Hanway raw 50 verlichting problemen

Gebruikersavatar
Rop69
Berichten: 38

Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#1 » 12 nov 2019, 14:57

Hallo mede hanway rijders.
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Als ik sochtends op de brommer stap duurt het tien minuten voordat de verlichting knap brandt.

Op het moment dat ik het contactsleuteltje omdraai heb ik meteen verlichting, echter schijnt ie niet sterk op de weg en het grote licht werkt niet. Nadat ik een stukje gereden heb werkt het in ene wel. Gelukkig ben ik zichtbaar voor andere weggebruikers maar ik moet een groot stuk door de polder waar geen straatverlichting is.
Nu de dagen donkerder worden vind ik dit best vervelend.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft ( gehad)?
Of heeft iemand misschien een oplossing?
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#2 » 12 nov 2019, 20:10

Wat voor spanning heeft de accu als het contact uit staat, en wat wordt de spanning als je het contact aan zet :?:
0 x

Gebruikersavatar
Rop69
Berichten: 38

Re: Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#3 » 12 nov 2019, 21:59

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Als het contact uit staat is er geen spanning en als ik het contact omdraai heb ik spanning. Verlichting, electrische start , alles doet het.
Ik heb echter geen spanningsmeter oid.
0 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#4 » 12 nov 2019, 22:19

er zijn 2 systemen . de oudere zoals de mijne (2016) wordt in de koplamp het kleine lampje en het achterlicht gevoed door de accu en de H4 lamp met dim- en grootlicht wordt gevoed door de dynamo.
bij de nieuwere wordt alle verlichting en de ontsteking gevoed door de accu .
dus het hangt er vanaf wat voor systeem jij heb. kan dus variëren van een rotte accu, geoxideerde stekker of draadbreuk, slechte schakelaar of een dynamo die begint te haperen .
0 x

Gebruikersavatar
Rop69
Berichten: 38

Re: Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#5 » 13 nov 2019, 08:24

Hij is voor het eerst op naam gezet in augustus 2018. Ik heb hem 1 jaar oud gekocht. Dat zegt natuurlijk niks over zijn bouwjaar. Ik zal dat even opzoeken.
Ik was al bang dat het aan de bedrading zou kunnen liggen , ik zal alles controleren en opnieuw invetten. Ook de dynamo opzoeken. Op deze manier alles uitsluiten. Bedankt voor de reactie
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#6 » 13 nov 2019, 10:09

Rop69 schreef:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Als het contact uit staat is er geen spanning en als ik het contact omdraai heb ik spanning. Verlichting, electrische start , alles doet het.
Ik heb echter geen spanningsmeter oid.

Hoeveel volt heeft de accu moet je meten met een spanningsmeter of multimeter. Zonder technische info kun je moeilijk een diagnose stellen. Ik heb het idee dat je slechte verbinding of sluiting hebt
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#7 » 21 nov 2019, 12:32

niksnut schreef:er zijn 2 systemen . de oudere zoals de mijne (2016) wordt in de koplamp het kleine lampje en het achterlicht gevoed door de accu en de H4 lamp met dim- en grootlicht wordt gevoed door de dynamo.
bij de nieuwere wordt alle verlichting en de ontsteking gevoed door de accu .
dus het hangt er vanaf wat voor systeem jij heb. kan dus variëren van een rotte accu, geoxideerde stekker of draadbreuk, slechte schakelaar of een dynamo die begint te haperen .


Nope, de CDI heeft altijd voeding van een eigen spoel bij het vliegwiel.
Daarom kan je ook rijden terwijl je accu leeg is.(ask me how I know! :-) )

Het verschil tussen de oranje/witte eerste serie + het tussenmodel, en de latere types, is dat de latere types een elektronisch relais hebben dat de groot/dimlicht lamp pas inschakelt als er pulsjes van de CDI komen.
Stadslicht komt altijd direct van de accu, en dat gaat aan als je het kontakt aan zet.
0 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#8 » 21 nov 2019, 17:14

thanks jan , das info waar ik wat mee kan.
kan ik uitzoeken wat ik moet aanpassen om toch de Lifan ontstekingsplaat te gebruiken. die is nog nieuw.

maar hoe zit het dan met het laden van de accu, want dat deed het nieuwe blok niet. wel met de oude ontstekingsplaat van het AGM blok.
0 x

Gebruikersavatar
Rop69
Berichten: 38

Re: Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#9 » 22 nov 2019, 21:10

Dus het kan zomaar aan de cdi liggen? Ik heb een makkelijke oplossing gevonden trouwens. Als ik heel even de knop voor groot licht ingedrukt houd ( niet de knop die switcht tussen gewoon en groot licht) doet ie het naar behoren
0 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Hanway raw 50 verlichting problemen

Bericht#10 » 23 nov 2019, 14:10

Is je schakelaar niet het probleem?
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer