Voorrem (wijgert soms ) geen oorzaak kunnen vinden

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Voorrem (wijgert soms ) geen oorzaak kunnen vinden

Bericht#31 » 22 jun 2018, 13:31

Zo vandaag komen als het goed is mijn spullen binnen bij de dealer ( inc nieuwe remhandel want ze denken dat het daar aan ligt )
is garantie :-) dus toch wel een goede service van Hanway ( AGM ) maar nu maar hopen dat het verholpen is , al hoe wel ik rij nu al 2 dagen rond zonder 1 probleem met de voorrem :schater:
( eigenwijs ding)

Doet me altijd nog aan een oude kat denken ,, 3 dagen liggen en mank zijn als hij er ging lopen , bel je de dierenarts voor een afspraak om het arme beestje te helpen ... komt de kat binnen lopen of ze weer een jong beest is .. en je aankijkt en wil zeggen : waarom bel jij die arts nou ? ik heb niets , en daarna ook geen last meer gehad van het zere pootje :bang!:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Voorrem (wijgert soms ) ( nieuwe CDI + tandjes 56)

Bericht#32 » 04 jul 2018, 18:30

Zo vandaag mijn RAW50 "Purity" weer terug gehaald van de dealer ..

nieuwe voorrem handel er op ( garantie) ... snellere CDI 53 .... ( helaas nog niet mijn tandwielen , omdat de ketting die hij besteld had te smal was .. :-)
dus daar moet ik nu even op wachten

maar ik heb even een vraagje over het rijden met nieuwe CDI
Ik rij nu met de nieuwe CDI , alleen als ik dus rijd zo als ik normaal met standaard CDI rijd , is het inderdaad lekker.. geen hoge toeren meer , trekt nu ook door naar de gewenste snelheid )

Maar nu het geval , waar hij normaal in zijn begrenzer schiet (daar blijft hij nu rustig ) dat is wel lekker maar als je hem dan doortrekt in de zelfde versnelling dan gaat hij als een gek gillen ( net na dat punt) , maar trekt hem wel gemiddeld 5 a 10 km door ... zeker in zijn 3 en 4 :-)

Dus zeg maar bij 50 km in zijn 4 waar hij normaal gilt , daar blijft hij nu heel braaf , maar zo dra ik dan doortrekt naar de 51 / 52 km dan vliegt hij in zijn hoge toeren tot aan de 60 km maar dat stuk rijd dus niet echt fijn ( janken als een speenvarken ) harder heb ik nog niet gereden maar heb nog wel iets over ( denk zelf 3 a 4 km ) harder)

hoort dit zo te zijn
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Voorrem (wijgert soms ) ( nieuwe CDI + tandjes 56)

Bericht#33 » 04 jul 2018, 22:53

ravw schreef:Zo vandaag mijn RAW50 "Purity" weer terug gehaald van de dealer ..

nieuwe voorrem handel er op ( garantie) ... snellere CDI 53 .... ( helaas nog niet mijn tandwielen , omdat de ketting die hij besteld had te smal was .. :-)
dus daar moet ik nu even op wachten

maar ik heb even een vraagje over het rijden met nieuwe CDI
Ik rij nu met de nieuwe CDI , alleen als ik dus rijd zo als ik normaal met standaard CDI rijd , is het inderdaad lekker.. geen hoge toeren meer , trekt nu ook door naar de gewenste snelheid )

Maar nu het geval , waar hij normaal in zijn begrenzer schiet (daar blijft hij nu rustig ) dat is wel lekker maar als je hem dan doortrekt in de zelfde versnelling dan gaat hij als een gek gillen ( net na dat punt) , maar trekt hem wel gemiddeld 5 a 10 km door ... zeker in zijn 3 en 4 :-)

Dus zeg maar bij 50 km in zijn 4 waar hij normaal gilt , daar blijft hij nu heel braaf , maar zo dra ik dan doortrekt naar de 51 / 52 km dan vliegt hij in zijn hoge toeren tot aan de 60 km maar dat stuk rijd dus niet echt fijn ( janken als een speenvarken ) harder heb ik nog niet gereden maar heb nog wel iets over ( denk zelf 3 a 4 km ) harder)

hoort dit zo te zijn



Als je een vracht meer toeren gaat maken zonder dat daar een aanmerkelijke snelheidsverhoging tegenover staat, betekent dat dat je overtoeren maakt.
Dat hoort niet.
Je nieuwe vertanding zal dat waarschijnlijk oplossen.
Bedenk wel dat je gewend bent aan een blok dat altijd geknepen is geweest...
Het is ook een kwestie van wennen.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Voorrem (wijgert soms ) geen oorzaak kunnen vinden

Bericht#34 » 04 jul 2018, 23:32

ja maar voor mijn gevoel "voel"het niet natuurlijk ...
bij de standaard begrenzer , gaat hij pas gillen als je bijna op zijn top rijd ... ( dit word langzaam in gang gezet )
dus zeg maar als je 50 km kan rijden dan gaat hij gillen bij de 48 en inhouden ...
En nu is het dus als je max 60 km kan , dan gaat hij al krijsen bij de 52 /53 maar niet met een mooie overgang zoals de standaard CDI

( het zijn geen overtoeren( hij trekt wel snel door van 50km naar 60 km )



maar heb nog maar 10km gereden met deze setting dus morgen even een langer stuk rijden , maar hij pakt nu wel de "heuvels" lekker :-) :worshippy:
hopelijk snel mijn grote tandwiel er in dan zal het wel beter gaan .. ben benieuwd hoe veel trekkracht ik dan gaat krijgen
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Voorrem (wijgert soms ) geen oorzaak kunnen vinden

Bericht#35 » 05 jul 2018, 16:20

Zo vandaag even een stukje gereden 20 a 25 km over wat lange wegen ,

maar het loopt wel lekker alleen veel krijsen ... maar weet nog niet wat zijn top is met deze CDI ( 53)
maar ik denk wel dat ik de 60 km haalt op de teller alleen dat rijd niet echt fijn ....... en het duurt naar de 60 km per uur te komen best wel een aardig stukje voor dat hij er is .... inde stad haal ik het niet om op topsnelheid te komen , dus ik weet niet of hij nu wel of niet WOK proef is

iemand die het weet

binnen kort met andere tand is hij het zeker wel weer .. maar nog een paar dagen wachten

maar het rijd wel veel lekkerder :worshippy:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Voorrem (wijgert soms ) geen oorzaak kunnen vinden

Bericht#36 » 05 jul 2018, 17:47

Maak je nou eens geen zorgen over dat wok-gebeuren.
Je moet echt lomp hard gaan wil je bekeurd worden.
Ze moeten de pubers op de snorfietsen hebben die met 45 en sneller over het fietspad slalommen.
Ons niet.
De kans dat je een prijs in de staatsloterij wint is groter dan een wok-status.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Voorrem (wijgert soms ) geen oorzaak kunnen vinden

Bericht#37 » 05 jul 2018, 18:02

stoyanov schreef:Maak je nou eens geen zorgen over dat wok-gebeuren.
Je moet echt lomp hard gaan wil je bekeurd worden.
Ze moeten de pubers op de snorfietsen hebben die met 45 en sneller over het fietspad slalommen.
Ons niet.
De kans dat je een prijs in de staatsloterij wint is groter dan een wok-status.



Oke ja hier rijden ze me ook al voor bij met snorfietsen :-) ( ook agenten ) :schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer