Ook ik heb een gerelateerde vraag.
Is het monteren van een oliekoeler niet ontstaan uit 'symptomenbestrijding'?
Waarom wordt de olie zo heet? Dat moet toch een oorzaak hebben?
Zijn de blokken niet te zwaar vertand bijvoorbeeld?
gerard lift schreef:Ja er moet extra olie in eerst pijlen dan starten en .daarnd 50 cc bijvullen dat is de inhoud van de slagen en de koeler doe je dat niet rij je met te weinig olie .het is plug en play .alleen ik wou een mooiere montage .kost ekstra werk
Micha schreef:olie/vloeistof koeling = meer constante bedrijfstemperatuur geen hoge pieken of dalen meer .
Lagere temperatuur in de zomer wat fijn is voor je benen en scheelt verhitte pootjes en betere smering in het blok.
in de winter daartegenin eenmaal op bedrijfstemperatuur geen bevroren pootjes en minder kans van vocht in de olie door bevriezing .
En door de meer constante bedrijfstemperatuur een betere constante verbranding.
Dit scheelt met welk blok dan ook of het nu 2takt of 4takt of een 4/6 in 1 lijn of een v8/v10 betreft.
gerard lift schreef:Eh omdat ik ists gedaan aangepast heb waarover we niet praten op het forum en dan is een olie koeler raadzaam olie werd zonder met gemak 110 graden .te heet nu met 90 graden dat is de ideale temp alleen als het koud word afdekken en geen korte stukken rijden .komt mooi uit wij rijden minimaal 80 km .
Dan heb je het wel nodig
Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten