daarbij zou kunnen helpen. Daarom meteen maar een soort van oproep voor hulp :halo:

Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van de onstekingsspoelen en vliegwiel op een 125CC lifan blok?
0 x

giligang

Bericht#37 » 10 dec 2023, 21:32

Vandaag ben ik er achter gekomen dat de spanningsregelaar die ik geplaatst heb, waarschijnlijk de verkeerde is. Dat zou dus wel eens al m'n problemen kunnen oplossen.. Aankomende week dus de juiste maar even bestellen.
https://4taktwinkel.nl/1110001052-Spann ... ing-A-keus
0 x

giligang

Bericht#38 » 18 dec 2023, 13:51

Omdat het weer gisteren best oke was, heb ik even het een en ander kunnen doen aan m'n CR. Zo heb ik nu de juiste spanningsregelaar geplaatst, nu alleen nog even de accu opladen en dan kijken hoe die zich gedraagt.
Ook heb ik gisteren de gasnaald wat beter afgesteld, nu loopt ie weer als een zonnetje :vhappy2:
1 x

giligang

Bericht#39 » 19 dec 2023, 18:15

Kleine toevoeging aan mijn laatste bericht. Hier nog wat foto's van mijn geknutsel :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#40 » 19 dec 2023, 22:18

Afbeelding
1 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

Social Media