Olie koeler

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Olie koeler

Bericht#11 » 04 aug 2018, 03:57

Ook ik heb een gerelateerde vraag.
Is het monteren van een oliekoeler niet ontstaan uit 'symptomenbestrijding'?
Waarom wordt de olie zo heet? Dat moet toch een oorzaak hebben?
Zijn de blokken niet te zwaar vertand bijvoorbeeld?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ipie
Berichten: 67

Re: Olie koeler

Bericht#12 » 19 aug 2018, 14:01

gerard lift schreef:Ja er moet extra olie in eerst pijlen dan starten en .daarnd 50 cc bijvullen dat is de inhoud van de slagen en de koeler doe je dat niet rij je met te weinig olie .het is plug en play .alleen ik wou een mooiere montage .kost ekstra werk



kun je het verschil merken gerard.....met de koeler er op ????
0 x
wat goed loopt :moto2:
mooi zo laten. :sct1:

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Olie koeler

Bericht#13 » 19 aug 2018, 18:40

Hoi
Ja je kan het verschil goed merken
Alleen als het koud word afdekken olie heeft nu een betere gecontroleerde temperatuur heb de koelers alleen verplaatst tikte net het spatbord bij een hobbel nu niet meer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Olie koeler

Bericht#14 » 19 aug 2018, 18:46

maar inderdaad peter zijn vraag vind ik wel teregt , waarom is een oliekoeler eigenlijk nodig?
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Olie koeler

Bericht#15 » 19 aug 2018, 18:56

Eh omdat ik ists gedaan aangepast heb waarover we niet praten op het forum :hammer: en dan is een olie koeler raadzaam olie werd zonder met gemak 110 graden .te heet nu met 90 graden dat is de ideale temp alleen als het koud word afdekken en geen korte stukken rijden .komt mooi uit wij rijden minimaal 80 km .
Dan heb je het wel nodig :lol2:
Laatst gewijzigd door gerard lift op 19 aug 2018, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Olie koeler

Bericht#16 » 19 aug 2018, 18:56

Micha schreef:olie/vloeistof koeling = meer constante bedrijfstemperatuur geen hoge pieken of dalen meer .
Lagere temperatuur in de zomer wat fijn is voor je benen en scheelt verhitte pootjes en betere smering in het blok.
in de winter daartegenin eenmaal op bedrijfstemperatuur geen bevroren pootjes en minder kans van vocht in de olie door bevriezing .
En door de meer constante bedrijfstemperatuur een betere constante verbranding.
Dit scheelt met welk blok dan ook of het nu 2takt of 4takt of een 4/6 in 1 lijn of een v8/v10 betreft.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Olie koeler

Bericht#17 » 19 aug 2018, 19:31

verhip ja nu weet ik het weer gerard sorry.
en mischa jou verhaal klopt wel maar eh .. normaal gesproken zou je genoeg hebben aan de smering door de standaard set up...
nu ik mij weer herinner wat gerard en ik besproken hebben tja begrijp ik de extra koeling helemaal
en zou dat elf ook zeker doen in navolging van gerard en gradje ..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
ipie
Berichten: 67

Re: Olie koeler

Bericht#18 » 19 aug 2018, 19:49

gerard lift schreef:Eh omdat ik ists gedaan aangepast heb waarover we niet praten op het forum :hammer: en dan is een olie koeler raadzaam olie werd zonder met gemak 110 graden .te heet nu met 90 graden dat is de ideale temp alleen als het koud word afdekken en geen korte stukken rijden .komt mooi uit wij rijden minimaal 80 km .
Dan heb je het wel nodig :lol2:


bedankt voor de info gerard....maar heeft het ook zin met de 50 cc???
als ik het goed heb gezien komt de koeler van de 4takt.....winkel :thumbsup:
0 x
wat goed loopt :moto2:
mooi zo laten. :sct1:

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Olie koeler

Bericht#19 » 19 aug 2018, 20:41

Voor een watergekoelde automotor is 90° de ideale temperatuur. Onze luchtgekoelde brommers mogen gerust 110° worden zonder dat daarbij schade optreedt.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Olie koeler

Bericht#20 » 19 aug 2018, 21:00

50 cc is niet nodig
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer