Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#191 » 01 sep 2019, 09:37

Mooie brommer hoor. Lijkt inderdaad net een klein motorfietsje. Een tijdje terug zag ik een jonge gast op (volgens mij) een Hanway rijden. De koppeling had hij nog niet echt onder de knie, dat was nog best listig met een optrekkende vrachtwagen achter hem! Maar ja, koppelen en schakelen leer je niet als je een AM-rijbewijs haalt.

Ik ben benieuwd hoe ze dat stuur gaan aanpassen. Een clip-on stuur verander je niet zomaar naar een regulier stuur. Misschien zetten ze er risers tussen?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#192 » 01 sep 2019, 11:11

Heinz schreef:Mooie brommer hoor. Lijkt inderdaad net een klein motorfietsje. Een tijdje terug zag ik een jonge gast op (volgens mij) een Hanway rijden. De koppeling had hij nog niet echt onder de knie, dat was nog best listig met een optrekkende vrachtwagen achter hem! Maar ja, koppelen en schakelen leer je niet als je een AM-rijbewijs haalt.

Ik ben benieuwd hoe ze dat stuur gaan aanpassen. Een clip-on stuur verander je niet zomaar naar een regulier stuur. Misschien zetten ze er risers tussen?


Zou de grondplaat niet aan te passen zijn? Past die van een Scrambler er niet op?
Dan ben je meteen klaar.
Stuur incl alles kabels overzetten en karren maar.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#193 » 01 sep 2019, 12:55

stoyanov schreef:
Heinz schreef:Mooie brommer hoor. Lijkt inderdaad net een klein motorfietsje. Een tijdje terug zag ik een jonge gast op (volgens mij) een Hanway rijden. De koppeling had hij nog niet echt onder de knie, dat was nog best listig met een optrekkende vrachtwagen achter hem! Maar ja, koppelen en schakelen leer je niet als je een AM-rijbewijs haalt.

Ik ben benieuwd hoe ze dat stuur gaan aanpassen. Een clip-on stuur verander je niet zomaar naar een regulier stuur. Misschien zetten ze er risers tussen?


Zou de grondplaat niet aan te passen zijn? Past die van een Scrambler er niet op?
Dan ben je meteen klaar.
Stuur incl alles kabels overzetten en karren maar.


Ik denk dat ze er inderdaad een andere kroonplaat opzetten.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#194 » 01 sep 2019, 18:06

Heinz schreef:
stoyanov schreef:
Heinz schreef:Mooie brommer hoor. Lijkt inderdaad net een klein motorfietsje. Een tijdje terug zag ik een jonge gast op (volgens mij) een Hanway rijden. De koppeling had hij nog niet echt onder de knie, dat was nog best listig met een optrekkende vrachtwagen achter hem! Maar ja, koppelen en schakelen leer je niet als je een AM-rijbewijs haalt.

Ik ben benieuwd hoe ze dat stuur gaan aanpassen. Een clip-on stuur verander je niet zomaar naar een regulier stuur. Misschien zetten ze er risers tussen?


Zou de grondplaat niet aan te passen zijn? Past die van een Scrambler er niet op?
Dan ben je meteen klaar.
Stuur incl alles kabels overzetten en karren maar.


Ik denk dat ze er inderdaad een andere kroonplaat opzetten.


dat gaat ook gebeuren , ik ga dinsdag naar mijn Dealer en dan gaan we kijken hoe of wat ,
de kroonplaat moet volgens hem veranderd worden , kabel en stuur , maar ook de plek van de RAW moeten anders.
en vergeet niet bij een andere kroonplaat moet je een losse contactslot hebben en die moet dus ook veranderd worden die van die van de Muscle zit in de kroonplaat en dat word er dus een ala RAW 50

en anders laat ik heb wel aan mijn frame plaatsen ( contactslot ) wat ook tot de mogelijkheden behoort ben je ook gelijk van je sleutels af op het stuur

dat was ook mijn idee van die risers er op plaatsten , dus gewoon gaten boren in de kroonplaat die ik nu heb en dan die risers er op vast zetten , en dan hoef je eigenlijk alleen nog even de kabels te verlengen

maar ik ga eerst kijken wat de dealer er van zegt en wat het beste is ..
maar ik denk achteraf dat het niet alleen het stuur is waar ik problemen mee heb maar ook met het zwaarte punt van deze brommer , die ligt veel hoger dan ik gewent ben , ik heb altijd een laag zwaarte punt brommers gehad
Dus ik denk dat ik gewoon met deze anders moet gaan leren rijden want zo dra ik echt "plat "gaat liggen dus echt op de tank dan is hij wel een stuk stabieler met rijden , maar zo dra ik recht op blijft zitten dan heb ik veel onbalance in dat ding zitten

Ik kan er nog niet over uit wat het nu is , het stuur of de zwaarte punt maar recht op zitten is voor mijn houding wel iets beter maar ik ben ook ergens benieuwd of dat de onbalance dan niet erger maakt


als dat lukt van die scrambler alles over zetten dan is het wel makkelijk want ook zo'n cockpit er op en zo lijkt me ook wel erg gaaf , dat maakt hem wel helemaal exclusief
maar denk dat ik meer de kant op gaat van de Mash Black Seven 250 ( behalve de CC dan )
Afbeelding

maar dan een zwart stuur

Zadel wil ik ook aan gaan passen om iets hoger te zitten ...
dus zo iets al die Mash
maar eerst even goed laten informeren wat nu het beste is .. :-)
dus ga nog niets doen voor dat ik alles aan kosten weet en dan wil ik het in 1 keer doen , ook de banden en hopelijk tegen die tijd een andere CDI ( als die er dan al is ) anders tandwiel veranderen maar die gaat er toch wel komen
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#195 » 02 sep 2019, 12:05

Ik heb nog wel een 70 cm hoge apehanger liggen.... is dat iets? :lol2:
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#196 » 02 sep 2019, 12:38

Heeft de Muscle niet gewoon dezelfde upside-down vork als de Luxury?

Want als dat zo is dan is het balhoofd hetzelfde en zou je hem om kunnen ruilen met de voorvork van een Raw.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#197 » 03 sep 2019, 21:33

Helaas gaat een normaal stuur niet lukken bij mijn dealer , ivm de vork en plaat ..
hij kan wel gaten boren maar wil het risico niet nemen om daar hoogstukken op te zetten , omdat hij niet de garantie geeft dat het stevig is .. .. veiligheid voor alles .. dus begint hij er niet aan

dan maar binnenkort eens kijken bij een motorzaak of hun wat kunnen anders moet ik gewoon door blijven rijden.
ach er zijn ergere dingen in de wereld
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#198 » 03 sep 2019, 21:52

Tip, ga bij een goede metaalverwerker langs. Dan heb je de hoogste kans dat het naar wens voltooid word en ook veilig gedaan word.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#199 » 03 sep 2019, 22:31

FTrotsenburg schreef:Tip, ga bij een goede metaalverwerker langs. Dan heb je de hoogste kans dat het naar wens voltooid word en ook veilig gedaan word.


ja maar dan moet ik zelf alles los maken en met die plaat daar heen gaan ?

want ik heb hier ook geen spullen om die brommer uitelkaar te halen , en al was het alleen de ruimte al niet dus dan zou ik bij de dealer het moeten laten verwijderen en dan die plaat mee nemen en vragen of een metaalbewerking bedrijf die plaat na maakt met die verhoogstukken er op die ik dan ook eerst moet kopen?

maar zal even rond gaan vragen hoe of wat , het liefst bij iemand die dus hem uit elkaar en ook gelijk weer rij klaar maakt dat zij voor mij het beste zijn ...
dus plaat vervangen , of aanpassen , alle kabels verlengen en stuur er op plaatsen ..
maar goed we zien wel
heb afgelopen jaar ook met die koffer een uitweg gevonden die niet paste dus we komen hier ook wel weer er uit ;-)
ik geef niet snel op :-)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Rop69
Berichten: 38

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#200 » 05 sep 2019, 10:45

Hans52 schreef:Black Betty is nu officieel gedoopt ((( ::-


Afbeelding


Waar heb je de letters besteld?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer