Zijtassen Caféracer?

Mats

Zijtassen Caféracer?

Bericht#1 » 23 jul 2019, 18:51

Ha beste mensen van STN,
Ik heb sinds een maand of twee een Raw 50 in mijn bezit, maar vind het maar lastig om steeds een rugzak oid voor mijn kettingslot (of andere bagage) mee te nemen. Hebben jullie tips/aanraders voor (betaalbare) zijtassen die passen op de caféracer? Ik zag bijvoorbeeld deze: https://www.xlmoto.nl/zadeltas-postman , maar wist niet of deze van goede kwaliteit zijn en passen op mijn brommer. Alvast bedankt voor jullie expertise! :thumbsup:

Mvg,
Mats
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Zijtassen Caféracer?

Bericht#2 » 23 jul 2019, 19:31

Is al een hoop over geschreven in andere topics, zowel positieve ervaringen als negatieve. Zoals die van mij met vergelijkbare tassen van bol.com.

ravw @ Goedkope zadeltassen voor de Caferacer

Zag er leuk uit maar zakten langzaam maar zeker door tegen de band aan. Je hebt dus echt een beugel onder de sissybar nodig. Die van mij zaten aan de schokbrekers vast, maar aan de kant van de kentekenplaat scheelde het op het laatst nog maar 1cm.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Zijtassen Caféracer?

Bericht#3 » 23 jul 2019, 21:17

je zou dat wel kunnen oplossen door een houten plaat te maken aan de tassen zo dat die dus niet naar het wiel toe kan
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Zijtassen Caféracer?

Bericht#4 » 23 jul 2019, 22:04

Ik heb deze nu binnen, in het weekend ff kijken hoe ze geplaatst moeten worden, qua afmetingen zijn ze naar mijn zin, alleen zit het achterlicht een beetje in de weg


Afbeelding



Afbeelding
1 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Zijtassen Caféracer?

Bericht#5 » 25 jul 2019, 00:13

Krispy69 schreef:Wij zijn vertrokken van een lege jerrycan voor benzine , langs doorgeslepen , handvat herlast, overspoten ,rubberen band over de geslepen kanten , twee slotjes op en kettingtje in om volledig openvallen tegen te gaan
Op de achterbeugel van de classic dan twee ijzeren stukjes gelast waartegen de jerrycan werd vastgevezen ,
Zo heeft men zoon 2 x 20 l inhoud ter beschikking


Daar zie ik graag een foto van. Die militaire look lijkt mij heel gaaf.

Andere classic/raw rijders ook last van het warme weer? De mijne stond gister in de volle zon, lijkt wel of de kabels gesmolten zijn (glimmende plekken op de isolatie), benzine verdampt, kettingsmeer overal en m'n luchtfilter hoest al een roker (ik). 's Ochtends loopt is prima, op de terugweg geroosterde noten van het warme zadel.

Morgen maar in de schaduw zetten.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Zijtassen Caféracer?

Bericht#6 » 25 jul 2019, 06:54

BadWeather schreef:
Krispy69 schreef:Wij zijn vertrokken van een lege jerrycan voor benzine , langs doorgeslepen , handvat herlast, overspoten ,rubberen band over de geslepen kanten , twee slotjes op en kettingtje in om volledig openvallen tegen te gaan
Op de achterbeugel van de classic dan twee ijzeren stukjes gelast waartegen de jerrycan werd vastgevezen ,
Zo heeft men zoon 2 x 20 l inhoud ter beschikking


Daar zie ik graag een foto van. Die militaire look lijkt mij heel gaaf.

Andere classic/raw rijders ook last van het warme weer? De mijne stond gister in de volle zon, lijkt wel of de kabels gesmolten zijn (glimmende plekken op de isolatie), benzine verdampt, kettingsmeer overal en m'n luchtfilter hoest al een roker (ik). 's Ochtends loopt is prima, op de terugweg geroosterde noten van het warm

e zadel.

Morgen maar in de schaduw zetten.


Die van mij staat ook in de volle zon maar wel onder een hoes, hopelijk is ie dan minder heet :crazy:



Afbeelding
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Zijtassen Caféracer?

Bericht#7 » 27 jul 2019, 10:58

Foto's van Muscle 50 met zijtassen van Louis.nl, waren in de aanbieding voor 34,99.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Zijtassen Caféracer?

Bericht#8 » 28 jul 2019, 13:44

Heb je geen problemen dat de tassen zo in het achterwiel komen als ze een beetje gaan hangen?

Daarvoor heb ik van een paar stukken ijzeren strip een paar uithouders gemaakt, gewoon omgezet in de bankschroef zodat ze voor de veerpoot langs gaan en een paar gaten er in geboord om ze te bevestigen op de bouten waarmee het spatbord aan het frame vast zit.
0 x

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Zijtassen Caféracer?

Bericht#9 » 28 jul 2019, 21:25

Stoney3K schreef:Heb je geen problemen dat de tassen zo in het achterwiel komen als ze een beetje gaan hangen?

Daarvoor heb ik van een paar stukken ijzeren strip een paar uithouders gemaakt, gewoon omgezet in de bankschroef zodat ze voor de veerpoot langs gaan en een paar gaten er in geboord om ze te bevestigen op de bouten waarmee het spatbord aan het frame vast zit.


Ik heb er nog niet mee gereden, hopelijk van de week kijken of het bevalt..
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer