Schakelproblemen

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Schakelproblemen

Bericht#21 » 05 mar 2019, 16:37

BadWeather schreef:Hij heeft geen kruipneigingen, trekt alleen wel even naar voren bij het schakelen van neutraal naar 1, al vanaf aankoop. Zou het kunnen komen door te weinig speling in de koppelingskabel? Had eerst een cm, nu is ie strak. Snelle oplossing zou ik zeggen.


Dat je vanuit neutraal naar 1 even een duw naar voren krijgt is heel normaal, dat hebben alle schakelbrommers (en motoren met natte koppeling overigens ook). Want je hebt je koppeling misschien wel helemaal ingeknepen, maar er is altijd nog wel iets van wrijving tussen de krukas en de primaire as van de versnellingsbak doordat de koppeling in de olie draait.

Het moet wel een subtiel duwtje zijn, als je echt een dreun krijgt dan is er iets mis.
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Schakelproblemen

Bericht#22 » 05 mar 2019, 19:37

Nee, t is een duwtje. Zojuist de kabel een fractie losser gezet, iets speling in de hevel (1mm). Zal wel psychologisch zijn, maar voor mn gevoel schakelt ie veel soepeler.

De fiets voor woon werk gekocht maar toch nog een auto van de zaak gekregen, lekker touren richting de dealer voor nader onderzoek dus. Kom maar op met die zonnige zaterdagen. :roll:
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Schakelproblemen

Bericht#23 » 05 mar 2019, 22:22

interessant filmpie over afstellen van de koppeling waarbij rond de 5 min. ook het afstellen van de pushrod zoals bij de honda replica blokjes voorbij komt . zo had ik hem ook afgesteld

1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Schakelproblemen

Bericht#24 » 06 mar 2019, 05:27

[quote="niksnut"]interessant filmpie over afstellen van de koppeling waarbij rond de 5 min. ook het afstellen van de pushrod zoals bij de honda replica blokjes voorbij komt . zo had ik hem ook afgesteld

Replica Hondablokjes.
Betekent dit dat er ook een echt Hondablok onder past?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Schakelproblemen

Bericht#25 » 06 mar 2019, 07:13

stoyanov schreef:Replica Hondablokjes.
Betekent dit dat er ook een echt Hondablok onder past?

Dat moet zeker kunnen....
Alleen is het vreemde dat juist mensen met originele honda’s er Chinese replica’s onder gooien.
De originele blokjes worden zeldzamer en de onderdelen ook.
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Schakelproblemen

Bericht#26 » 06 mar 2019, 13:17

stoyanov schreef:
niksnut schreef:interessant filmpie over afstellen van de koppeling waarbij rond de 5 min. ook het afstellen van de pushrod zoals bij de honda replica blokjes voorbij komt . zo had ik hem ook afgesteld

Replica Hondablokjes.
Betekent dit dat er ook een echt Hondablok onder past?


Ja, als je zou willen past het blok van een C50 of een SS50 er zo onder (sterker nog, op je Chinese blok passen gewoon originele Honda onderdelen). Alleen worden die blokjes en de reserve-onderdelen dermate zeldzaam dat het goedkoper is om een replica blok te kopen en die gewoon helemaal tot splinters te rijden.

De imitatie blokken zijn al een stuk beter dan ze 10 jaar geleden waren, dat komt voor een groot deel ook door grotere afnamevolumes. Waar je nog echt de problemen ziet is het gebruik van mindere materialen zoals aluminium wat op sommige plekken echt boterzacht is...
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Schakelproblemen

Bericht#27 » 18 mar 2019, 12:25

Stoney3K schreef:....Waar je nog echt de problemen ziet is het gebruik van mindere materialen zoals aluminium wat op sommige plekken echt boterzacht is...


Zoals waar de draadeindjes van de uitlaat in zitten... :evil:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Schakelproblemen

Bericht#28 » 20 mar 2019, 18:17

Vandaag 40 km gereden, lekker met de brommer naar werk. Geen enkele hapering in het schakelen, denk dat het een combinatie van factoren is geweest:

1. De koppelingskabel op het stuur afgesteld, iets meer speling in de hevel. Bijna verwaarloosbaar dus misschien lag het vooral aan 2.

2. Mijn rijstijl aangepast, op lager toerental schakelen. Het is mijn eerste schakelbrommer, nooit motor gereden dus trok hem denk ik te ver door, daarna gas los en naar 2, of niet dus. Wat YouTube filmpjes gekeken en het viel me op dat anderen op hanways en agm's sneller naar 2 gingen. Scheelt in optrekken iets maar niet veel.

Is dit logisch? Anyway, lekker cruisen nu het weer het toelaat.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Schakelproblemen

Bericht#29 » 20 mar 2019, 18:28

Tijdens rijden op vlak land is het wat makkelijker en handiger om iets eerder schakelen.
Tenzij je heuvels wil beklimmen dan zou je 2 en 3 iets langer door trekken om wat meer trek vermogen te hebben.
Voor de rest is het ook gewoon ervaring op doen en uitproberen, ik kan het wel zeggen hoe je het moet doen maar jij bent diegene die het zelf moet ondergaan.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Schakelproblemen

Bericht#30 » 20 mar 2019, 18:56

Ik zelf ( rij wel met begrenzer 54 km) maar trek hem de laatste weken gewoon echt door tot het einde voor ik verder gaat , het beestje word er wel pittig van .. eerst niet harder dan 25 km in mijn 2 , was al blij als hij soms naar de 30 loopt , maar nu met gemak naar de 30 en ook 50 in zijn 3 met gemak .. deed dat ding dus echt niet max 40/45 km
na ach gewoon open dat gas ( zo lang je begrenst rijd kan dit geen kwaad ) maar in het begin gewoon aan voelen waar de dingen zitten , maar ik reed eerst ook netjes sneller overschakelen maar zo als ik schreef, de laatste weken echt niet meer .
laat hem maar janken , vrijdag voor een service beurt even alles weer na lopen en dan weer genieten voor een half jaar :worshippy:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer