Agm caferacer start niet

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#21 » 15 okt 2019, 12:31

Er zijn al een paar goeie dingen genoemd hier, maar ik zal ze even samenvatten:

je hebt 3 dingen nodig:
1. vonk (liefst ook nog een beetje op tijd)
2. benzine/lucht mengsel
3. compressie

Mijn aanvliegplan bij niet starten:

Instellingen: choke half, benzinekraan open, step omhoog, dodemansknop in rijstand, contact aan, koppeling ingedrukt, in z'n vrij.
Bij starten met de kickstarter: versnelling in de vrij en koppeling loslaten.

1. Draai de aftap van de carburateur open en kijk of er benzine uit komt. zo niet:
> foutzoeken in de benzinekraan en de vlotter(naald).Of misschien is de benzine op? Je zal niet de eerste zijn! :-D
2. start een paar seconden
3. draai de bougie er uit.
4. is de bougie nat? dan is er waarschijnlijk geen vonk of geen compressie.
5. Sluit de bougie aan en leg hem op het blok.

6. start en kijk of er een vonk is. Zo ja:
> check de klepspeling.(compressieverlies)
> Check ook het onstekingstijdstip. (dopjes in de linker zijkap er uit draaien, en het kapje van het nokkenastandwiel er af; puntje op het tandwiel moet naar voren wijze op BDP) Kan ook met een horoscooplamp. ;-)

7. Zo niet:
> Check of er een puls staat op de blauw/witte draad op de CDI. Zo niet:Controleer alle schakelaars die die draad naar massa trekken (dodemansknop, kontaktschakelaar, schakelaar van de standaard). Mogelijk impulsspoel in de ontsteking stuk.(trek de stekker los van het blok naar de kabelboom en meet of blauw/wit tov massa iets van 250 ohm is)
> Check of er een puls staat op de ene draad van de bobine. (rood/zwart geloof ik) (zo niet, CDI stuk of kabelbreuk)

8. zo wel:
> Check of de groene draad van de bobine aan massa hangt.

Ook nog even checken ivm de fantatische benzine die we tegenwoordig hebben: zit er water in de benzine?
Tap een beetje af in een glas en laat het even staan. Als er water in zit dan verzamelt zich dat op de bodem.
Als dat zo is: gooi de benzine weg en laat de tank goed drogen. (NIET MET EEN FöHN!!)
2 x

Gebruikersavatar
Moaiwark
Berichten: 11

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#22 » 15 okt 2019, 19:48

Janvb schreef:Er zijn al een paar goeie dingen genoemd hier, maar ik zal ze even samenvatten:



Dit is een hele waslijst die ik zeker zal onthouden voor toekomstige problemen, gelukkig is het probleem verholpen. Er werd idd valse lucht aangezogen tussen het inlaatspruitstuk en de isolator, vloeibare pakking er tussen gedaan en even laten drogen. Later geprobeerd te starten en na een paar x kicken liep hij redelijk. Toen de carb afgesteld en loopt momenteel goed.

Bedankt voor alle hulp mannen :drinks:
3 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#23 » 15 okt 2019, 21:03

Thanx voor de Feedback !... :thumbsup:
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#24 » 15 okt 2019, 21:34

Janvb schreef:> Check ook het onstekingstijdstip. (dopjes in de linker zijkap er uit draaien, en het kapje van het nokkenastandwiel er af; puntje op het tandwiel moet naar voren wijze op BDP) Kan ook met een horoscooplamp. ;-)

Word hier een stroboscooplamp bedoeld?
2 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#25 » 15 okt 2019, 21:38

bertocello schreef:
Janvb schreef:> Check ook het onstekingstijdstip. (dopjes in de linker zijkap er uit draaien, en het kapje van het nokkenastandwiel er af; puntje op het tandwiel moet naar voren wijze op BDP) Kan ook met een horoscooplamp. ;-)

Word hier een stroboscooplamp bedoeld?


Jij snapt het grapje! :lol:
1 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#26 » 16 okt 2019, 00:01

mooi dat t is opgelost :thumbsup: . maar vloeibare pakking ?? neem aan dat je ff 2 nieuwe besteld :cheers:
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#27 » 16 okt 2019, 05:30

niksnut schreef:mooi dat t is opgelost :thumbsup: . maar vloeibare pakking ?? neem aan dat je ff 2 nieuwe besteld :cheers:


Dat zou ik zeker ff doen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#28 » 16 okt 2019, 12:20

Moaiwark schreef:
Dit is een hele waslijst die ik zeker zal onthouden voor toekomstige problemen, gelukkig is het probleem verholpen. Er werd idd valse lucht aangezogen tussen het inlaatspruitstuk en de isolator, vloeibare pakking er tussen gedaan en even laten drogen. Later geprobeerd te starten en na een paar x kicken liep hij redelijk. Toen de carb afgesteld en loopt momenteel goed.

Bedankt voor alle hulp mannen :drinks:



graag gedaan!

O ja, valse lucht heb ik niet in de flow zitten.
Daar heb ik tot nu toe geen last van gehad.

Tussen de isolator en de bocht, en tussen de carburateur en de isolator hoort een o-ring te zitten; Zaten die er wel in?

Tussen de bocht en de cilinder zit een stukje papier, maar ook daar gaat het eigelijk altijd goed bij mij...

Ik heb een paar van deze dingen op voorraad liggen:
https://www.aliexpress.com/item/32382652462.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dwpDjuB
Als ik enigszins een vermoeden heb dat er wat stuk is, dan doe ik er meteen een nieuwe op.
Die isolatoren willen wel eens barsten trouwens.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#29 » 16 okt 2019, 17:55

Gentlemen, weest u alstublieft iets scheutiger met CITEREN...

Het is niet noodzakelijk om hele boekwerken mee te nemen in jouw eigen antwoord in een topic.

Dank u :thumbsup:

PS: diverse antwoorden zijn dus aangepast en ingekort.
0 x

Gebruikersavatar
Moaiwark
Berichten: 11

Re: Agm caferacer start niet

Bericht#30 » 16 okt 2019, 22:34

niksnut schreef:mooi dat t is opgelost :thumbsup: . maar vloeibare pakking ?? neem aan dat je ff 2 nieuwe besteld :cheers:


Jep, al gedaan. Gelukkig is t opgelost nu
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer