Ervaringen na bijna 1 jaar Hanway Raw 50

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 11

Ervaringen na bijna 1 jaar Hanway Raw 50

Bericht#1 » 28 jul 2019, 15:34

Hoi,

Ik heb mijn Hanway Raw 50 nu bijna een jaar, heb bijna 8000 kilometer gereden en dacht dat het misschien wel leuk was om wat ervaringen te delen.

Spoiler, ik ben nog steeds super blij met de brommer en hoop er ng lang mee toe te kunnen!

In het begin had ik behoorlijk wat electrische problemen met de brommer. Toen ik halverwege Groningen en Leeuwarden een keer stil stond, en de brommer niet verder wilde, heb ik alle stekkers maar eens los gehaald en weer stevig aangedrukt. Daarna bleken deze elektrische problemen eigenlijk als sneeuw voor de zon opgelost.

Een aantal onerdelen zijn inmiddels vervangen. De bougie (nu geen goedkope chinese bougie, maar een echte goede), de ketting (versleten omdat ik er zelf geen onderhoud aan had gepleegd). Verder een nieuwe gaskabel, omdat de originele gebroken was. Dat is uiteraard erg vervelend, want je kunt dan lopend terug naar huis. Oorzaak was dat er veel vuil in de carburateur was gekomen, waardoor deze vast was komen te zitten. Er zit nu een kapje over, zodat de carburateur schoner blijft.

Verder waren een aantal kabels aan het doorslijten. Ten eerste de bescherming van de koppelingskabel, daar waar hij achter de koplamp langs gaat. Deze slijtage werd veroorzaakt door de ijzeren spiraal die om de kabel van de voorrem heen zit. Ik heb nu een stuk binnenband om de koppelingskabel heen gezet (zie foto 2).

Het zelfde voor de electrische kabels aan de linkerkant, waar ze met een klip aan het frame vastzitten. Ook daar was slijtage in de huls van de kabels ontstaan. Ook daar heb ik binnenband omheen gemonteerd (zie foto 4).

Daarnaast had ik af en toe dat de brommer erg slecht reed als het hard regende. Ik weet niet zeker waar het aan lag, maar sinds ik de twee stekkers aan voorkant van de tank (die behoorlijk bloot lagen) heb afgeschermd voor vocht, lijkt het voorbij te zijn (zie foto 1). Uiteraard heb ik ook hier weer binnenband voor gebruikt. Nu moet ik wel zeggen dat ik sindsdien niet meer in zulke natte omstandigheden heb gereden. Verder ontdekte ik vandaag een rechtopstaand slangetje op de carburateur, ongeveer 10 centimeter lang, waar eventueel ook vocht in zou kunnen komen. Dit slangetje eindigt helemaal in het niets. Het lijkt me niet een afgebroken/afgesleten slangetje te zijn. Ik heb geen idee waar dit slangetje voor dient, maar ik heb hem nu naar beneden gebogen (zonder knik) en vastgezet met wat tiewraps (zie foto 3). Wie weet wat dit voor slangetje is?

Als laatste, ik heb de achtervering op de hoogste (meest stijve) stand gezet. Dit omdat ik meestal met zijn tweeën op de brommer rijdt. Sinds de achtervering stijver is, rijdt hij met zijn tweeën veel lekkerder.

Groeten van Koen, een happy Hanway rijder

(zijn er nog andere Hanway rijders in Groningen?)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 11

Re: Ervaringen na bijna 1 jaar Hanway Raw 50

Bericht#2 » 28 jul 2019, 15:49

O ja, ik heb ook nog een achterdrager gemonteerd. Echt een geweldig handig ding!

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Ervaringen na bijna 1 jaar Hanway Raw 50

Bericht#3 » 28 jul 2019, 18:40

Hier oook en ex hanway RAW 50 rijder
heb er ook altijd veel plezier aan gehad .. maar heb hem ingeruild voor een hanway Muscle
heb ook altijd met plezier gereden op de RAW 50 vandaar dat ik ook overgestapt ben naar de Muslce
is iets betere kwaliteit en ook wat sterker gebouwd ..
maar er is over de Hanways (CR ) veel te vinden op dit forum en ook diverse rijders hebben hem ook
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Ervaringen na bijna 1 jaar Hanway Raw 50

Bericht#4 » 29 jul 2019, 10:24

Dat slangetje is vermoedelijk de aftap van de vlotter bak een hoort helemaal naar beneden te lopen.

Rij nu ook al een paar maanden met veel plezier. Moet enkel mijn buddy ff op vullen want op ritten van langer dan 100 km krijg ik echt pijn op onaangename plekken
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Ervaringen na bijna 1 jaar Hanway Raw 50

Bericht#5 » 02 mar 2022, 20:32

Wilko54 schreef:Rij zelf ook Hanway Raw 50.

Nu ongeveer een jaartje, en ben ook op zoek naar Hanway rijders in Groningen, om zodra het weer het weer toelaat wat leuke tochten te maken met een groepje Hanway rijders.

Dus laat maar weten,


Afbeelding


Stel je eerst even voor, is de gewoonte hier op het STN forum. In het desbetreffende topic zoals al eerder gevraagd in het zijtassen topic, hebben we allemaal gedaan. Kennelijk heb je de tassen gevonden, stel je voor, organiseer een tour en wie weet komt er volk op af. Kleine moeite, kost niets.

Ps. Het slangetje waar eerdere berichten in dit topic over gaan is de ontluchting van de vlotterbak (vloeistof erin, lucht eruit en vice versa), de aftap zit onderop vanwege de zwaartekracht.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer