Twijfel AGM cafe racer

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#21 » 03 feb 2018, 17:57

@Marxje op de luxury zit je wel wat voorover als je wat ouder bent ;) krijg je eerder last van je rug denk ik.

Op de luxury zitten wel betere remmen .ik heb er met Frank @FTrotsenburg wel is een discussie over gehad of dat nou zoveel zou schelen.ik heb later met een kennis hier uit Assendelft een remtest gedaan ,conclusie de remweg is niet perse korter maar was wel veel stabieler doordat de cr luxury een betere voorvork heeft :thumbsup:
2 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#22 » 03 feb 2018, 18:04

axisissi_NL schreef:@Marxje op de luxury zit je wel wat voorover als je wat ouder bent ;) krijg je eerder last van je rug denk ik.

Daar hoef je niet oud voor te zijn hoor. Ik heb hem ook grotendeels om die reden weg gedaan.
axisissi_NL schreef:Op de luxury zitten wel betere remmen .ik heb er met Frank @FTrotsenburg wel is een discussie over gehad of dat nou zoveel zou schelen.ik heb later met een kennis hier uit Assendelft een remtest gedaan ,conclusie de remweg is niet perse korter maar was wel veel stabieler doordat de cr luxury een betere voorvork heeft :thumbsup:


Ik denk inderdaad dat met heel goede banden (heidenau's e.d.) het wel degelijk verschil maakt hoor. En een achterremsschijf ziet er ook gewoon leuk uit :rlol:
2 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#23 » 03 feb 2018, 18:08

Marxje schreef:Zojuist in de pauze naar Gerard Metz gereden, helaas heeft hij geen cafe racers staan, niet nieuw, en ook geen 2e hands exemplaren. In verband met het euro4 verhaal denkt hij dat de vraag minder zal worden.

Wel het advies gekregen om dan te kijken naar een max 2 jaar oud model en een luxury gezien de betere remmen en voorvork.


Tja, ik ben al een poosje niet bij metz geweest, maar jammer dat ze niets voor je hadden staan. En ja, de luxury is echt wat luxer maar in de basis dezelfde brommer. Let wel op dat je op de luxury echt een wat sportieve zit hebt door de clipons, al kun je die ook vervangen (daar heb ik een tutorial over gemaakt).

En om terug te komen op die cr uit rozenburg; als ik me niet vergis is dat er een van het 2014 model. die is niet te begrenzen dmv de cdi voor zover ik weet. But correct me if im wrong @ROADHOGG @MelvinLX150 @Delight
2 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#24 » 03 feb 2018, 18:35

Bij hard remmen maakt een schijfrem achter het verschil niet. Al het gewicht verplaatst zich immers naar het voorwiel.
Een schijfrem achter is vooral nuttig bij lang remmen, bijvoorbeeld bij een afdaling. Dit vanwege betere koeling. Ook is een schijfrem beter te doseren.

Op een brommer is het vooral een kwestie van looks als je het mij vraagt.
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#25 » 03 feb 2018, 18:46

@FTrotsenburg @Marxje
Ik kan er geen uitspraak over doen die van mij is van 2015 en die is wél begrensd door een CDI(maar dat is op te lossen), maar over de zit positie op een Luxury kan ik duidelijk zijn, geef mij maar de base met een 90cm crossstuur ! ! Dat is qua zitpositie hélemaal perfect... :thumbsup: na 340 Km zitten met een kwartiertje pauze nergens last van ! ! :crazy:
En Marxje, wil je het groot spul niet erop hebben... , dan stuur maar een PBtje... Er zit bij mij een perfecte 50cc onder... :bsmile:
1 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Marxje
Berichten: 20

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#26 » 03 feb 2018, 18:51

Ach, metz was om de hoek hoor, dus geen enkel probleem.
Donderdag geniet ik van een vrije dag, en dan rijd ik eerst naar van der ham trading in lisse, deze heeft alle caferacers op voorraad. Daarna een afspraak bij de oranje witte in zuid holland. (Goede tip van de cdi, ik las al dat 2014 geen cdi heeft. Nu is een 2015, maar dat kan natuurlijk heel goed een oud model zijn). :thumbsup:

Kan ik zelf ook even zien hoe de luxury zit, een sportieve zit, is voor sportieve mensen. In mijn geval, tja, iets minder sportief. Ik heb hele goede buikspieren, maar ze zijn in eeuwige rust zeg maar.

Met een beetje mazzel dus volgende week een cafe racer voor mij, hetzij nieuw, hetzij een gebruikt exemplaar.
Kan ik bij de volgende avondrit in amsterdam aansluiten :yeah:

Vervolgens kan ik dan allemaal onzinnige dingen uitzoeken, wat ik stiekempjes het leukste vind, welke tandwielen om iets sneller op te trekken, welke ketting,hoe krijg ik die gele lamp erop, en hoe moet ik de digitale km-teller aansluiten (ik las al een topic van Gerard hierover, dus ik ben benieuwd)
2 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#27 » 03 feb 2018, 19:00

Als je het aankan ,kan ik je de luxury echt aanbevelen, maar wel een andere cdi ģroter achter ketting wiel o ring ķetting dan trek je de straatstenen eruit
succes met je keuze maar pas op bij van der ham heeft een bepaalde reputatie
1 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#28 » 03 feb 2018, 19:05

Marxje schreef:Vervolgens kan ik dan allemaal onzinnige dingen uitzoeken, wat ik stiekempjes het leukste vind, welke tandwielen om iets sneller op te trekken, welke ketting,hoe krijg ik die gele lamp erop, en hoe moet ik de digitale km-teller aansluiten (ik las al een topic van Gerard hierover, dus ik ben benieuwd)

De gele lamp is gewoon een kwestie van folie in het vensterglas..., Ook zijn er spuitbussen verkrijgbaar...
Over de ketting, doe er een O-RINGKETTING op ! ! op het moment lijkt AGM problemen te hebben met tandwielen te leveren want mijn dealer wacht al meerdere weken op tandwielen, zodra deze binnen zijn gaat er bij mij ook een O-RINGKETTING op, volgens @gerard lift moet ik er véél meer Km's(15.000) uit kunnen halen ! ! Ik heb er de laatste keer(half jaar geleden) een goede Japanse ketting op laten leggen en heb hiermee 8000 Km gedraaid, tegenover 4.5 met de standaard ketting. Ik wens je veel wijsheid in je beslissingen toe... ;)
1 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Marxje
Berichten: 20

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#29 » 03 feb 2018, 19:14

O-Ring ketting, check , folie, check :mrgreen:

Van der ham zat ik net de google recensies te lezen, erg wisselend las ik al. Vooral garantie schijnt rekbaar te zijn.
Tis onderweg naar rozenburg, dus ik kan in ieder geval een kijk en vergelijk doen.

Heb het al eens gezegd, maar de betrokkenheid, de adviezen en het meeleven, helemaal top jongens :worshippy: een heel warm welkom hier.

Eerste meeting eerste biertje voor mijn rekening :cheers:
3 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#30 » 03 feb 2018, 19:17

DAT heb je niet tegen een dove geschreven ! ! :rlol:
3 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer