Nieuwe brommer: Skyteam Scrambler

BadWeather

Nieuwe brommer: Skyteam Scrambler

Bericht#1 » 14 dec 2019, 17:39

Vandaag even op bezoek geweest bij mijn brommerboer Wheeler Dealer in Barneveld. De skyteam classic begon me tegen te zitten, letterlijk. Door het rijden met overstrekte armen kreeg ik flink last van mn schouder en rug. Daarnaast mis ik ook wat power in het blok van de Classic. Ik had bij hem de Scrambler zien staan in de zomer.

Lang verhaal kort, mooie inruildeal gesloten voor het showroom demomodel, met 1 klein krasje (weg te werken) wat me een flinke korting opleverde.

De Scrambler is 10 cm hoger, De zit is een stuk meer rechtop, brommer is een stuk steviger en betere kwaliteit. Geen plastic kappen maar aluminium en staal. Led verlichting (behalve groot licht), 18" wielen en buizenframe. Grotere remschijf, dikker stuur, grotere spiegels en stevigere rem- en koppelingshevels. En een zwaarder blok, gelijk aan de Muscle. Daarnaast een zij standaard en middenbok, wat het onderhoud een stuk makkelijker gaat maken.

Afbeelding

Afbeelding

Het wat minder mooie voorspatbord is eenvoudig te verwijderen waardoor de look nog wat agressiever wordt. Volgende week zaterdag ga ik 'm halen, zin in!
4 x
Skyteam Classic 50 (5500 km)
Skyteam Scrambler 50
Verbruik: 1:35
Dagrecord: 122

Roy

Re: Nieuwe brommer: Skyteam Scrambler

Bericht#2 » 14 dec 2019, 18:40

wat een gave brommer zeg!!!

heb je proefgereden? lijkt me nogal trillen met de noppenbanden

groeten Roy
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Piaggio New Liberty 2016 midnight blue

bertocello

Bericht#3 » 14 dec 2019, 18:51

Heel mooi.
0 x

Sandertjuh

Bericht#4 » 14 dec 2019, 20:32

Mooie brommer joh!
Laatst gewijzigd door Sandertjuh op 19 dec 2019, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Kymco New Dink 50
Kymco DJ Y50

When someone tells you it can't be done, it’s more a reflection of THEIR limitations, not yours !!

niksnut

Bericht#5 » 14 dec 2019, 21:44

gaaf. benieuwd naar je bevindingen voor als mijne aan vervanging toe is
0 x

Delight
Voormalig STN Lid

Bericht#6 » 14 dec 2019, 22:11

Mooi ding!
Wat ga je met het voorspatbord doen?
Volledig verwijderen of vervangen voor wat anders?
0 x
Groeten Arno

Yamaha FZ400 Fazer
TGB 101S (snor)

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
Jeremy Clarkson

BadWeather

Bericht#7 » 15 dec 2019, 04:54

Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb geen proefrit kunnen maken, want hij moet nog rjjklaar gemaakt worden. Maar heb me laten verzekeren dat de banden pas opvallen bij hoge snelheden (80 km +), en dat zal ie (hopelijk) niet halen. Er komt wel een andere cdi in, waar ik conform forumregels niet verder over zal uitwijden.

Allereest ga ik 'm heel netjes inrijden en het krasje wegwerken. Als je inzoomt op het zijaanzicht kun je 'm zien zitten op de tank. En wennen aan de brommer, het hoogteverschil, banden en zit zal vreemd zijn. De Scrambler weegt ook meer, 125 kg volgetankt.

Het spatbord zit met 3 makkelijk bereikbare bouten vast dus dat is er zo af en weer op. Ben benieuwd of het überhaupt wat opvangt want het loopt niet door naar de achterkant van het wiel, maar een sproeier vooruit is niet wenselijk. Een ander model spatbord erop zetten is ook een optie. De voorvorvoor heeft voorbereiding voor een dubbele remklauw, dus het is goed en mooi te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Eerst maar eens inrijden en verliefd kijken naar het beest. Zal m'n bevindingen hier neerzetten, ook in verhouding tot de CR/Classic/Raw. Zag trouwens bij de dealer dat de nieuwe lichting Skyteam Classics een ander stuur (nog lager en breder, lagere hoek in de knik) en matzwart blok hebben.

Iemand ervaring met lakstiften? Zou er ook nog een sticker overheen kunnen plakken, maar vind de cleane look erg cool.

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Skyteam Classic 50 (5500 km)
Skyteam Scrambler 50
Verbruik: 1:35
Dagrecord: 122

stoyanov
Voormalig STN Lid

Bericht#8 » 15 dec 2019, 07:21

Gaaf ding.
Laag voorspatbord op zetten en niks meer aan doen.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Scooter Forens Frans

Bericht#9 » 15 dec 2019, 10:24

Je moet maar zo denken:

"Een scrambler zonder scratch is als een terreinvoertuig met parkeersensoren" :lol:
4 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Oldy

Bericht#10 » 15 dec 2019, 23:46

Deze heer heeft wel ervaring met lakstiften
Scooter Forens Frans @ Schadeherstel na onderuit gaan Piaggio New Liberty
Veel lees plezier :!:
2 x

Social Media

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”