Gasblijft hangen ( sneeuw )

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#1 » 18 jan 2019, 13:17

Ik heb even een vraagje gisteren heeft het hier behoorlijk gesneeuwd/ hagel/ regen en koude wind, ik zat midden in een behoorlijke bui maar nu mijn probleem mijn gas blijft hangen / toeren lopen op bij gas "terug" "geen" en half gas geven ... als ik even wachten was het weg maar zodra ik weer ging rijden blijf hij weer hangen.

Maar vandaag totaal geen last gehad van dit probleem en alles reageert gewoon normaal op het gas geven en voor het slechte weer gisteren ook nog nooit gehad ..

waar kan dit aan liggen , kou lijkt me niet de oorzaak anders had ik afgelopen jaar er ook last van moeten hebben maar het was nu gewoon dikke natte sneeuw zeer koude wind en hij ging dus raar doen .. Iemand wat hier de oorzaak is en wat ik er volgende keer kan doen er tegen , ik kan hem dus alleen uitzetten met de noodknop en dan terug schakelen en even wachten aan zetten en dan gaat het weer een paar meter en dan weer blijven hangen.

, en zo als ik schreef vandaag alles weer 100%
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#2 » 18 jan 2019, 14:43

als ik dat zou hebben zou ik de gaskabel smeren,

sommigen hebben een opening daarvoor waar je iets als WD-40 in kunt spuiten en dan een paar keer de hendel heen en weer draaien om het een beetje te verspreiden.

als die dat niet heeft dan zou ik het in het begin en het einde spuiten en dan de kabel heen en weer schuiven tot het wat meer verspreid is over de lengte van de kabel.

moet wel zeggen dat ik nog nooit een geval heb gehad dat de kabel blijft hangen of plakken maar wel dat het ding wat stroever gaat dan gewenst wat ik zodoende tot zover wist op te lossen
1 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#3 » 21 jan 2019, 08:58

Ik zou dan alleen geen WD-40 gebruiken om te smeren, daar is het namelijk niet voor bedoeld.

WD-40 spoelt echt alle vettigheid (samen met het vocht) compleet weg, dan gaat alles heel éven heel soepel, maar daarna heb je totaal geen smering meer.

Dan is iets als teflonspray een betere oplossing want dat laat een redelijk permanente coating achter die zelfsmerend is.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#4 » 21 jan 2019, 11:58

:verstop: typisch geval van niet voorbereid. Deze gaskabel kun je afschrijven. Maar wat nu koop een nieuwe binnen en buiten kabel en smeerolie. Maak aan een kant van de kabel een trechtertje van plakband zet daar het tuitje van het flesje op en laat langzaam de olie door de kabel lopen duurt even. Maar dan heb je in de kabel geen last meer van water. Vergeet ook de kant van de gas handel goed in het vet te zetten vooral waar de kabel door de stalen bocht gaat.
Tipje doe dit ook bij je koppeling kabel
Succes gr gerard
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#5 » 21 jan 2019, 12:07

yep zoals gerard schrijft
en dan nog een goede tip een beetje hydrauliek olie er bij word het wat dunner en smeer gemakkelijker ook heeft die olie de eigenschap water te verdringen
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#6 » 21 jan 2019, 12:27

Dat zeg :kgb:
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#7 » 21 jan 2019, 14:27

Klinkt als water in je kabel dat bevriest.
Kijk even goed of de buitenmantel van de kabel stuk is; daar komt het vaak naar binnen.
Een plakbandje doet wonderen, dan heb je nog even tot je de nieuwe binnen hebt.
Of het komt misschien via de gashandle naar binnen.

Als je nog geen andere hebt, dan kun je zolang de kabel gangbaar maken met WD40.
Dan ben je van het vocht af.
Moet je er nog wat langer mee door, laat er dan olie in lopen.

Als je kabel gewoon versleten is, en hangende losse draadjes het probleem veroorzaken, dan helpt olieen natuurlijk niet.
Een beetje bijpunten helpt je dan wel naar huis, maar de kabel is niet meer betrouwbaar.

Dit is een handig dingetje om kabels mee te smeren:
https://www.aliexpress.com/item/Car-par ... 4c4d7ZQEZc
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#8 » 22 jan 2019, 09:27

Ik heb even gekeken maar , ik heb niets kunnen vinden en na die dag heeft hij totaal geen last meer gehad , hij draait gewoon soepel en het was alleen die ene dag dat met die sneeuw dat hij vreemd deed

ik denk ook dat het iets met bevriezen temaken heeft want als ik stil stond was het probleem er niet alleen met veel rijd wind , maar goed hij doet het weer normaal dus :-)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#9 » 22 jan 2019, 18:50

Zomaar even my two cents.
De lucht was waarschijnlijk erg koud.
Aanzuiglucht bereikt dermate hoge snelheden dat het vocht (en de luchtvochtigheid is schrikbarend hoog) in de lucht spontaan kan bevriezen.
Wellicht dat dit een afzetting heeft veroorzaakt welke ervoor heeft gezorgd dat er ín de carburateur iets is blijven hangen...
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Gasblijft hangen ( sneeuw )

Bericht#10 » 22 jan 2019, 19:48

stoyanov schreef:Zomaar even my two cents.
De lucht was waarschijnlijk erg koud.
Aanzuiglucht bereikt dermate hoge snelheden dat het vocht (en de luchtvochtigheid is schrikbarend hoog) in de lucht spontaan kan bevriezen.
Wellicht dat dit een afzetting heeft veroorzaakt welke ervoor heeft gezorgd dat er ín de carburateur iets is blijven hangen...



daar dacht ik ook al aan bij geen rijwind had ik er geen last van , maar waarom bij -10 a -20 geen last van ( afgelopen jaar) en nu wel met 'natte" sneeuw.. maar ik kom ook op iets wat de combinatie , sneeuw en koud en rijwind is.
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer