De begrenzer in de EURO-4 schakelbromers

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: De begrenzer in de EURO-4 schakelbromers

Bericht#21 » 27 apr 2019, 19:22

Geaccepteerd
1 x

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: De begrenzer in de EURO-4 schakelbromers

Bericht#22 » 30 apr 2019, 16:16

Heb een jaar of 2 geleden een " discussie " met een motoragent in Utrecht gehad. Daar was het toen onduidelijk waar je als scooterrijder zou moeten rijden. Onduidelijk aangegeven waar op de weg en waar op het fietspad. Ik moest me als een automobilist gedragen zei hij ....

Ik vroeg hem toen of hij dan ook vond dat ik harder zou mogen rijden, met zijn ogen keek hij vragend naar mij.
Ik zei toen tegen hem, heb je al eens met 45 km op de weg gereden waar de rest 60+ km reed. Toen viel het kwartje bij hem.
Je wordt als scooterrijder vaak in een gevaarlijke situatie gebracht en ik ben van mening dat ze de verkeerswet moeten gaan aanpassen. Als ze scooter/brommer rijders op de weg willen hebben dan moeten wij ook minimaal 60 km kunnen rijden. Dan kan je met het autoverkeer meerijden, max zou dan 75 moeten zijn.
2 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: De begrenzer in de EURO-4 schakelbromers

Bericht#23 » 30 apr 2019, 16:42

Vote with your feet. Relocate to the German Democratic Republic (GDR) or its successor state!
Under certain conditions, §76 FeV (8) allows more than 50ccm and more than 45km/h wth "AM".
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De begrenzer in de EURO-4 schakelbromers

Bericht#24 » 30 apr 2019, 16:51

persoonlijk zou ik zeggen vernietigt de 50 cc en gaat minimaal 80 cc rijden als brommer ( snorfiets wel 50CC houden ) of het liefst ook verbieden ( dan maar een E bike )

Of alles onder de 125 cc als brommer en daar boven als motor maar nu zit je met een groot gat van 70 cc naar 110 cc waar eigenlijk niets mee gedaan word .. ja 70cc word als motor gezien , maar wie gaat nu een rijbewijs halen voor een 70Cc als die dan ook 125 cc kan rijden , voor mij zou een 80 cc al ruim genoeg zijn
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: De begrenzer in de EURO-4 schakelbromers

Bericht#25 » 01 mei 2019, 19:02

Gisteren een motoragent laten omkeren omdat ik op de weg reed in plaats van het bromfietspad, heeft een stukje achter me gereden maar me niet staande gehouden.

Ik denk dat ze ook wel snappen dat je het gladde, goed onderhouden asfalt verkiest boven een door wortels opengebroken bromfietspad vol wandelaars en honden. En leeftijd en rijstijl spelen natuurlijk ook mee, heb netjes ingehouden zodat 'ie me kon aanspreken.

Gelukkig kwam ik 'm net in de bebouwde kom tegen. Omdat het rustig was door de vakantie heb ik het hele stuk 60km weg op m'n woon/werk route (3x 2 kilometer met afwisselend 30 en 50 km zones) meegepakt. Denk dat ik dan wel een prent had gehad. :angel:

Snel een groter tandwiel achterop, zit met 60km op de gps zo in het wokrestaurant. Duurt wel lang voordat ie dat haalt dus 2 vliegen in 1 klap.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De begrenzer in de EURO-4 schakelbromers

Bericht#26 » 01 mei 2019, 19:11

grote tand wiel maakt hem wel iets beter met optrekken , wel wat hogere toeren dus houd daar rekening mee

ik rijd dus 54 CDI en 56 tand , en net aan 55 km Gps 60 op de teller , dus dan zit je wel veilig , bij de volgende wil ik wel onbegrensd rijden maar dan door middel van tand wielen hem wok vrij houden :worshippy:
Laatst gewijzigd door ravw op 01 mei 2019, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: De begrenzer in de EURO-4 schakelbromers

Bericht#27 » 01 mei 2019, 19:29

Dat van die toeren is een goede tip. Maar m'n dealer zit 50 km verderop dus kan ik 'm meteen goed testen. Tandwiel en ketting worden besteld. Heb ook een 54 cdi onder het zadel maar die neemt het kennelijk niet zo nauw. Heb er niet veel verstand van maar als ik die lambda sonde hoor tikken lijkt de cdi erg vrolijk te worden. :saufen:

Ik heb nu 1180 kilometer op de teller, in april bijna 700 km bij elkaar gereden dus ik laat 'm ook meteen helemaal nakijken/servicen. Omdat ze het waard is.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De begrenzer in de EURO-4 schakelbromers

Bericht#28 » 01 mei 2019, 20:00

persoonlijk vond ik hem het lekkerste rijden met 56 CDI en standaard tandwielen , dna 50 / 55 zonder gegil van het blok maar wel 65 op de teller dus dat was iets te hard vandaar die 56 tandjes achter
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer