Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#21 » 16 sep 2018, 20:45

FTrotsenburg schreef:
Koen schreef:- in het contactslot zit naast het stuurslot een stand met een symbooltje dat iets suggereert van een parkeerlicht, maar ik heb niet kunnen ontdekken wat het precies doet. Kan iemand mij dit vertellen?

Dit doet helemaal niets, sorry. Dit had mijn Caferacer ook toen ik hem 2 jaar terug kocht. Maar de fabriek waar ze ze bouwen kopen onderdelen zoals het contactslot natuurlijk weer ergens anders in. En het is waarschijnlijk goedkoper om het contactslot met dat logotje te kopen als zonder. Klinkt raar, maar dat is wel zo.


Een draad die van het kontakslot komt gaat naar massa als je hem in die stand zet.
Ik heb er refelectoren op gezet met ingebouwde LEDs, dus nu heb ik parkeerverlichting!
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#22 » 16 sep 2018, 22:30

Aubrey schreef:Leuk hoor ik heb zelf ook recent een Hanway RAW 50 4takt E4 aangeschaft in Augustus 2018
Nog niet zoveel km gereden .
Alleen mijn schakel indicator stand 3 is nog stuk maar dat komt goed


Die schakelindicator hebben alle Caferacers last van. Zijn denk ik gewoon rottig gemonteerde contacten in de kilometerteller, bij iedereen is er wel ergens één segment stuk.

Enne... oliepeil lampje? Tenzij ze de tellerunit van de Euro4 veranderd hebben zit er op de Hanway geen lampje voor oliedruk of oliepeil... daar zitten namelijk helemaal geen voelers voor op het blok.
0 x

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 11

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#23 » 24 sep 2018, 23:28

Nog even een plaatje van mijn brommer, genomen tijdens een tochtje van vanavond. Ben er nog steeds superblij mee! Hij heeft inmiddels bijna 1100 kilometer gelopen, en krijgt vrijdag zijn eerste beurtje.

Enne ja, er zicht echt een olielampje op. Daar zal ik morgen even een foto van maken. Niet dat je veel aan dat lampje hebt trouwens, want hij brandt bijna altijd, zelfs met een liter olie erin.


Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#24 » 24 sep 2018, 23:36

Zo te zien heb jij je groot licht aan staan maar mooie foto , als je met het blauwe lampje het olie lampje bedoelt dat is je groot licht lampje

Je licht heb maar twee standen , Normaal licht en groot licht , geen Uit


1100 km en nu pas je eerste beurt doen , moest dat niet bij 500 KM ?
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 11

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#25 » 25 sep 2018, 21:05

ravw schreef:Zo te zien heb jij je groot licht aan staan maar mooie foto , als je met het blauwe lampje het olie lampje bedoelt dat is je groot licht lampje

Je licht heb maar twee standen , Normaal licht en groot licht , geen Uit



Uiteraard weet ik dat allemaal ::- en, het is geen groot licht wat je ziet op de foto, normaal licht bij alleen het contact aan en motor uit.

Voor het olielampje, zie de foto's, die ik zojuist even gemaakt heb.





Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#26 » 25 sep 2018, 21:16

oke er zit dus een andere teller op
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#27 » 25 sep 2018, 21:22

Dat is niet je olielamp maar storingslamp.
Er is dus ergens een storing in de motor electronica.
Dus terug naar de dealer daar laten uitlezen probleem verhelpen en rijden maar weer.
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#28 » 25 sep 2018, 21:23

Dat is een motorstoringslampje, of MIL. (Malfunction Indicator Lamp)

Heb je er zelf wat aan veranderd? Hoe dan ook moet dit uitgelezen worden. Dat lampje brandt niet voor niets!
0 x

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 11

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#29 » 25 sep 2018, 22:11

Ah okee, een motorstoringslampje! Nee, ik heb niets aan de motor veranderd. Hij is nog helemaal origineel. Maar ik merk ook niets vreemds aan de motor. Alleen dat hij op topsnelheid af en toe wat inhoudt, maar dat zal de begrenzer zijn die ingrijpt.

En, dat zou het misschien wel eens kunnen zijn, heel af en toe valt de motor helemaal uit tijdens het rijden, helemaal tot stilstand. Hij is dan alleen nog maar met de kickstarter aan de gang te krijgen. Ik heb dat tot nu toe geweten aan de bougie waarvan ik dacht dat hij los zat.

De brommer gaat vrijdag naar de garage, zal er dan naar laten kijken.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#30 » 25 sep 2018, 22:37

Zeg maar ff niet dat dit al 1100km zo is. Dan had men jou al wat eerder verwacht namelijk.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer