Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

kroegracer
Berichten: 14

Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#1 » 13 mei 2018, 15:37

Van de week heb ik een vlotter en benzinemeter (display) binnen gekregen voor mijn AGM Caferacer Base. Het aansluiten van de vlotter was erg eenvoudig, omdat de connector precies past op de vrije connector onder de tank.
Afbeelding
Toen ik de teller wilde gaan aansluiten begon het moeilijk te worden, want ik zag door de kabelboom het bos niet meer. Heeft iemand een idee op welke kabels ik de teller moet aansluiten? De teller heeft een rode en zwarte draad (die kan ik wel aansluiten) en een groene draad, waarvan ik verwacht dat die het signaal door moet geven. Het gaat dus eigenlijk om de groene signaaldraad.
Afbeelding
In de koplamp of de kilometerteller kon ik zo snel geen vrije connector vinden. Wat ik wel kon vinden is een connector die uit de kabelboom komt, in gebruik is en vier kabels heeft, namelijk: rood, zwart, groen en zwart-groen. Zou dit de connector moeten zijn waarop de groene kabel moet worden aangesloten? De zwarte en rode kabel van deze connector moet ik niet hebben, want die geven geen stroom als het contact aan staat, maar alleen als het contact uit staat.

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen!

Groet,

Kroegracer

P.S. Als iemand toevallig nog een alternatief weet voor de originele tellerunit (liefst met dezelfde functionaliteiten), dan hoor ik het graag, want die van mij werkt niet goed meer.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#2 » 13 mei 2018, 17:11

Ha kroegracer er is een vrije plek op de conector van de kabelboom daar komt het signaal van de benzinemeter binnen zal van de week kijken en foto plaatsen
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#3 » 13 mei 2018, 22:29

Check even mijn topic, ik heb dit al gedaan.
Onder de tank hangt een klein stekertje.
De ene pin hangt aan de massa, en de andere gaat naar een steker achter de koplamp.
Even met een multimeter die verbinding uitpiepen en dan weet je het.

Een geschakelde plus kan je van achter het kontaktslot halen.
Of je maakt het netjes via een relais vanaf de accu.
1 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#4 » 13 mei 2018, 23:44

Onder je zadel zit een conector met bruine draad in een lus dat is geschakelde plus hoef je ook niet aan de draadboom te prutsen
1 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#5 » 14 mei 2018, 15:32

kroegracer schreef:P.S. Als iemand toevallig nog een alternatief weet voor de originele tellerunit (liefst met dezelfde functionaliteiten), dan hoor ik het graag, want die van mij werkt niet goed meer.


Wild gokje: De versnellingsindicator doet het niet goed meer? Is volgens mij een bekend euvel van die tellerunit.

Ik zou er zelf het liefste de unit van een Luxury op willen zetten (dus de digitale met toerenteller), eens kijken of die bij Aliexpress te krijgen is.
0 x

kroegracer
Berichten: 14

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#6 » 14 mei 2018, 16:27

Stoney3K schreef:
kroegracer schreef:P.S. Als iemand toevallig nog een alternatief weet voor de originele tellerunit (liefst met dezelfde functionaliteiten), dan hoor ik het graag, want die van mij werkt niet goed meer.


Wild gokje: De versnellingsindicator doet het niet goed meer? Is volgens mij een bekend euvel van die tellerunit.

Ik zou er zelf het liefste de unit van een Luxury op willen zetten (dus de digitale met toerenteller), eens kijken of die bij Aliexpress te krijgen is.


De versnellingsindicator is zo'n beetje het enige wat nog wel redelijk werkt aan de teller.
De actuele snelheid wordt ook nog goed aangegeven. Het probleem zit 'm in de tripteller en de totale kilometerstand. Sinds kort lopen deze soms wel en soms niet op.
0 x


Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#8 » 15 mei 2018, 13:05

Alles kan en is passend te maken!
Maar denk niet plug & play...
Maar hij is wel gaaf!
0 x

kroegracer
Berichten: 14

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#9 » 15 mei 2018, 19:58

Het is gelukt hoor! Na uren klooien heb ik de benzinemeter werkend gekregen. Uiteindelijk bleek het makkelijker te zijn dan ik had gedacht. Had ik er maar eerder aan gedacht dat alle draden met een reden een andere kleur hebben, dat had een hoop zoeken met de multimeter gescheeld. Denk alleen wel dat de meter binnenkort weer van het stuur af gaat, net als de 12-voltaansluiting die ik pas heb aangesloten. De teller die ik op het oog heb heeft al deze functionaliteiten ingebouwd zitten. Ik vraag me alleen af of de versnellingsindicatie goed zal werken, omdat de andere teller volgens mij alleen maar cijfers en niet de "N" aangeeft.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#10 » 15 mei 2018, 20:27

Gaat echt wel ik heb de motor uitvoering .
In neutraal brand er een groen lampje en de indicator toont een 0 .
Die tellels die afgebeeld staan worden voor de snelheid en afstand aangestuurd via gps dus geen kabel naar het wiel mooi systeem
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer