AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#11 » 31 mar 2018, 17:30

Zo over het zadel heen zijn ze natuurlijk wel erg makkelijk er weer af te halen. Als je de riem onder het zadel door doet (dus eerst zadel er af, tassen monteren, zadel er weer op) komen ze een stuk lager te zitten net zoals de originele tassen van AGM.

Waar je dan wel voor moet uitkijken is dat ze niet in je achterwiel komen, en dat de boel niet te warm wordt door je uitlaat.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#12 » 31 mar 2018, 17:58

Stoney3K schreef:Waar je dan wel voor moet uitkijken is dat ze niet in je achterwiel komen, en dat de boel niet te warm wordt door je uitlaat.


Precies, dan heb je weer een beugel nodig. En dat stelen, och. Als je ergens wat gaat eten zorg je dat je zicht erop hebt vanaf het terras en int hotel neem je ze mee. Alleen op de camping ist wat minder (daarom neem ik tassen die er onderdoorgaan.
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#13 » 31 mar 2018, 19:48

Voor diefstal ben ik zelf nog niet eens bang, alleen vind ik tassen over het zadel heen er gewoon niet uitzien. Als ze iets willen hebben kunnen ze net zo makkelijk de inhoud jatten.

En een beugel voor de Hanway/AGM is wel te krijgen want die zit ook bij de originele tassen, maar ik vind hem eigenlijk wel prijzig voor 2 omgebogen stukjes ijzer.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#14 » 31 mar 2018, 19:59

Lekker zelfbuigen 4 euro materiaal en klaar
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#15 » 31 mar 2018, 20:06

Niet iedereen heeft een metaalwerkplaats tot zijn beschikking, Gerard. ;)
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#16 » 31 mar 2018, 21:03

Stoney3K schreef:Niet iedereen heeft een metaalwerkplaats tot zijn beschikking, Gerard. ;)

Het buigen kan ook in de woonkamer met een buigijzer van 2 tientjes :yahoo:

Alleen om de 2 stukken net aan elkaar te maken zou ik toch willen lassen. Laat ik dat maar niet in de woonkamer gaan doen :oops: :rlol:
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#17 » 31 mar 2018, 21:06

Het buigen maak ik me niet eens zo druk om, wel om het maken van de platte flenzen aan de uiteindes zodat je er netjes een bout doorheen krijgt.

Of je moet ze op het uiteinde gewoon de volle dikte houden maar ik denk dat dat slordig uit gaat zien.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#18 » 01 apr 2018, 00:22

We zijn hier omelkaar te helpen voor montage gebruiken we p clips en buisklem met opgelaste moer erg sipel zal eens foto.s plaatsen zoals ik dat gedaan heb je hebt er echt niet veel voor nodig .kan ook een keer een maken en filmen en hier plaatsen
0 x

Gebruikersavatar
BlackRACER
Berichten: 23

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#19 » 01 apr 2018, 10:32

Goed idee om een video te maken!
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: [Opgelost] AGM Zij-tassen voor de Cafe Racer

Bericht#20 » 02 apr 2018, 14:43

Op voorbereiding op de vakantie ga ik voor de caferacers beugels maken waar de topkoffers op kunnen tevens voor die van mij een uitbreiding om de tassen goed te monteren zonder gebruik van lange riemen .ik maak hier een apart topic over zodat mijn q bag tassen ook mooi strak hangen .voor degene die ze dan ook willen kunnen ze besteld worden .
Gr gerard
3 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer