Toerenteller op Hanway RAW 50?

Gebruikersavatar
easy rider
Berichten: 26

Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#1 » 10 mar 2020, 10:32

Hallo allemaal,
Ik heb de Hanway RAW 50 en wil hier graag een toerenteller op zetten. Ik weet dat dit wel op de scrambler zit, maar deze is dan wel elektronisch. Is het mogelijk ook een toerenteller op de Hanway te zetten? Het liefst een mechanische, maar als alleen een elektronische mogelijk is, vindt ik dat ook prima.
Grt, Maarten
(daily driver Hanway RAW 50)
0 x
Hanway RAW 50 - 2018
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Volvo 144 - 1974
Ford Taunus tc1 coupé - 1973

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#2 » 10 mar 2020, 12:47

Al aan een dealer gevraagd Maarten? :thumbsup:
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#3 » 10 mar 2020, 13:24

Toerenteller kan niet mechanisch. Electrisch is ook veel makkelijker. Volgens mij is de kabelboom er voor geschikt. Maar daar kunnen andere misschien een antwoord op geven.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#4 » 10 mar 2020, 15:32

:bang!: is plug en play
0 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#5 » 10 mar 2020, 15:45

Au......


Maar er was iets met een wit draadje bij sommige klokken.... toch?
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#6 » 16 mar 2020, 12:08

Ik heb dat gedaan op de CR.
Het is een kwestie van het draadje van het stadslicht vinden voor de verlichting van de klok, en de blauw/witte draad aftappen die naar het contactslot of de dodemansknop gaat voor de impuls.
Zie ook mijn topic, daar schrijf ik er over.

Zo'n dingetje werkt:
https://www.aliexpress.com/item/3283601 ... web201603_
0 x

Gebruikersavatar
easy rider
Berichten: 26

Re: Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#7 » 24 jun 2020, 10:34

Dank je Jan, voor het linkje naar Ali voor een toerentellertje. Ik heb hem inmiddels binnen en wil hem gaan installeren. Ik heb even naar je super handige topic gekeken met alle Aliexpress linkjes. Ik ben ook van plan om er een vlotter in te zetten en dan natuurlijk een brandstofmetertje (beiden de exacte producten die jij linkte). Hoe kan ik die vlotter het beste installeren? Ik hoop toch niet dat ik moet boren ofzo?

Hoe heb jij de teller bevestigd aan de brommer? Ik denk dat ik een plaatje ga maken die aan de bevestiging van de snelheidsmeter komt, maar misschien had jij nog een betere manier. En je linkt ook een snellere CDI, wat doet die precies? Heeft die een andere ontstekingscurve ofzo? Je hebt erbij staan dat die alleen maar werkt met het vliegwiel met de lange nok. Hoe weet ik of die van mij dat heeft? (misschien is het handig om erbij te zeggen dat ik de Hanway RAW 50 euro 4 uit 2018 heb)

Ps. voor iedereen die zegt dat het misschien handig is om naar de dealer te gaan (ook in andere topics van mij), ik woon bij de dealer, hij is m'n pa :lol: alleen handelt hij vooral in auto's en elektrische scooters. De Hanway was ook nieuw voor hem en met alle euro 4 en lambda sonde gedoe, durfte hij ook niet overal zomaar aan te komen.
0 x
Hanway RAW 50 - 2018
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Volvo 144 - 1974
Ford Taunus tc1 coupé - 1973

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#8 » 24 jun 2020, 20:23

Wat vind je vader dan van ali??? En....., Wat voor merk electrische scooters verkoop je pa??? Ben toch weer zo nieu... Heu....., Belangstellend. :roll:
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#9 » 25 jun 2020, 11:19

easy rider schreef:Dank je Jan, voor het linkje naar Ali voor een toerentellertje. Ik heb hem inmiddels binnen en wil hem gaan installeren. Ik heb even naar je super handige topic gekeken met alle Aliexpress linkjes.

Kijk, daar doen we het allemaal voor! ;-)
Graag gedaan, en leuk dat er iemand profijt van heeft.

easy rider schreef:Ik ben ook van plan om er een vlotter in te zetten en dan natuurlijk een brandstofmetertje (beiden de exacte producten die jij linkte). Hoe kan ik die vlotter het beste installeren? Ik hoop toch niet dat ik moet boren ofzo?

Nee voor die vlotter zit er al een blindplaatje onder op de tank. Dat zit aan de rechterkant, op de andere wang van de tank als waar de brandstofkraan op zit. Volgens mij stond er een foto bij van dat plaatje, of is die ook door photobucket vernaggeld?

easy rider schreef:Hoe heb jij de teller bevestigd aan de brommer? Ik denk dat ik een plaatje ga maken die aan de bevestiging van de snelheidsmeter komt, maar misschien had jij nog een betere manier.

Ik heb op de hoek van de lampoor een gaatje geboord, en als je de beugel van de meter dan een beetje matst, dan past dat precies. Als je wil dan kan ik morgen wel even een foto maken.

easy rider schreef:En je linkt ook een snellere CDI, wat doet die precies? Heeft die een andere ontstekingscurve ofzo? Je hebt erbij staan dat die alleen maar werkt met het vliegwiel met de lange nok. Hoe weet ik of die van mij dat heeft? (misschien is het handig om erbij te zeggen dat ik de Hanway RAW 50 euro 4 uit 2018 heb)

Het verschil is inderdaad dat sommige wel, en sommige niet voorontsteking geven. En zoals je al zegt: dat werkt alleen als je een lange nok op je rotor hebt.
Ik heb er verschillende uitgeprobeerd (met een lange nok), en er was weinig tot geen verschil tussen die in een saai zwart kastje, en die in een flitsend knal oranje aluminium doosje met veelbelovende grafiekjes er op.. :-D

Of dat gaat werken op een model 2018 met een geregelde carburateur, dat weet ik niet zeker want daar heb ik (nog) niet aan gesleuteld.
Hoe is de regeling daar uitgevoerd? Is dat een apart kastje, of zit dat bij de CDI in?
In het tweede geval denk ik niet dat je zomaar een andere CDI er op kan zetten.
0 x

Gebruikersavatar
Guzzio
Berichten: 24

Re: Toerenteller op Hanway RAW 50?

Bericht#10 » 05 sep 2021, 08:19

Janvb schreef:Ik heb dat gedaan op de CR.
Het is een kwestie van het draadje van het stadslicht vinden voor de verlichting van de klok, en de blauw/witte draad aftappen die naar het contactslot of de dodemansknop gaat voor de impuls.
Zie ook mijn topic, daar schrijf ik er over.


Bedankt voor de tip, heb er een besteld en met behulp van je topic eenvoudig te plaatsen. De draad van de dodemansknop werkte bij mij niet, maar heb de draad doorgetrokken naar de cdi unit en de puls afgetapt van de draad die naar de bobine gaat. Werkt perfect.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer