Hanway loopt na 10 min rijden niet lekker

Gebruikersavatar
easy rider
Berichten: 26

Hanway loopt na 10 min rijden niet lekker

Bericht#1 » 22 jan 2020, 20:48

Ik heb mijn Hanway RAW 50 nu zo'n anderhalf jaar en bijna 10.000 km erop zitten. Het is een daily driver voor mij. Ik heb er nooit problemen mee gehad, hij deed het altijd goed, maar de laatste tijd loopt hij niet meer lekker nadat ik er zo'n 10 minuten op heb gereden. Het ligt er wss aan dat hij warm is, want als ik hem eventjes weg zet en er weer mee ga rijden na een paar minuten afkoelen, loopt hij binnen de kortste keren weer slecht. Op lagere touren (rijdend en in versnelling) loopt hij prima, maar op het hoogste tourental (er zit een CDI in waarmee hij 54 km/h gaat, met normale vertanding op de tandwielen) stottert hij. Het vervelendste is dat hij vrijwel direct uitvalt als hij in z'n neutraal staat of ik de koppeling inknijp. Alleen als ik het gas precies goed doseer, valt hij niet uit, maar dat is erg moeilijk en hinderlijk. Het gekke is dat hij daarna met de elektrische start en een beetje gas vrijwel altijd direct weer aangaat (koud gaat hij ook direct aan).

Ik heb er ondertussen nieuwe olie op gedaan, nieuw benzine filter, feul refreshner in de benzine gedaan (ik tank altijd en alleen V-power 98), carberateur twee keer uit elkaar gehad en sproeiers schoongemaakt, kleppen gesteld, filter opnieuw ingespoten en complete filterhuis schoongemaakt (ik heb het filterhuis zelfs gemodificeerd, na de eerste 200 km al, heb ik een buis aan het filterhuis gemaakt, omdat de opening van het filterhuis best open is voor de buitenwereld. Toen het een keer hard regende en waaide, stond er een laag water in het filterhuis, maar dit probleem is dus al lang verholpen). Een nieuwe bougie was na 1000 km helemaal zwartgeblakerd. Ik heb geen idee wat ik moet doen en ik vraag me af of dit bij iemand anders al eens is voorgekomen.

Sorry voor het lange verhaal. Ik verwelkom elk antwoord!


Afbeelding
0 x
Hanway RAW 50 - 2018
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Volvo 144 - 1974
Ford Taunus tc1 coupé - 1973

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Hanway loopt na 10 min rijden niet lekker

Bericht#2 » 22 jan 2020, 20:59

[quote="easy rider"]Een nieuwe bougie was na 1000 km helemaal zwartgeblakerd./quote]

Staat waarschijnlijk dus veels te rijk afgesteld. Stop er even een nieuw luchtfilter en haal de modificatie van het luchtfilterhuis af.

Te rijk kan natuurlijk niet alleen door teveel brandstof maar ook door een te kleine luchttoevoer komen.
1 x

Gebruikersavatar
easy rider
Berichten: 26

Re: Hanway loopt na 10 min rijden niet lekker

Bericht#3 » 22 jan 2020, 21:13

[quote="FTrotsenburg"]Staat waarschijnlijk dus veels te rijk afgesteld.

Dit zou het wel kunnen verklaren. Als hij stationair loopt en wil uitvallen en ik een dot gas geef, is het net of ik hem verzuip. Bedankt voor de tip!
0 x
Hanway RAW 50 - 2018
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Volvo 144 - 1974
Ford Taunus tc1 coupé - 1973

Gebruikersavatar
Sandertjuh
Berichten: 49

Re: Hanway loopt na 10 min rijden niet lekker

Bericht#4 » 22 jan 2020, 21:25

:slaap:
Laatst gewijzigd door Sandertjuh op 16 mei 2020, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Kymco New Dink 50
Kymco DJ Y50
Yamaha TDM 850


When someone tells you it can't be done, it’s more a reflection of THEIR limitations, not yours !!

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Hanway loopt na 10 min rijden niet lekker

Bericht#5 » 22 jan 2020, 21:52

@sandurtjuh. Ik weet het niet zeker, maar aangezien deze 1,5 jaar oud is zal dat nog het model met handmatige choke zijn. Dus mogelijk dat de choke inderdaad niet lekker meer beweegd, maar dat is dan niet electronisch iig.
1 x

Gebruikersavatar
easy rider
Berichten: 26

Re: Hanway loopt na 10 min rijden niet lekker

Bericht#6 » 22 jan 2020, 22:23

Ik heb een handmatige choke op mijn model zitten, aan het linker handvat. Aan de zijkant van de carburateur zit wel een module met kabeltjes die onder de tank verdwijnen, geen idee wat zit is. Zou het daaraan kunnen liggen? Is dat een elektrische choke naast de mechanische choke? De mechanische choke werkt trouwens goed, ik check dat vaak.

Misschien ter verduidelijking van welk type ik heb, op die van mij zit een lambdasonde en in welke versnelling je zit, wordt digitaal aangegeven bij de snelheidsmeter.
0 x
Hanway RAW 50 - 2018
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Volvo 144 - 1974
Ford Taunus tc1 coupé - 1973

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Hanway loopt na 10 min rijden niet lekker

Bericht#7 » 22 jan 2020, 23:41

Ah dus wel de euro 4 variant dus. dan kan het ook misschien nog een van de sensoren zijn. Maar ik ben nou niet bepaald de ervaringsdeskundige van euro 4 met mijn 2takt uit het jaar 0.
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Hanway loopt na 10 min rijden niet lekker

Bericht#8 » 28 jan 2020, 11:27

Klinkt alsof het een elektrisch probleem kan zijn in de carburateur, of een lambasonde die niet goed werkt, en daardoor de carburateur niet terugregelt.

Zou ik toch echt even bij de dealer naar laten kijken en niet zelf aan knoeien.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer