Hoi mensen,
ik begin bij deze even een logboek over de nieuwe Raw 50: Het idee is om maar gewoon alle ervaringen, probleempjes, etc. neer te zetten voor mensen die er ook net met dit soort schakelbrommer zijn begonnen en net als ik toch vaker wat vragen hebben of meer willen leren over het hele onderwerp.
Wil er wel even bij zeggen dat ik echt geen pro ben wat betreft het sleutelen etc.
Maar ik denk wel dat het even leuk is om helemaal vanaf nul te beginnen en te documenteren hoe het vooruit gaat. Dus bij deze... Als iemand feedback heeft of iets moet worden gecorrigeerd, plaats dan graag een reactie.
----------
27 maart 2020
km op de teller: 90
Ben de laatste tijd gewoon rustig door de buurt gereden, vooral op wegen met tempolimiet 30km/h. Dit omdat er nogal veel wordt gediscussieerd over of je nu wel je brommer rustig moet inrijden of niet. Ik ben van mening dat het geen kwaad kan als je in het begin je toeren wat lager houdt en je motor langzaam naar de hogere toeren toe leidt zeg maar.
Tot zover geen enkel probleem ervaren wat betreft de performance van het motorblok zelf, alles draait rustig en smooth. Wel geef ik hem af en toe even eens wat gas en trek hem door naar rond de 40 km/h en laat het tempo dan weer zakken. Geen problemen tot zover.
Wel voel ik na de eerste 20 tot 30 km dat het schakelen en optrekken wat soepeler gaat. Waarschijnlijk omdat er al wat olie door de brommer werd gepompt en hij langzamerhand gesmeerd wordt.
De versnellingsindicator deed in het begin ook wat rare dingen - bv. N voor neutraal aantonen terwijl hij eigenlijk nog in 1 zit. Dit werd door de tijd heen wat minder, o.a. ook omdat ik een feeling voor het schakelen heb ontwikkeld.