Lifan 70 cc

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Lifan 70 cc

Bericht#1 » 01 jun 2019, 11:54

Na ruim 3000 km bevalt de caferacer prima en ben ik enkel op zoek naar meer trekkracht. Omdat het blokje in zijn 4e versnelling toch een bijgeluidje heeft wil ik een ander blok monteren en deze als reserve houden of open trekken en reviseren. Na wat zoeken ben ik er achter dat er vrij veel merken zijn die dit honda replica blokje maken. Lifan is prijs te hnisch redelijk en je ziet ze vaak.
Tevens wil ik enkel wat meer trekkracht. Ik weet het, tis een bekend probleem. Rij met een 54 cdi en dat is prima maar optrekken bij t stoplicht en tegenwind op in de polder is waardeloos.

De vraag. Heeft iemand hier ervaring met het 70 cc lifan blok? Wil hem kopen bij brink motoren, die lijken me ook betrouwbaar.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Lifan 70 cc

Bericht#2 » 01 jun 2019, 12:02

Ik zal als ik jou was gaan informeren om de 49 cc rechtopstaand blok er onder te laten zetten
die heeft meer trekkracht en rijd ook vele malen beter

70CC zou ik niet doen ivm WoK

en daar bij als je een 54 Cdi er in zet met grotere tandwiel achter heeft hij genoeg trekkracht
ik heb hem zelf ook zo gereden en beviel me prima , maar de hanway muscle blok is echt sterk genoeg en daarbij met een 14 tandjes voor is het genoeg dan hoeft je niet eens een andere cdi te plaatsten :worshippy:

plus blijft alles Wok vrij :worshippy:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Lifan 70 cc

Bericht#3 » 01 jun 2019, 15:36

Wil hem zo origineel mogelijk houden dus gewoon t liggende cilinder. WOK. Zal wel los lopen zolang hij niet harder dan 54 rijd. Ben al meerdere kontrole's voorbij gereden omdat ze me voor motorfiets aanzien. Wil enkel weten of de 70 cc van lifan meer koppel heeft of dat het weggegooid geld is
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Lifan 70 cc

Bericht#4 » 01 jun 2019, 21:22

70 CC geeft zeker beter een acceleratie dan 50 cc , echter topsnelheid zal niet veelmeer zijn .

Persoonlijk zou ik gaan voor 85 of 90 CC.... daarbij word de topsnelheid ook niet enorm verhoogt bij een 4/ takt ,de trekkracht echter wel .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: Lifan 70 cc

Bericht#5 » 01 jun 2019, 22:30

Ik zou eerder gaan kijken bij opvoer forums. Daar is zo wie zo meer info te verkrijgen
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Lifan 70 cc

Bericht#6 » 02 jun 2019, 06:27

Morge
Aangezien er hier regels zijn over opvoeren die zeggem dat wij over dit onderwerp niet schrijven.openlijkophet forum gaat dit onderwerp op slot


Roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer