Heinz schreef:stoyanov schreef:Heinz schreef:Mooie brommer hoor. Lijkt inderdaad net een klein motorfietsje. Een tijdje terug zag ik een jonge gast op (volgens mij) een Hanway rijden. De koppeling had hij nog niet echt onder de knie, dat was nog best listig met een optrekkende vrachtwagen achter hem! Maar ja, koppelen en schakelen leer je niet als je een AM-rijbewijs haalt.
Ik ben benieuwd hoe ze dat stuur gaan aanpassen. Een clip-on stuur verander je niet zomaar naar een regulier stuur. Misschien zetten ze er risers tussen?
Zou de grondplaat niet aan te passen zijn? Past die van een Scrambler er niet op?
Dan ben je meteen klaar.
Stuur incl alles kabels overzetten en karren maar.
Ik denk dat ze er inderdaad een andere kroonplaat opzetten.
dat gaat ook gebeuren , ik ga dinsdag naar mijn Dealer en dan gaan we kijken hoe of wat ,
de kroonplaat moet volgens hem veranderd worden , kabel en stuur , maar ook de plek van de RAW moeten anders.
en vergeet niet bij een andere kroonplaat moet je een losse contactslot hebben en die moet dus ook veranderd worden die van die van de Muscle zit in de kroonplaat en dat word er dus een ala RAW 50
en anders laat ik heb wel aan mijn frame plaatsen ( contactslot ) wat ook tot de mogelijkheden behoort ben je ook gelijk van je sleutels af op het stuur
dat was ook mijn idee van die risers er op plaatsten , dus gewoon gaten boren in de kroonplaat die ik nu heb en dan die risers er op vast zetten , en dan hoef je eigenlijk alleen nog even de kabels te verlengen
maar ik ga eerst kijken wat de dealer er van zegt en wat het beste is ..
maar ik denk achteraf dat het niet alleen het stuur is waar ik problemen mee heb maar ook met het zwaarte punt van deze brommer , die ligt veel hoger dan ik gewent ben , ik heb altijd een laag zwaarte punt brommers gehad
Dus ik denk dat ik gewoon met deze anders moet gaan leren rijden want zo dra ik echt "plat "gaat liggen dus echt op de tank dan is hij wel een stuk stabieler met rijden , maar zo dra ik recht op blijft zitten dan heb ik veel onbalance in dat ding zitten
Ik kan er nog niet over uit wat het nu is , het stuur of de zwaarte punt maar recht op zitten is voor mijn houding wel iets beter maar ik ben ook ergens benieuwd of dat de onbalance dan niet erger maakt
als dat lukt van die scrambler alles over zetten dan is het wel makkelijk want ook zo'n cockpit er op en zo lijkt me ook wel erg gaaf , dat maakt hem wel helemaal exclusief
maar denk dat ik meer de kant op gaat van de Mash Black Seven 250 ( behalve de CC dan )
maar dan een zwart stuur
Zadel wil ik ook aan gaan passen om iets hoger te zitten ...
dus zo iets al die Mash
maar eerst even goed laten informeren wat nu het beste is ..
dus ga nog niets doen voor dat ik alles aan kosten weet en dan wil ik het in 1 keer doen , ook de banden en hopelijk tegen die tijd een andere CDI ( als die er dan al is ) anders tandwiel veranderen maar die gaat er toch wel komen