Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#21 » 10 apr 2020, 08:15

Je zou ook nog deze erop kunnen zetten: https://www.123scooterparts.nl/nl/onder ... r-agm-orig

Heb je net wat meer ruimte voor je tent.

Ketting ziet er niet heel erg slap uit, klein beetje stellen en gaan. Rond de 500 km met een nieuwe is helemaal niet gek. Ik vond het altijd erg lastig op houtblokken, er is weinig ruimte waar ie stabiel staat. Volgens mij omdat de uitlaat, zijstandaard en de olieplug net onder het frame uitsteken.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#22 » 10 apr 2020, 09:44

Heinz schreef:Leuk topic, ik ben benieuwd hoe zo'n Chinese brommer zich over langere periode houdt.
Scooters die ik heb gehad hadden soms ook weleens iets last van een vettig luchtfilterhuis. Als de deksels van het luchtfilterhuis niet goed afsluiten, zit de olie dan al snel over je blok. Niet verschrikkelijk, wel slordig. Tsja, het blijft Chinees.


het blijft een chinees maar dat is tegenwoordig ook alles , maar met een beetje goede behandeling kan je er best wel lang mee doen ...
oke het zal niet zijn zo als de bekende oude merken die nu al meer dan 50 jaar mee gaan en nog rijden

Maar dat iets uit wat uit China komt niet goed is, en binnen een maand weer in de kast ligt is nu wel bewezen dat ze ook hele "goede" dingen kunnen maken die bijna niet te slopen valt ( Corona virus bijvoorbeeld ) :schater:
Die gaat nu ook langer dan een maand mee
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Wulf-MM
Berichten: 31

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#23 » 10 apr 2020, 14:16

Hans52 schreef:
Brute-Force schreef:Heb je je Dealer gebeld en gevraagd of je zelf de ketting mag spannen ?
I.v.m Garantie .... als je zelf gaat Spannen en Garantie weg is ,,, Beter zelf niet gaan stellen .
Maar Belachelijk dat na 350 Km dit probleem al zich voordoet .


Ketting mag je gewoon zelf spannen, mijn dealer heeft mij als a-techneut laten zien hoe het moest... Je garantie zal hierdoor niet vervallen.


Hoi jongens, bedankt voor de reacties. Het mag niet vanuit AGM/BTC - het boeit mijn dealer niet, maar dan weet je ook weer niet wat hij later doet of tegen AGM/BTC zegt als je wel zelf gaat sleutelen aan je achterwiel. Dus wacht ik even af t/m de beurt, zit nu toch al op 430km en ga volgende week even naar de garage.

Het klopt ook wel dat BTC/AGM best moeilijk doen, ten minste als je mij vraagt: Enerzijds hoor je verhalen vanwege "ketting valt niet onder garantie, want slijtage", dan willen ze wel je hele garantieclaim ongeldig verklaren als je bezig gaat met onderdelen die toch niet onder hun voorstelling van garantie vallen. Dus maar beter geen gezeik krijgen met hun, zelf sleutelen kan ook nog na de 12 maanden...
0 x

Gebruikersavatar
Wulf-MM
Berichten: 31

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#24 » 10 apr 2020, 14:21

BadWeather schreef:Je zou ook nog deze erop kunnen zetten: https://www.123scooterparts.nl/nl/onder ... r-agm-orig

Heb je net wat meer ruimte voor je tent.

Ketting ziet er niet heel erg slap uit, klein beetje stellen en gaan. Rond de 500 km met een nieuwe is helemaal niet gek. Ik vond het altijd erg lastig op houtblokken, er is weinig ruimte waar ie stabiel staat. Volgens mij omdat de uitlaat, zijstandaard en de olieplug net onder het frame uitsteken.


Gek is dat zeker niet, alleen wat vervelend als je met zo'n spaghetti gaat rijden... Je hebt ook helemaal gelijk met het verhaal over die frame, ik ben er gestern nog naast gaan liggen en dacht ook van WTF: De nieuwe uitlaat zit inderdaad veel lager dan de frame, dus als hij wel op houtblokken moet wordt het echt een lastige kwestie. Je hebt net zo'n 6-8cm in de breedte, dan raak je al die zijstandaard of uitlaat. Als hij dan niet precies goed staat, valt ie nog...

En die achterdrager is inderdaad wel leuk - maar naar mijn mening echt aan de dure kant. Voor mij is die nu even geen optie gezien ik toch maar met een tarp op pad ga, heb hier een Flames Creed Ultralight, die is net zo groot als een 330ml blikje:
https://www.youtube.com/watch?v=kRQ9vcLHZBU
0 x

Gebruikersavatar
Wulf-MM
Berichten: 31

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#25 » 10 apr 2020, 14:23

ravw schreef:
Heinz schreef:Leuk topic, ik ben benieuwd hoe zo'n Chinese brommer zich over langere periode houdt.
Scooters die ik heb gehad hadden soms ook weleens iets last van een vettig luchtfilterhuis. Als de deksels van het luchtfilterhuis niet goed afsluiten, zit de olie dan al snel over je blok. Niet verschrikkelijk, wel slordig. Tsja, het blijft Chinees.


het blijft een chinees maar dat is tegenwoordig ook alles , maar met een beetje goede behandeling kan je er best wel lang mee doen ...
oke het zal niet zijn zo als de bekende oude merken die nu al meer dan 50 jaar mee gaan en nog rijden

Maar dat iets uit wat uit China komt niet goed is, en binnen een maand weer in de kast ligt is nu wel bewezen dat ze ook hele "goede" dingen kunnen maken die bijna niet te slopen valt ( Corona virus bijvoorbeeld ) :schater:
Die gaat nu ook langer dan een maand mee


Ja ze zijn wel prima voor die prijs, maar het is inderdaad geen Kreidler of Simson. :schater:
0 x

Gebruikersavatar
Wulf-MM
Berichten: 31

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#26 » 10 apr 2020, 14:45

10 april 2020
km op de teller: 430

Weer even een kleine minitour gemaakt, heel spontaan. Vlakbij Ten Post heb je dus een hartstikke fijne route met heel veel bochtjes, ik ga daar binnenkort even met de GoPro langs en zet het filmpje online.

Afbeelding

Maar ja, helaas weer een probleem gehad - deze keer onderaan het trekkoord van de versnellingsbak. Er zit zo'n plug met een veertje die de spanning vasthoudt tegen je koppeling in. Vraag me nu even niet hoe dit onderdeel heet, als iemand het weet: Laat maar weten. Hoe dan ook, dat draadje zat los, zie foto:

Afbeelding

Normaal zou het hele element er zo moeten uitzien:

Afbeelding

Als je goed kijkt zie je dan ook dat het o-ringetje niet te zien is, hij zit normaal in de opening van de versnellingsbak. Bij mij zag hij dus zo uit en ik moest hem dus weer naar binnen drukken:

Afbeelding

In totaal is hij zo'n 4 keer los geraakt en moest ik hem altijd weer met mijn Leatherman multitool vast zetten. Die plug blijft met het trillen van de motor ook maar weer stuk voor stuk uit die bak schuiven. De andere Raw50 heeft daar helemaal geen last van - hoezo weet ik niet.

Na de tour zijn we er wel achter gekomen dat mijn trekkoord geheel anders op het luchtfilterhuis en de electrostarter zat dan op de andere brommer - bij mijn maat zat hij net zoals met de groene lijn aangegeven, bij mij net als op de rode lijn. Ik heb het trekkoord dus even zo verplaatst dat hij op een lijn met de groene lijn zit, en nu zit er minder spanning op en dus schuift die plug met het o-ringetje niet meer zo snel (en zo ver) naar buiten.

Afbeelding

Ik hoop dat dit voor nu de goede oplossing is, want met het veertje eraf voel je toch dat de koppeling greep na het schakelen vanzelf niet helemaal meer terug gaat. Wel zitten de versnellingen er nog wel goed in en werkt het schakelen prima - maar ik blijf dit even in de gaten houden.

So much for Chinese mopeds, omdat we het hier over hadden...
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#27 » 10 apr 2020, 17:23

Wulf-MM schreef:10 april 2020
km op de teller: 430

Weer even een kleine minitour gemaakt, heel spontaan. Vlakbij Ten Post heb je dus een hartstikke fijne route met heel veel bochtjes, ik ga daar binnenkort even met de GoPro langs en zet het filmpje online.

Afbeelding

Maar ja, helaas weer een probleem gehad - deze keer onderaan het trekkoord van de versnellingsbak. Er zit zo'n plug met een veertje die de spanning vasthoudt tegen je koppeling in. Vraag me nu even niet hoe dit onderdeel heet, als iemand het weet: Laat maar weten. Hoe dan ook, dat draadje zat los, zie foto:

Afbeelding

Normaal zou het hele element er zo moeten uitzien:

Afbeelding

Als je goed kijkt zie je dan ook dat het o-ringetje niet te zien is, hij zit normaal in de opening van de versnellingsbak. Bij mij zag hij dus zo uit en ik moest hem dus weer naar binnen drukken:

Afbeelding

In totaal is hij zo'n 4 keer los geraakt en moest ik hem altijd weer met mijn Leatherman multitool vast zetten. Die plug blijft met het trillen van de motor ook maar weer stuk voor stuk uit die bak schuiven. De andere Raw50 heeft daar helemaal geen last van - hoezo weet ik niet.

Na de tour zijn we er wel achter gekomen dat mijn trekkoord geheel anders op het luchtfilterhuis en de electrostarter zat dan op de andere brommer - bij mijn maat zat hij net zoals met de groene lijn aangegeven, bij mij net als op de rode lijn. Ik heb het trekkoord dus even zo verplaatst dat hij op een lijn met de groene lijn zit, en nu zit er minder spanning op en dus schuift die plug met het o-ringetje niet meer zo snel (en zo ver) naar buiten.

Afbeelding

Ik hoop dat dit voor nu de goede oplossing is, want met het veertje eraf voel je toch dat de koppeling greep na het schakelen vanzelf niet helemaal meer terug gaat. Wel zitten de versnellingen er nog wel goed in en werkt het schakelen prima - maar ik blijf dit even in de gaten houden.

So much for Chinese mopeds, omdat we het hier over hadden...


Dit is wel wat anders dan een tellerkabel of een slappe ketting, zou morgen terug gaan en meteen die 500 km beurt laten doen. Gelijk je ketting laten stellen en alles netjes nagekeken en vastgedraaid.

Wulf-MM schreef:
BadWeather schreef:Je zou ook nog deze erop kunnen zetten: https://www.123scooterparts.nl/nl/onder ... r-agm-orig

Heb je net wat meer ruimte voor je tent.

Ketting ziet er niet heel erg slap uit, klein beetje stellen en gaan. Rond de 500 km met een nieuwe is helemaal niet gek. Ik vond het altijd erg lastig op houtblokken, er is weinig ruimte waar ie stabiel staat. Volgens mij omdat de uitlaat, zijstandaard en de olieplug net onder het frame uitsteken.


Gek is dat zeker niet, alleen wat vervelend als je met zo'n spaghetti gaat rijden... Je hebt ook helemaal gelijk met het verhaal over die frame, ik ben er gestern nog naast gaan liggen en dacht ook van WTF: De nieuwe uitlaat zit inderdaad veel lager dan de frame, dus als hij wel op houtblokken moet wordt het echt een lastige kwestie. Je hebt net zo'n 6-8cm in de breedte, dan raak je al die zijstandaard of uitlaat. Als hij dan niet precies goed staat, valt ie nog...


Inderdaad, kleinste beweging en hij ligt eraf en je moet flink wat kracht op de asmoeren zetten om ze los te krijgen (bij m'n Scrambler moest ik een extra hefboom gebruiken). Houtjes is verre van ideaal, het schijnt ook te kunnen met je wiel op de grond maar dat maakt het alleen maar lastiger.

Ik probeerde het altijd te timen op de helft van het aantal km tot een beurt zodat de dealer met goed gereedschap het net zo vaak doet.

Ik stopte alle sleutels alvast in m'n zakken, brommer op blokken, achterkant recht houden met je knieën en heel snel werken. Maar heb flink wat angstige momenten gehad dat het om dreigde te vallen.

Net bij de Scrambler gedaan op 1100 km, wil nooit meer zonder middenbok, ook met smeren is het een zegen. Er is hier wel ergens een topic waar het iemand gelukt was een paddock stand aan te passen met goed resultaat.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Wulf-MM
Berichten: 31

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#28 » 10 apr 2020, 20:20

BadWeather schreef:
Dit is wel wat anders dan een tellerkabel of een slappe ketting, zou morgen terug gaan en meteen die 500 km beurt laten doen. Gelijk je ketting laten stellen en alles netjes nagekeken en vastgedraaid.



Ik was net nog even naar de supermarkt met de brommer, en hij kwam na zo'n 2km alweer los. Heb ook zojuist contact gehad met de monteur, begin volgende week onmiddellijk naar de garage inderdaad. Zo hoort dit zeker niet...

BadWeather schreef:
Inderdaad, kleinste beweging en hij ligt eraf en je moet flink wat kracht op de asmoeren zetten om ze los te krijgen (bij m'n Scrambler moest ik een extra hefboom gebruiken). Houtjes is verre van ideaal, het schijnt ook te kunnen met je wiel op de grond maar dat maakt het alleen maar lastiger.

Ik probeerde het altijd te timen op de helft van het aantal km tot een beurt zodat de dealer met goed gereedschap het net zo vaak doet.

Ik stopte alle sleutels alvast in m'n zakken, brommer op blokken, achterkant recht houden met je knieën en heel snel werken. Maar heb flink wat angstige momenten gehad dat het om dreigde te vallen.

Net bij de Scrambler gedaan op 1100 km, wil nooit meer zonder middenbok, ook met smeren is het een zegen. Er is hier wel ergens een topic waar het iemand gelukt was een paddock stand aan te passen met goed resultaat.


Dat geloof ik heus wel, vandaar dat ik zelf ook maar beter niet ga prutsen met blokken o.i.d. Ik zie de ramp al voor me...

Weet je toevallig nog hoe die topic heet of in wat voor categorie ie stond? Lijkt me wel interessant om naar te kijken.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#29 » 10 apr 2020, 21:14

Luitjes vind het wiel niet opnieuw uit en lees mijn topics en ziet hoe ik alles bullit proof gemaakt heb we zijn er zelfs mee naar Zwitserland geweest
0 x

Gebruikersavatar
Rop69
Berichten: 38

Re: Hanway Raw 50 logboek: Probleempjes, kinderziektes en andere ervaringen

Bericht#30 » 11 apr 2020, 10:20

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Er was binnenin een borgpin afgebroken waardoor schakelen lastig werd.
Mee naar de brommershop en laten repareren
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer