Stoney's Hanway Raw 50

PimDaris
Berichten: 12

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#51 » 04 jun 2018, 17:35

Oke bedankt voor de tip ik zal is kijken hoe en wat. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
RoiRaw
Berichten: 238

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#52 » 04 jun 2018, 18:36

Stoney3K schreef:
PimDaris schreef:Nu heb ik een vraag,
Ik wil ook een btc hanway cr, maar ik weet nie of die goed is voor mijn lengte ik ben namelijk 1.85 lang en zon 85 kg


Ik ben 1m87 en ik zit op mijn Hanway prima. Stuur vind ik zelf wat smal maar dat komt omdat ik lange armen heb.

De Mash Fifty heeft geloof ik een iets hogere zit en een iets breder stuur, dus misschien dat je die eens kan vergelijken (zelf een keer op gaan zitten of proefrijden).

Ik ben 1.82 en 100 kg. mij bevalt de Hanway Raw 50 ook prima. Zelf heb ik geen bezwaren over het standaard stuur. Let wel even erop of er standaard banden op zitten. Deze hebben (hadden?) niet zo veel grip bij natte omstandigheden. Zie ook meerdere posts hierover op het forum.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Damian
Berichten: 38

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#53 » 05 jun 2018, 15:58

Janvb schreef:In z'n 4, 70 op de teller, 62 GPS. Nog steeds iets te hard dus.

In zn 3 jaag ik hem nog steeds over de toeren, dan kan ik de snelheidsmeter voorbij het eind krijgen.. :shock:

met tandwiel 15 voor? wat heb je achter dan? ik haal met 13 de zelfde snelheid
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#54 » 05 jun 2018, 19:40

Zo, achterbandje is weer vervangen en op de opgegeven spanning gebracht. Gelijk maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om de ketting er af te halen, schoon te maken en te smeren. Alles rijdt en rolt weer soepel, geen herrie meer :)

Scheelt wel een beetje in topsnelheid en straks ook in de dorstigheid van het beestje.
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#55 » 10 jun 2018, 12:21

Damian schreef:
Janvb schreef:In z'n 4, 70 op de teller, 62 GPS. Nog steeds iets te hard dus.

In zn 3 jaag ik hem nog steeds over de toeren, dan kan ik de snelheidsmeter voorbij het eind krijgen.. :shock:

met tandwiel 15 voor? wat heb je achter dan? ik haal met 13 de zelfde snelheid


Het originele tandwiel, 52 tandjes
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#56 » 10 jun 2018, 12:31

RoiRaw schreef:
Stoney3K schreef:
PimDaris schreef:Nu heb ik een vraag,
Ik wil ook een btc hanway cr, maar ik weet nie of die goed is voor mijn lengte ik ben namelijk 1.85 lang en zon 85 kg


Ik ben 1m87 en ik zit op mijn Hanway prima. Stuur vind ik zelf wat smal maar dat komt omdat ik lange armen heb.

De Mash Fifty heeft geloof ik een iets hogere zit en een iets breder stuur, dus misschien dat je die eens kan vergelijken (zelf een keer op gaan zitten of proefrijden).

Ik ben 1.82 en 100 kg. mij bevalt de Hanway Raw 50 ook prima. Zelf heb ik geen bezwaren over het standaard stuur. Let wel even erop of er standaard banden op zitten. Deze hebben (hadden?) niet zo veel grip bij natte omstandigheden. Zie ook meerdere posts hierover op het forum.


Ik ben 2m, en voor mij is het net an.
Mijn knieen komen net niet boven de tank uit.
Qua zit vind ik het OK. Er had wat meer vulling in het zadel mogen zitten.
0 x

Gebruikersavatar
petraruth
Berichten: 236

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#57 » 10 jun 2018, 19:59

Janvb schreef:
RoiRaw schreef:
Stoney3K schreef:
Ik ben 1m87 en ik zit op mijn Hanway prima. Stuur vind ik zelf wat smal maar dat komt omdat ik lange armen heb.

De Mash Fifty heeft geloof ik een iets hogere zit en een iets breder stuur, dus misschien dat je die eens kan vergelijken (zelf een keer op gaan zitten of proefrijden).

Ik ben 1.82 en 100 kg. mij bevalt de Hanway Raw 50 ook prima. Zelf heb ik geen bezwaren over het standaard stuur. Let wel even erop of er standaard banden op zitten. Deze hebben (hadden?) niet zo veel grip bij natte omstandigheden. Zie ook meerdere posts hierover op het forum.


Ik ben 2m, en voor mij is het net an.
Mijn knieen komen net niet boven de tank uit.
Qua zit vind ik het OK. Er had wat meer vulling in het zadel mogen zitten.



Jan.
Ik heb de bekleding van het zadel eraf gehaald en er traagschuim van 5 cm dik op het schuim geplakt
Dekje er weer op en goed vastgeniet en nu zit hij prima.
Scheelt een hele jas
Voorheen altijd pijn in mn k*nt maar nu niet meer.
1 x
The meaning of life is to give life meaning

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#58 » 10 jun 2018, 20:05

petraruth schreef:
Janvb schreef:Er had wat meer vulling in het zadel mogen zitten.


Jan.
Ik heb de bekleding van het zadel eraf gehaald en er traagschuim van 5 cm dik op het schuim geplakt
Dekje er weer op en goed vastgeniet en nu zit hij prima.
Scheelt een hele jas
Voorheen altijd pijn in mn k*nt maar nu niet meer.


Ah, aan je k0nt? ;-)

Waar haal je dat schuim, en wat heb je gebruikt om de nieten er in te krijgen?
GerardL heeft zijn zadel laten vullen door iemand, maar dat was nog niet zo goedkoop geloof ik...
0 x

Gebruikersavatar
petraruth
Berichten: 236

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#59 » 10 jun 2018, 20:53

Schuim gezocht op internet en een nietmachine gekocht bij de lidl
Via hun website.
0 x
The meaning of life is to give life meaning

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#60 » 28 jun 2018, 19:25

Het is weer even tijd voor een update, want ik heb deze dame even voorzien van een lekker kontje :lol2:

Afbeelding

Zadeltassen zijn van de Aliexpress (natuurlijk). Past lekker veel in, prima voor wanneer ik in augustus een weekendje met de Hanway op vakantie ga.

Afbeelding

Achterrem zit er ook weer op, nieuw rempedaal is er ééntje van de AGM dus een chromen in plaats van een zwarte. Vind het niet verkeerd staan... ik moet hem nog wel een keer nalopen want ik merk dat de rem snel vast slaat als ik ermee ga remmen. Dus misschien een keer het wiel eruit en controleren of alles nog wel op de goeie plek zit.

Afbeelding

De tassen zitten op hun plaats met twee grote klittenband-stroppen die onder het zadel door lopen, ze worden uit het wiel gehouden door mijn eigen fabrikaat tassenbeugel. En er kan nog meer in, de buitenste rits kun je open maken waardoor de tassen bijna 2 keer zo breed worden. Dan gaat er een hele krat bier in...

Afbeelding

Voor @Janvb nog even een foto'tje van het trommelfilter. Past prima en als je hem niet aanpast dan heeft ie ongeveer even veel vermogen als met een open filter (en even veel kabaal), ik heb hem een klein beetje begrensd met een sponsje achter het rooster wat in het midden van het filter zit. Je zou ook de schoepen van het deksel gewoon kunnen aftapen. Maakt nu minder kabaal, start zonder choke als het niet koud is, en loopt 55 op de teller.

Binnenkort mag ik wel even naar de garage want er zit een deukje in mijn voorvelg.

De tassenbeugels maak ik even een apart topic voor aan met een instructie over hoe je ze kan maken. Ze hebben mij in totaal maar 6 euro aan materiaal gekost, en het maken ervan is heel simpel en goed te doen als je een beetje met gereedschap om kan gaan.
3 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer