easy rider schreef:Marco058 schreef:Weet iemand trouwens wat het verbruik doet van de Hanway RAW 50 met elektronisch gestuurde carburateur? Die met lambdasonde in de uitlaat. Is 1:35 hierbij haalbaar? Het gaat mij vooral om lange ritten dat het verbruik niet teveel is.
Hoef ik de carburateur dan ook nooit meer bij te stellen als deze word aangestuurd met een lambdasonde?
Ik moet heeeel erg mijn best doen om 1:35 te halen met mijn 2018 Hanway RAW50 (dus met Lambda sonde), niet omdat hij zo dorstig is, maar omdat hij altijd 1:43 loopt. Ik tank strikt alleen V-power (Shell 98 is dat. Je moet sws nooit 95 met e10 tanken, altijd 98 e5) en ik doe er om de paar tankbeurten een beetje fuel enhancer in, wat vochtshade voorkomt en alles mooi schoon brandt. Ik heb nu een CDI erop zitten die ik in kan stellen, maar staat nu op onbegrensd, zodat ik makkelijk auto's kan inhalen die iets te langzaam rijden. Hij maakt dus nog wel eens wat toeren.
Met de originele CDI rijdt hij veel minder zuinig, omdat hij constant afgeknepen wordt. Het blokje loopt ook veel mooier als hij iets hoger in de toeren kan, bijv. als je een CDI hebt waarmee hij 54km/h gaat (dan blijft het binnen de richtlijnen van het forum).
Ook zijn dingen als tijdig kleppen stellen en soms het brandstoffilter vervangen en de luchtinlaat schoon houden belangrijk voor een goed verbruik en een soepel lopend motortje. En natuurlijk de bandenspanning op peil houden.
Wat voor verbruik hebben jullie allemaal? Misschien wel interessant om te weten van de euro2 en euro4 modellen hebben en of er verschil is tussen de AGM caferacer en de Hanway RAW50 (en tussen de verschillende Hanway modellen).
Erg interessant onderwerp zo een vergelijking. Alleen rijden er van de Hanway veel meer rond in Belgie en Nederland Al zie ik nu dat er hier in Belgie ook wel erg veel Mash brommers rondrijden. Die ik ken doen gemiddeld 1:40.
Als je veel rijd met dure benzine, bijvoorbeeld 250 km per week, word dat wel een dure zaak. Zeker als je ook nog eens toevoegingen erbij telt.