Hanway scrambler 50cc!

tKacheltje

Re: Hanway scrambler 50cc!

Bericht#21 » 08 mei 2019, 11:09

ravw schreef:
Stiel schreef:
CeesR schreef:Tis niet zo zeer het ontbreken van het voorspatbord wat me opvalt maar de achterschijfrem en het blok. Blok lijkt verdacht veel op het devilblok!


Het is gek, maar als ik op de site van Loef kijk zie ik een aantal foto's van de Hanway Scrambler en van degene met het devil blok. Lijken hetzelfde. Is het niet volgens mij.


het is een andere merk brommer maar je kan niet goed zien welke er op staat .. maar hij is wel gaaf met devil blok


Alle 50cc blokjes met staande cilinder zijn hetzelfde bij Hanway/Mash. Ook 70cc onder te schroeven :thumbsup:
Alleen AGM Devil heeft een ander blokje met 4 kleppen ipv 2 kleppen zoals dat Lifan staande blokje.
0 x

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Hanway scrambler 50cc!

Bericht#22 » 15 mei 2019, 20:22

Ik vind hem wel heel mooi zo. Alleen het achterlicht zo gek hoog is niet mijn ding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://webshop.lucdebondt.be/product/hanway-scrambler-50/
1 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 11

Re: Hanway scrambler 50cc!

Bericht#23 » 02 jul 2022, 00:15

ravw schreef:je kan hem ook zonder voor spatboord krijgen dus dat ding kan je er ook af slopen .. :-)

Afbeelding

maar is iemand hier die hem al rijd ?


Yep en laat dat nou net de mijne zijn ;)
0 x

Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 11

Re: Hanway scrambler 50cc!

Bericht#24 » 29 jul 2022, 16:16

Vandaag stopte de Scrambler ermee tijdens het rijden... Wat bleek.... Slurrie van oude brandstof 95 in de benzine filter opgehoopt. Afijn caborateur ook maar even schoon gemaakt afgesteld en nieuwe bougie erin gezet en nu weer lekker aan 't rijden.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Hanway scrambler 50cc!

Bericht#25 » 29 jul 2022, 22:28

Meteen je benzineslangen vervangen en een scheutje Forte Moto Power 1 in een verse tank E5.

Mijn Scrambler had een sticker met waarschuwing, alleen E5. In mijn ervaring een lekker rijdende brommer maar gevoelig en duur in onderhoud na een aantal jaar.

Die van jou heeft wel het DOHC blok van de Devil, 140FMB, ipv de 139FMB-B met al z'n nukken (lagers, koppeling, voorheen moeilijk te verkrijgen onderdelen). Daarentegen is de 140FMB moeilijker zelf te onderhouden.

De 40 in 140FMB staat trouwens voor de boring van de cilinder, 1 kubieke millimeter groter dan de 139FMB(B). Of de slag net zo groot/lang is zou je kunnen onderzoeken (heb beide blokjes liggen dus als je benieuwd bent kom maar kijken) maar ik weet wel dat je met de juiste vervroegende CDI, een iets grotere carburateur en een open filter een indrukwekkende rijervaring uit dat blokje kan halen.

Heeft die van jou een 5-bak? Kom eens een bakkie doen als je in de buurt woont (Hilversum) ben benieuwd. Ken deze van marktplaats, ben ook benieuwd hoe je 'm op kenteken hebt gekregen.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 11

Re: Hanway scrambler 50cc!

Bericht#26 » 29 jul 2022, 23:48

Klopt 5 versnellingen en een devil blok, als ik eens een eindje wil rijden laat ik het je weten, Hilversum is wel goed te doen vanuit Arnhem.
Het op kenteken krijgen was al gedaan door de importeur, dus overschrijven op het postkantoor en nummer 00001 was van mij.
Qua afstellen van de kleppen... Geen idee, zolang hij lekker loopt blijf ik er ook vanaf
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Hanway scrambler 50cc!

Bericht#27 » 30 jul 2022, 22:39

Het is wel aan te raden de klepspeling minstens elke 3000 a 5000 Km te laten checken (aangeraden is 1500 Km, dat doe ik zelf ook bij de 139FMA en 139FMB omdat het makkelijk is, en meestal is het nog prima). Ik weet wel een goede zaak voor je in Barneveld.

Als je klepspeling te krap wordt krijg je grotere problemen, kleppen die niet goed sluiten laten je brommer slecht lopen maar kunnen ook hun warmte niet kwijt aan de cilinderkop en verzamelen veel koolstofresidu. In extreme gevallen tikt de zuiger ze krom of ze verbranden.

Voordeel is wel dat het lijkt dat de Scrambler die jij hebt binnenkort als productiemodel verkrijgbaar is. Dus ook onderdelen.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer