Heinz schreef:€ 12, het is echt geen geld en het ziet er prima uit.
Er zijn een aantal redenen waarom het zo goedkoop kan, maar dat is een andere discussie.
Mooi dat je nu bijna de weg op kan.
Ben gisteren de weg al op geweest! Maandagnacht alles qua kenteken en verzekering geregeld en gistermiddag de laatste puntjes op de i (splitpennen in de verbindingen van de achterrem, claxon en kenteken erop), rustig naar de pomp gereden voor lucht in de slappe banden en even lekker los. Wat een geweldige ervaring, 5 hele snelle versnellingen waar 'ie heel soepel doorheen gaat, nog niet voluit gegaan maar de 60 op de teller aangetikt, gok dat er zo'n 10Km afwijking in de teller zit. Even snel een paar Km gereden en weer terug, kwam met een enorme smile op m'n gezicht thuis!
Heb nog geen spiegels dus dat zou een WOK betekenen, die de uitlaat waarschijnlijk ook veroorzaakt, wat een geluid, lijkt wel een oud vliegtuig! Ben onderweg zelfs even gestopt om te checken of de uitlaat niet los zat, maar voel geen luchtstroom bij de uitlaatpoorten en de motor wil afslaan als ik het uiteinde dicht houd dus die zit goed.
Enige wat me opviel is dat ie warm wat meer rookte (grijs) en een beetje stonk. Niet verbrand, maar ook niets bekends. Wellicht de oude olie die weer warm wordt. Binnenkort maar even vervangen, hoewel het er nog erg helder uit zag is 'ie wel een paar jaar oud, ongebruikt maar oud. Iemand hier een theorie over, is het slecht om met oude (bijna) ongebruikte olie te rijden? Lijkt me dat stilstand niet heel erg is.
Heb wel het gevoel dat 'ie erg rijk staat, hij stottert af en toe bij het doortrekken/terugschakelen, alsof er nog onverbrande benzine in zit. Wellicht een kleinere sproeier monteren. Bougie maar eens bekijken.
Voorspatbord is ook binnen, die ga ik vandaag monteren. Binnen 8 dagen binnen uit China voor 7. Dan resten alleen nog de kappen (nieuwe rubbers/grommets voor besteld), stepjes achter (nutteloos, maar staat mooier als lege bevestigingsbeugels) en stofrubbers voor de voorpoten. Hiervoor moet de hele vork uit elkaar dus dat wordt nog een projectje.
Maar hij rijdt officieel, binnen 6 maanden! Op een linkerspiegel na helemaal compleet/legaal
Wat er verder nog op komt zijn stapjes achter, voor de looks. Nieuwe rubbers/grommets voor de kappen en nieuw rubber voor de voorpoten. Spiegels, nieuwe koppelingshevel en het pedaal voor de koppeling moet aangepast of kleinere voetsteunen voor. Heb nu erg weinig ruimte voor m'n linker schoen. Maar dat went ook wel. Wellicht het pedaal doorslijpen en er 3 cm tussen lassen om het pedaal te verlengen.