Hanway muscle 50

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Hanway muscle 50

Bericht#161 » 20 nov 2019, 23:38

@henkhouet , heb je een punt :schater: maar leg jij hem de forum regels ff uut :cheers:
0 x

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Hanway muscle 50

Bericht#162 » 21 nov 2019, 08:55

Marco schreef:Hallo, ik ben Marco ik woon in Spijkenisse.
Ik rij al 30 jaar motoren en brommers. Ik heb ook nog een kreidler uit 1968.
Laatste jaren scooters, maar die vind ik niet zo leuk.
Toen zag ik de hanway muscle, die vond ik eigenlijk best prijzig. Totdat ik een dealer vond die hem heel scherp aanbood, dus knoop door gehakt en tot nu toe geen spijt van gehad.
Hoop mij voldoende voorgesteld te hebben. Ik bedoelde ook geen opvoeren, maar net iets harder laten lopen binnen de rollerbank grenzen. Ikrijdt elke dag zo'n 46km.

Hallo @Marco,

Graag je eigen voorstellen in daarvoor bestemde onderwerp.
Stel je even voor

Zolang je niet van plan bent om je brommer om te bouwen tot een motor of dat je de wok snelheid ver overschrijdt.
Is het toegestaan om op deze forum er over te praten.
Volgens onze regel 2.a is het verboden om over extreem opvoeren te discussiëren
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Hanway muscle 50

Bericht#163 » 21 nov 2019, 08:56

niksnut schreef:@henkhouet , heb je een punt :schater: maar leg jij hem de forum regels ff uut :cheers:


Beste STN-ers.
Ik heb een setje gekocht van een 85CC cilinder, met een Big Bore kop en snelle nokkenas. 24MM carburateur, onbegrensde CDI en RVS uitlaat met dikke bocht.
Wie wil mij helpen met monteren/afstellen, zodat mijn scooter/caferacer straks de 95km/u aantikt (?)

DIT, beste STN-ers, is praten over opvoeren.
Een tandwieltje vervangen of een ringetje verwijderen is kwajongenswerk.
We weten allemaal dat een standaard scooter vaak niet eens de beloofde 45km/u GPS rijdt...
Rest mij Kees.

Edit: je was me net voor
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 14

Re: Hanway muscle 50

Bericht#164 » 21 nov 2019, 17:23

Goedemiddag, ik ben echt niet van plan om mijn brommer op te voeren. Ik zou het alleen fijner vinden als hij iets harder zou lopen, rond de 55 op de teller. Dat is binnen de rollerbank grens. Ik ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is. Werken jullie met een andere cdi of de tandwiel verhouding? En wat is daar het effect van op het toerental, en brandstof verbruik. Ik ben helemaal nieuw met dit type brommer.
Mvg Marco
0 x

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Hanway muscle 50

Bericht#165 » 21 nov 2019, 17:26

Marco schreef:Goedemiddag, ik ben echt niet van plan om mijn brommer op te voeren. Ik zou het alleen fijner vinden als hij iets harder zou lopen, rond de 55 op de teller. Dat is binnen de rollerbank grens. Ik ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is. Werken jullie met een andere cdi of de tandwiel verhouding? En wat is daar het effect van op het toerental, en brandstof verbruik. Ik ben helemaal nieuw met dit type brommer.
Mvg Marco


Hoi Marco

Zie dit topic

Cdi hanway muscle 50
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway muscle 50

Bericht#166 » 21 nov 2019, 17:28

Zo vandaag de 1000 km aangetikt

Afbeelding

op naar het volgende :worshippy:

nog 500 km te gaan voor zijn 2de servicebeurt
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway muscle 50

Bericht#167 » 21 nov 2019, 17:33

stoyanov schreef:
niksnut schreef:@henkhouet , heb je een punt :schater: maar leg jij hem de forum regels ff uut :cheers:




DIT, beste STN-ers, is praten over opvoeren.


Nee wij voeren geen brommers op wij doen aan tuning
dat alles een beetje naar wens rijd en beter inverbruik word .. dat je daarvoor 5 a 10 km harder gaat is bijzaak .... daar doen we het niet voor .. we willen een fiets die gewoon normaal kan wegrijden en niet ala V8 je tank leeg trekt :schater:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Hanway muscle 50

Bericht#168 » 21 nov 2019, 23:43

ravw schreef:
stoyanov schreef:
niksnut schreef:@henkhouet , heb je een punt :schater: maar leg jij hem de forum regels ff uut :cheers:




DIT, beste STN-ers, is praten over opvoeren.


Nee wij voeren geen brommers op wij doen aan tuning
dat alles een beetje naar wens rijd en beter inverbruik word .. dat je daarvoor 5 a 10 km harder gaat is bijzaak .... daar doen we het niet voor .. we willen een fiets die gewoon normaal kan wegrijden en niet ala V8 je tank leeg trekt :schater:


Het is even volledig off topic, want geen schakelbrommer, maar als ik straks klaar ben met mijn "opgevoerde" scooter (want dat is hij) dan loopt hij rustiger, stiller en zuiniger/schoner dan een standaardexemplaar. Is dat opvoeren toch nog ergens goed voor geweest....
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 14

Re: Hanway muscle 50

Bericht#169 » 22 nov 2019, 16:19

Ik heb de brommer nu een week, hij bevalt goed tot nu toe. Ik heb nu 200km op de teller. De wegligging is goed, ook bij koude en gladde omstandigheden. Ik heb een verbruik van ongeveer 1 op 32, is dat ook ongeveer bij jullie zo.
Mvg Marco
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway muscle 50

Bericht#170 » 22 nov 2019, 17:42

Marco schreef:Ik heb de brommer nu een week, hij bevalt goed tot nu toe. Ik heb nu 200km op de teller. De wegligging is goed, ook bij koude en gladde omstandigheden. Ik heb een verbruik van ongeveer 1 op 32, is dat ook ongeveer bij jullie zo.
Mvg Marco



hier ligt het ook zo iets ... afgelopen maand was het nog geen 200 km tank op 2/3 leeg nu 350 en 1/3

:rlol: snap het ook niet zelfde routes

en dan heb ik ook wel eens witte rook maar dit alleen als het heel koud is ( 1 a 2 keer gehad
hele straat wit zetten van de rook , verder rijd hij gewoon goed
start goed met koud weer , was bij de RAW50 wel anders

en toch op een of andere manier zal ik zo weer terug willen naar de RAW50
maar weet niet wat het is ... de Muscle is echt een beest maar toch krijg ik de kribbels als ik weer de raw50 voor bij ziet komen

Maar goed, "Het beest" gaat voorlopig niet weg
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer