The resurrection of Lucifer

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#31 » 18 nov 2020, 14:16

Arggghh, wat een tegenslag, en net bij de laatste bout natuurlijk! :taz:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#32 » 18 nov 2020, 15:05

Janvb schreef:Arggghh, wat een tegenslag, en net bij de laatste bout natuurlijk! :taz:


Ik had het bij het demonteren al door dat deze niet meer recht liep, dacht dat het aan de draad lag dus dit is eigenlijk een meevaller.

Er zit ook maar 5 mm van de bout nog in het gat, de draad is nog goed. Dus kan zelfs een kortere bout gebruiken :rlol:

en ik vind het eigenlijk wel een hele mooie uitdaging om dit op te lossen, als het lukt spring ik wederom een gat in het dak van m'n schuur. Zijn reparaties die ik een jaar geleden had laten uitvoeren voor veel geld, en nu gewoon oppak.

Wat een oude brommer al niet met je doet.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#33 » 18 nov 2020, 21:19

Echt heel leuk om dit allemaal te lezen, je bent echt lekker bezig. Toch even een kanttekening bij een opmerking van je, de Devil loopt 80 met een 19mm carb en onbegrensde cdi, deze heeft dat al (op de teller) met een 12mm overtroffen hoor...
Maar ga zo door want je bent lekker bezig, en Lucifer had geen betere eigenaar kunnen krijgen! :thumbsup:
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#34 » 18 nov 2020, 22:30

roadkill schreef:Echt heel leuk om dit allemaal te lezen, je bent echt lekker bezig. Toch even een kanttekening bij een opmerking van je, de Devil loopt 80 met een 19mm carb en onbegrensde cdi, deze heeft dat al (op de teller) met een 12mm overtroffen hoor...
Maar ga zo door want je bent lekker bezig, en Lucifer had geen betere eigenaar kunnen krijgen! :thumbsup:


Haha, top man bedankt voor het compliment. Er zat een 16mm carburateur op, met keihin logo. Maar helemaal verstopt met groene aanslag (een reactie tussen ethanol, e5, 1,5 jaar stilstand en water?), en de gaskabel is gaan roesten dus de schuif zat vast. Met veel moeite losgekregen, maar de carburateur reviseren en reinigen kost meer dan vernieuwen.

Heb een nieuwe 16mm binnen, precies het zelfde zonder logo van ali voor 9,50, en een powerfilter zoals erop zat van ali. Dat is lekker draagbaar voor de test, waar ik eventueel nog een ervaren mannetje voor heb die een brommerzaak is begonnen vanuit hobby, dus voor 17,50 per uur wat wijsheden wil delen.

Als het op knal aankomt kun je maar beter een ervaren persoon naast je hebben :D

Afbeelding

Dit is trouwens de kromme bout van het kleppendeksel, je ziet nu ie schoon is aan de zilveren rand dat iemand er al veel aan gewerkt heeft, de andere 3 hebben dit niet. Samen met de kapot gedraaide keerring is het dus vaker fout gegaan bij het kleppen stellen/regelmatig onderhoud door de dealer. Met de oude platgedraaide keerringen zag je dit minder, met nieuwe heel goed.

De boutjes hebben een behandeling met de staalborstel gekregen, zien er weer redelijk fris uit.

Afbeelding

(Boven bout met rubber randje, onder zonder)
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#35 » 19 nov 2020, 10:26

BadWeather schreef:en ik vind het eigenlijk wel een hele mooie uitdaging om dit op te lossen, als het lukt spring ik wederom een gat in het dak van m'n schuur. Zijn reparaties die ik een jaar geleden had laten uitvoeren voor veel geld, en nu gewoon oppak.

Wat een oude brommer al niet met je doet.


Leuk is dat heh!
Gewoon met gezond verstand aan de gang, en er kan eigenlijk weinig mis gaan dat onoverkomelijk is.

Ga je dat stukje bout er nog uit halen?
Ik zou het in ieder geval proberen...
Het mooiste werkt een linkse boor, maar dan moet je het blok wel kunnen inspannen onder een kolomboor; Anders dan vern3uk je het stukje schroefdaad dat nog goed is.
Ik heb van die linkse tapse uitdraaidingen, maar die werken meestal matig.
Die drukken de resten van de bout naar buiten, dus des te meer kracht je zet, des te meer je jezelf in de weg zit...
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#36 » 19 nov 2020, 11:18

Janvb schreef:Ga je dat stukje bout er nog uit halen?
Ik zou het in ieder geval proberen...
Het mooiste werkt een linkse boor, maar dan moet je het blok wel kunnen inspannen onder een kolomboor; Anders dan vern3uk je het stukje schroefdaad dat nog goed is.
Ik heb van die linkse tapse uitdraaidingen, maar die werken meestal matig.
Die drukken de resten van de bout naar buiten, dus des te meer kracht je zet, des te meer je jezelf in de weg zit...


Ik ga 'm er uitboren inderdaad, heb helaas geen kolomboor tot m'n beschikking dus ik ga het met een 2mm standaard boortje met de hand voorboren, dan uitboren met 4,5mm. Met veel voorzichtigheid, zodat ik de bestaande draad niet raak. Mocht het dan toch een beetje schuin gaan pakt de bout nog genoeg op de bovenste cm intacte draad. Dan met een fijne tap de bestaande draad volgen en hopelijk wil ie dan door de oude bout heen tappen. Is met het draadeind van de uitlaat ook gelukt, dus ik heb goede hoop.

Mocht het allemaal falen, dan kan ik altijd nog een nieuwe bout inkorten en in de intacte draad draaien. Maar eerst kijken of er leven in het blok zit, heb geen zin om 'm nu al weer helemaal te demonteren. Misschien kom ik in de tussentijd nog iemand met een kolomboor tegen :)

Update: boutje is besteld, samen met nog wat pakkingen voor de carburateur, spruitstuk en uitlaat. En een nieuwe rubberen pakking voor het zijdeksel van het kleppendeksel. We kunnen weer door!
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#37 » 19 nov 2020, 14:49

Als je precies genoeg werkt, zoals je zelf aangeeft met kleine stapjes groter boren, lukt dat wel. Ik zou het op precies dezelfde manier doen. Die "linkse uitdraaidingen" werken maar goed als de diameter van voorboren precies goed is.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#38 » 19 nov 2020, 17:04

Hoi,Ik doe weleens een hardhouten prop maken op de maat van het gat ,daar dan een gaatje in boren en dan in het gat doen ,
zo blijf je goed in de midden en loop je niet weg.

groeten
Peter
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#39 » 19 nov 2020, 18:33

Gaatje boren , Linkse tap indraaien , goed inspuiten met IMAL, de Enige beste kruipolie wat er bestaat ... dan draai je de oude bout er zo uit .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#40 » 20 nov 2020, 10:10

Brute-Force schreef:Gaatje boren , Linkse tap indraaien , goed inspuiten met IMAL, de Enige beste kruipolie wat er bestaat ... dan draai je de oude bout er zo uit .


Goeie tip, linkse tapset is niet zo duur (4 euro voor een setje 3.2 mm tot 19mm). Moet dan alleen nog een linksdraaiende boor hebben, maar met deze methode hoef je in ieder geval niet de hele plug eruit te boren. Het proberen waard!

Is een linksdraaiende boor essentieel hierbij? of lukt het ook met een standaard rechtse?
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer