Vraag aan Devil rijders

Gebruikersavatar
Jeroen007
Berichten: 232

Vraag aan Devil rijders

Bericht#1 » 31 mar 2018, 20:21

Kwam vandaag in Velp een sympathieke Devil rijder tegen met wie ik aan de brommer praat kwam.
Vroeg hem hoe het nou kwam dat het Devil blok zo snel is.
Hij gaf me aan dat het Devil blok 125 CC is en is afgeknepen met kleine carburateur en zo.
Herkennen de Devil rijders dat ze een 125 CC blok hebben (af fabriek)?
Dacht dat om op NL markt uit te brengen er vast een keuringsinstantie is die er op let da het 49 CC is.
Anderszijds is het wel opmerkelijk dar hè Devil blok zoveel vlotter is dan het caferacer blok..
Thanks!
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Vraag aan Devil rijders

Bericht#2 » 31 mar 2018, 20:24

Het is misschien een 125cc onderblok met een 50cc cilinder er op.

De Devil heeft toch ook een versnellingsbak met 5 versnellingen en niet 4?

Dat ie zoveel sneller is komt eerder door de dubbele nokkenas en dus meer kleppen waar de lucht door naar binnen kan...
3 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Vraag aan Devil rijders

Bericht#3 » 31 mar 2018, 20:54

HHahahaha, de Devil is GEEN 125cc dat krijg je nooit gekeurd als brommer, maaaaaar hij word in China ook verkocht als 50cc motor(!) naast de brommeruitvoering ( letterlijk eens gelezen op de site van de fabrikant) het enige verschil tussen die twee uitvoeringen is de cdi, niks meer niks minder. Demotorversie loopt dus maximaal 85/u orgineel. Maar ik dacht ook dat de Devil vlot was, tot ik vandaag eens een rondje deed op de Aprillia sx van mijn zoon, tot in de derde versnelling komt dan nog het voorwiel los van de grond!!! Op de uitlaat na compleet standaard, wel tweetakt maar echt aso hard.
2 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Jeroen007
Berichten: 232

Re: Vraag aan Devil rijders

Bericht#4 » 31 mar 2018, 21:48

Tjonge, wel heftig dat hè Devil blok 50 CC met andere CDI 85 km p.u. loopt.
Het verhaal van 125cc leek me al sterk, maar die vier kleppen en andere cdi maken wel een wereld van verschil tov het caferacer blok.
Nuttige info.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Vraag aan Devil rijders

Bericht#5 » 01 apr 2018, 07:46

Het is en hoogtoerig blok, ding komt met een 45cdi dan ook totaal niet aan zijn max vermogen. Maar mocht je die añdere Devil rijder nog eens spreken, wil je dan voor mij eens kijken of die toevallig ook olie lekt? Onstekingskant,te hoogte van de voetpakking, ben er benieuwd naar, die van mij heeft, die van Miglow had het, dus ik ben benieuwd of er meer zijn die er last van hebben
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Jeroen007
Berichten: 232

Re: Vraag aan Devil rijders

Bericht#6 » 01 apr 2018, 09:53

Ga ik bekijken als ik hem tegen kom en laat jullie dan weten.
0 x

Gebruikersavatar
Jeroen007
Berichten: 232

Re: Vraag aan Devil rijders

Bericht#7 » 14 apr 2018, 20:22

roadkill schreef:Het is en hoogtoerig blok, ding komt met een 45cdi dan ook totaal niet aan zijn max vermogen. Maar mocht je die añdere Devil rijder nog eens spreken, wil je dan voor mij eens kijken of die toevallig ook olie lekt? Onstekingskant,te hoogte van de voetpakking, ben er benieuwd naar, die van mij heeft, die van Miglow had het, dus ik ben benieuwd of er meer zijn die er last van hebben


Heb het vanmorgen aan de eigenaar gevraagd. Geen lekke pakking daar, ook nooit aan het blok gehad.
De Devil komt overigens binnenkort te koop, wellicht op marktplaats. Heb ook over dit forum getipt.
0 x

thierry

Re: Vraag aan Devil rijders

Bericht#8 » 17 okt 2018, 20:46

Goeden Avond

Ik rij sinds 11 Augustus op een Devil rond. hier mijn log boek zo ver

logboek-onderhoud:
0 km 11-8-18
kleppen gesteld
360 km 23-8-18
olie & filter ververst 1e beurt

Verbruik
(km-<km) / Lieters = 1 op x
(249-4) / 6.63 = 1 op 37,5.
(462-249) / 5.35 = 1 op 39.8 30-8-18
(751-462) / 8.05 = 1 op 35.9. 20-9-18
(903-751) / 4.28 = 1 op 35.5 6-10-18
(1121-903) / 5.24 = 1 op 41.6 10-10-18

Mijn bevindingen tot zo ver dat ik het een heel leuk bormmertje vind, ik heb zoon beetje elk bericht gelezen wat ik kon vinden de eerst paar honder kilometer (-200 ;)). Dus ik was redelijk voor berijd en dus op lettend, voor zo ver dat kan.

Ik heb al gehad enkele losse spaken op de eerste 500 km, me wielen zijn bijde niet helemaal lekker gespaakt oid zit een milimeter of denk 2 a 1,5 schommeling op en neer in (erg vervelend met een zware tas, de dealer zit er achter aan op moment).

De mechanische kabels alvast wat extra wd40 gegeven (oa kilometer kabel). Gas hendel zit iets los maar daar kan ik wel mee leven tot van de winter... Licht opbrengst in het donker vind ik voldoende/nettjes. Met dimlicht heb je inderdaad een klein vlekje licht en die van mij zakt iets onderuit, met groot licht prima tedoen in de polder is.

Verder heb ik wel 1 puntje wat ik nog nergens anders ben tegen gekomen.... Wat is de lak dun en het groom roest vatbaar. Mijn tank aan de onderkant is bijna blank je kijkt dwas door de primer heen. Ja door de primer!

Motorisch doet vind ik het ding heerlijk rijden zo lang je hem niet tegen zijn begrenzer drukt. met windkracht 7 op de zeelandbrug pal tegin in heeft hij het wel zwaar liggend op me stuur en net zijn 5 versnelling niet halen.

De eerst +/- 500 km
Had ik een iets tranende uitgaande as kering, daar na was dat over. Ook toen had ik al een klein beetje tranende kering aan de kik start kant (dat kleine kapje, olipomp/filter???). Verder was er na een goeie was beurt eigenlijk nergens iets lekkends te vinden.
zit een lekker geluitje in.

nu ik netjes naar me werk op en neer. Wat mij inderdaad op valt is dat het zelfde kapje als hier voor genoemd traant iets meer. en vandaag zag ik voor het eerst ook me voetpakking op de zelfde plaat tranen als in een vorig post is genoemd.

nu heb ik ondertussen 1200 km gereden en volgens mij kan ik merken dat me versnellings bak wat vrijer word tussen zen 2 en neutraal. ook vind ik de voorvork wat mager. oja laat hem niet in de regen saan, mijn buddie is een spons. verder heel fijn brommertje maar kwa kwaliteid valt i ver weg onder een zundap oid...

Gegroet



Afbeelding
Laatst gewijzigd door thierry op 03 nov 2018, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Vraag aan Devil rijders

Bericht#9 » 17 okt 2018, 21:50

Zadel even op nieuw laten bekleden , is ronde de 70 a 90 euro dan kan je hem waterdicht maken :-)
heb je dat gedoe ook niet meer ..

en als ej lange afstanden gaat rijden laat hem ook wat harder maken.

Ik rij op een RAW 50 en ik heb pas geleden het zadel laten veranderen , normaal heb ik na 20 min al last van zitten , nu heb ik afgelopen weekend ruim 2 uur zonder 1 keer te moeten afstappen om dat mijn rug en kont zeer deed en dus anaal gefrustreerd was ... :worshippy:

maar weet niet of je ook echte lange ritten wil gaan rijden ?
maar dan is je zadel aanpassen zeker wel aan te raden ..
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Vraag aan Devil rijders

Bericht#10 » 18 okt 2018, 19:54

roadkill schreef:HHahahaha, de Devil is GEEN 125cc dat krijg je nooit gekeurd als brommer, maaaaaar hij word in China ook verkocht als 50cc motor(!) naast de brommeruitvoering ( letterlijk eens gelezen op de site van de fabrikant) het enige verschil tussen die twee uitvoeringen is de cdi, niks meer niks minder. Demotorversie loopt dus maximaal 85/u orgineel. Maar ik dacht ook dat de Devil vlot was, tot ik vandaag eens een rondje deed op de Aprillia sx van mijn zoon, tot in de derde versnelling komt dan nog het voorwiel los van de grond!!! Op de uitlaat na compleet standaard, wel tweetakt maar echt aso hard.


Ik ben dol op 50cc brommers die vlot optrekken. In de praktijk blijken de 4takten daar geen sterren in zonder grotere cilinders te plaatsen ed en daar ben ik verzekeringstechnisch niet dol op. 2takt blijft tof maar voorlopig met de euro4 normen lopen er weinig 2 takten op deze norm.

Wel tof dat de Devil van zichzelf goed optrekt. Wat betreft de Aprillia SX, dat is idd een natte droom van mij want die rijden zoo lekker maar ze zijn zoo prijzig voor mijn budget.
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer