Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#91 » 10 jul 2019, 19:18

Hans52 schreef:Heeft iemand ook al het probleem gehad dat ineens je benzinemeter niets meer registreert en alleen maar knippert? En zo ja, wat was de oplossing ?


Mijn classic heeft hetzelfde euvel, voltanken en 10 kilometer geen geknipper, daarna tot aan 300 km steeds sneller knipperen. En hij knippert mee met m'n richtingaanwijzers dus ik denk dat er ergens stroom lekt. Lopen veel draden onder de tank door, dus kan ook goedkope isolatie van de draden zijn.

Ik stoor me er niet (meer) aan en hou met de tripmeter m'n benzine in de gaten. Rond de 300 km tanken en dan gaat er altijd zo'n 8 liter in.

Had ook na 300 km een stekker onder de tank los, zorgde ook voor rare problemen als ik naar rechts stuurde. Kwam spanning op de kabelboom bij maximale stuuruitslag. Wellicht zit er bij jou ook een draadje los. :lol:
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#92 » 10 jul 2019, 20:47

BadWeather schreef:
Hans52 schreef:Heeft iemand ook al het probleem gehad dat ineens je benzinemeter niets meer registreert en alleen maar knippert? En zo ja, wat was de oplossing ?


Mijn classic heeft hetzelfde euvel, voltanken en 10 kilometer geen geknipper, daarna tot aan 300 km steeds sneller knipperen. En hij knippert mee met m'n richtingaanwijzers dus ik denk dat er ergens stroom lekt. Lopen veel draden onder de tank door, dus kan ook goedkope isolatie van de draden zijn.

Ik stoor me er niet (meer) aan en hou met de tripmeter m'n benzine in de gaten. Rond de 300 km tanken en dan gaat er altijd zo'n 8 liter in.

Had ook na 300 km een stekker onder de tank los, zorgde ook voor rare problemen als ik naar rechts stuurde. Kwam spanning op de kabelboom bij maximale stuuruitslag. Wellicht zit er bij jou ook een draadje los. :lol:


Het is bij mij een digitale kilometerteller, zoals je op de foto kan zien, dus ik zie graag wat ik in mijn tank heb zitten, plus dat mijn muscle 50 pas 2 maanden oud is, dus laat dit door dealer oplossen binnen de garantie



Afbeelding

Afbeelding
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#93 » 10 jul 2019, 21:16

Oei, helemaal niks op de teller is inderdaad wel een reden om aanspraak te maken op garantie inderdaad.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#94 » 10 jul 2019, 22:04

Ik zou hem ook onder de garantie laten vervangen , die van mij heeft vandaag de 400 km overschreden

Afbeelding

:worshippy:

hij lijkt hier een beetje minder licht te geven maar komt door de inval van het nemen van de foto hij is gewoon goed

had al meer kunnen zijn als mensen die afspreken nu eens niet om 7 uur savonds afbellen als ze weten dat ze niet kunnen komen maar gewoon smorgens even melden dat ze niet komen dan kan ik ook weg
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#95 » 11 jul 2019, 05:13

Ik geef mijn bek ook maar effe een douw, maar hoe weten jullie nou of de teller die er ter vervanging op wordt gezet niet precies hetzelfde euvel vertoond?
Of komt er dan een ander merk teller op?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#96 » 11 jul 2019, 07:25

stoyanov schreef:Ik geef mijn bek ook maar effe een douw, maar hoe weten jullie nou of de teller die er ter vervanging op wordt gezet niet precies hetzelfde euvel vertoond?
Of komt er dan een ander merk teller op?


ach zo lang het allemaal binnen de 3 jaar gebeurd is er geen nood aan de man , word vervangen
Dus al zouden ze de zelfde keuren krijgen dan gaan we net zo lang naar de dealer tot er wel een teller er op zit die het doet

tot op heden geen klachten al mag de koppeling wel wat strakker bij mij
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#97 » 11 jul 2019, 07:33

Als hij vervangen moet worden prima, als de vervangen km-teller hetzelfde euvel geeft gewoon weer vervangen. Maar het zou ook een ander euvel kunnen zijn. Ik heb bij mijn vorige scooter, een kymco agility 16 ook het probleem gehad dat de benzinemeter het niet meer deed, toen zat er een miniscuul gastje in de vlotter. Hoe dit kon was een raadsel voor mijn dealer, maar het vermoeden was een klein beetje sabotage van de vorige dealer....
Dus dit zou het ook kunnen zijn, of een ander euvel. Het feit is dat alleen de benzinemeter op 1 streepje staat en knippert. De rest werkt wel. Gelukkig wel :worshippy:
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#98 » 11 jul 2019, 09:40

Heren de storing komt uit de sensor is een open potmeter in de benzine tank het euvel is dat de eindwinding niet goed op de isolatie plaat zit vast gesoldeerd te weinig tin. Draadje krijgt ruimt en raakt de sleper heb ik ook gehad toen de nieuwe kwam heb ik voor de installatie de soldeer punten nog een keer nagelopen en hoed gesoldeerd daarna nooit meer last gehad succes.
0 x

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#99 » 11 jul 2019, 13:17

gerard lift schreef:Heren de storing komt uit de sensor is een open potmeter in de benzine tank het euvel is dat de eindwinding niet goed op de isolatie plaat zit vast gesoldeerd te weinig tin. Draadje krijgt ruimt en raakt de sleper heb ik ook gehad toen de nieuwe kwam heb ik voor de installatie de soldeer punten nog een keer nagelopen en hoed gesoldeerd daarna nooit meer last gehad succes.


Zit dit aan de buitenkant van de tank? Of aan de binnenkant?
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Hanway Muscle 50( Review en ervaringen)

Bericht#100 » 11 jul 2019, 14:07

Binnenkant tank een nieuwe sensor
Lost dit niet op moet je ook nakijken en goed solderen plaats vanavond een foto dan begrijp je het
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer