mijn hanway heeft een orgineel blok 50cc, met een 55cdi(bij singa besteld in september) en een 56vertanding achter, liep tot voorheen prima.
vorige week echter begon de brommer ineens in te houden, ik meende zelf dat het door de kou kwam oid. dus binnen in mijn huiskamer gestald en daar laten overnachten.
volgende dag weer, bij hogere toeren houdt ie ineens weer in en bokt her en der. uiteindelijk leek hij te verstikken en begon steeds langzamer te lopen en zelfs uit te vallen. eenmaal aangekomen bij mijn ouders kon ik het gereedschap erbij pakken. bougie eruit(tevens 3 maand oud) was zwart. schoongemaakt terug erin en weer kijken na paar minuten rondrijden weer zwart.
wat ik hierna gedaan heb:
lamdasonde eruitgehaald en schoongemaakt,
carburateur losgehaald en alles nagekeken of en direct schoongemaakt (geen problemen gevonden)
gasnaald plaatje is niet te verstellen bij de deni carb. dit zit met een veertje ofzo op top.
nu heb ik de lucht schuif helemaal dicht gedraaid en terug open gezet op 1.25/1.50, terwijl ik het raar vond dat deze toch zo ver uitgedraaid stond voorheen, toch maar besloten om ongeveer weer op de oude positie open te zetten.
en de messing schroef, meen dat dat de stationairschroef is, dicht gezet en langzaam open gedraaid tot hij weer stationair goed liep.
de regelaar aan de zijkant van de carb schoongemaakt.
maar niks wat nu hielp kwa schoonmaken (ben wel benieuwd of iemand de juiste schroefstanden zou moeten zijn op de lucht en stationairschroef als iemand dit weet dan hoor ik dit graag).
nu heb ik de 55 cdi eruit gehaald en de orginele terug gezet nu moet ik zeggen dat hij beter loopt maar nog niet helemaal zuiver.
maar kan ik hieruit concluderen dat de 55 cdi kapot is?
en als iemand mij kan adviseren op het fijn afstellen van de carb of de juiste schroef standen kan vertellen dan hoor ik dit graag!