Via de AGM Devil ben ik bij dit forum gekomen, ik was op slag verliefd door deze foto:

Maar al snel las ik hier dat het een klein model was, dus toch voor een caferacer gekozen, die ook te klein bleek. Maar de verliefdheid bleef. Dus toen @roadkill een goed huis zocht voor Lucifer was ik meteen geïnteresseerd, en heb ik de Devil opgehaald.
Nu opknappen, en hoe. In de afgelopen 2 maanden de boel gedemonteerd en het frame behandeld en gespoten.

Blok ligt uit elkaar, zat vast door een verkeerd om geplaatste keerring bovenin het blok, rubber kapot gedraaid en water in de nokkenassen, kleppen en cilinder, en uiteindelijk in het carter. Zuiger zat vast geroest in de cilinder dus die heb ik schoon gehoond:

Nokkenassen schoongemaak:
Voor:

Na/tijdens:

Na een lange zoektocht naar onderdelen een revisieset binnen, met hartelijke dank aan forumsponsor AGM, en begint het opbouwen.
Dit topic is ter vermaak en lering, ook voor mijzelf. Het is de eerste bromfiets die ik echt grondig aanpak, dus ik zal weleens wat vragen stellen. Gelukkig heb ik ook m'n vaste brommerzaak Wheeler Dealer met een hoop kennis via WhatsApp, maar geen hands on ervaring met de Devil. Een werkplaatshandboek heb ik nog niet kunnen/mogen bemachtigen, ook niet van de honda dream 50 waar dit blok op gebaseerd is.
De huidige stand van zaken: vorig weekend alle pakkingresten verwijderd en cilinder en blok vet- en vuilvrij gemaakt. Dit weekend de cilinder nog 1 keer honen, er zit nog een zwart randje in wat je op de foto kunt zien, maar niet voelbaar is. Oude zuiger eraf halen, lagertje controleren en hopelijk is die nog net zo goed als de rest van de brommer.
Op de kabelboom na is alles nog heel, valt me niks tegen voor een Chinees die 1.5 jaar lang buiten stilgestaan heeft. Als de monteur de keerring na het klepstellen goed terug had gezet was het blok ook nog goed geweest, maar er komt weer leven in!