The resurrection of Lucifer

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#101 » 25 jan 2021, 22:19

Achterspatbord binnen uit China, binnen 10 dagen! Hoe het kan voor 12 euro is me een raadsel, maar ik ben er blij mee. Altijd gokken of zoiets past, met de karige beschrijvingen op Ali. Had me voorbereid op wat aanpassingen, wat gaatjes bijboren, maar hoefde alleen de gaatjes voor het achterlicht een beetje breder te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Nummerplaat en achterlicht zitten er weer op, nog ff het kenteken uit de schorsing halen en een WA verzekering afsluiten. Morgen even naar de pomp voor verse lucht en een paar litertjes E5.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#102 » 27 jan 2021, 12:02

€ 12, het is echt geen geld en het ziet er prima uit. :thumbsup: Er zijn een aantal redenen waarom het zo goedkoop kan, maar dat is een andere discussie.

Mooi dat je nu bijna de weg op kan.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#103 » 27 jan 2021, 13:51

Heinz schreef:€ 12, het is echt geen geld en het ziet er prima uit. :thumbsup: Er zijn een aantal redenen waarom het zo goedkoop kan, maar dat is een andere discussie.

Mooi dat je nu bijna de weg op kan.


Ben gisteren de weg al op geweest! Maandagnacht alles qua kenteken en verzekering geregeld en gistermiddag de laatste puntjes op de i (splitpennen in de verbindingen van de achterrem, claxon en kenteken erop), rustig naar de pomp gereden voor lucht in de slappe banden en even lekker los. Wat een geweldige ervaring, 5 hele snelle versnellingen waar 'ie heel soepel doorheen gaat, nog niet voluit gegaan maar de 60 op de teller aangetikt, gok dat er zo'n 10Km afwijking in de teller zit. Even snel een paar Km gereden en weer terug, kwam met een enorme smile op m'n gezicht thuis! :yeah:

Heb nog geen spiegels dus dat zou een WOK betekenen, die de uitlaat waarschijnlijk ook veroorzaakt, wat een geluid, lijkt wel een oud vliegtuig! Ben onderweg zelfs even gestopt om te checken of de uitlaat niet los zat, maar voel geen luchtstroom bij de uitlaatpoorten en de motor wil afslaan als ik het uiteinde dicht houd dus die zit goed.

Enige wat me opviel is dat ie warm wat meer rookte (grijs) en een beetje stonk. Niet verbrand, maar ook niets bekends. Wellicht de oude olie die weer warm wordt. Binnenkort maar even vervangen, hoewel het er nog erg helder uit zag is 'ie wel een paar jaar oud, ongebruikt maar oud. Iemand hier een theorie over, is het slecht om met oude (bijna) ongebruikte olie te rijden? Lijkt me dat stilstand niet heel erg is.

Heb wel het gevoel dat 'ie erg rijk staat, hij stottert af en toe bij het doortrekken/terugschakelen, alsof er nog onverbrande benzine in zit. Wellicht een kleinere sproeier monteren. Bougie maar eens bekijken.

Voorspatbord is ook binnen, die ga ik vandaag monteren. Binnen 8 dagen binnen uit China voor 7. Dan resten alleen nog de kappen (nieuwe rubbers/grommets voor besteld), stepjes achter (nutteloos, maar staat mooier als lege bevestigingsbeugels) en stofrubbers voor de voorpoten. Hiervoor moet de hele vork uit elkaar dus dat wordt nog een projectje.

Maar hij rijdt officieel, binnen 6 maanden! Op een linkerspiegel na helemaal compleet/legaal :devil:

Wat er verder nog op komt zijn stapjes achter, voor de looks. Nieuwe rubbers/grommets voor de kappen en nieuw rubber voor de voorpoten. Spiegels, nieuwe koppelingshevel en het pedaal voor de koppeling moet aangepast of kleinere voetsteunen voor. Heb nu erg weinig ruimte voor m'n linker schoen. Maar dat went ook wel. Wellicht het pedaal doorslijpen en er 3 cm tussen lassen om het pedaal te verlengen.

Afbeelding
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#104 » 27 jan 2021, 14:05

Die rook zal dan wel komen door een te rijk mengsel. Rijden met oudere olie lijkt me geen ramp, wel z.s.m. vervangen natuurlijk.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#105 » 27 jan 2021, 15:04

Heinz schreef:Die rook zal dan wel komen door een te rijk mengsel. Rijden met oudere olie lijkt me geen ramp, wel z.s.m. vervangen natuurlijk.


Ja dat denk ik ook, anders had het ook wel uit de carterventilatieslang gekomen en daar kwam alleen lucht uit. Oude olie kan inderdaad weinig kwaad, maar vervangen is de moeite ook niet. Blokje heeft bij Allbike altijd warm en droog gestaan dus zal weinig vocht in gekomen zijn.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#106 » 30 jan 2021, 17:38

Afbeelding

Zo goed als klaar, kapjes erop en er een lekker vet doekje overheen gehaald voor de glans en een beetje bescherming tegen het zout. Nog een paar spiegels erop, en nog wat onderdelen vervangen achterlicht (mist 50% van de ledjes) en de achterremschakelaar (roest intern), led lamp in de koplamp (hopelijk zie ik dan ook wat ipv dat ik alleen zichtbaar ben) en rubbers op de voorvork (deze zijn keihard).

Afbeelding

Uiteindelijk zal er nog veel meer mee gebeuren; stralen, poedercoaten, nieuwe banden en ander onderhoud (remmen, voorvork, contactslot en het originele luchtfilter).

Omdat het half Lucifer is en half donor heet ie vanaf nu Lucy, wellicht dat er ooit nog een pin-up op komt ipv de doodshoofd.
2 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#107 » 02 feb 2021, 17:32

Hij/zij is mooi geworden!

Ik heb mijn mijn maatje 47 met pijn ook dat probleem dat ik moeilijk onder de schakelpook kom.
ik heb een langere op Alli besteld, maar die kan ik niet meer vinden.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#108 » 06 feb 2021, 14:59

Janvb schreef:Hij/zij is mooi geworden!

Ik heb mijn mijn maatje 47 met pijn ook dat probleem dat ik moeilijk onder de schakelpook kom.
ik heb een langere op Alli besteld, maar die kan ik niet meer vinden.


Een langere pook kan ik wel vinden maar niet 1 met de enorme knik van de Devilpook, of ze hebben dan weer een scharnierend voetje, en dat lijkt me best irritant qua speling en ongewenst inklappen.

Zo, net even wat bouten nagetrokken en dat was geen overbodige taak. Kon er toch een paar een slag geven na 40 km rijden. Verklaart waarom de boel wat meer trilde!

Lijkt erop dat ik de komende dagen genoeg tijd ga hebben om alles nog een keer na te lopen tussen het sleeën met de kleine door.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#109 » 09 feb 2021, 14:50

Ik heb er ook een met zo'n inklapbaar einde gehad, en daar kon ik niet mee overweg.

Slingers en bochten kan je er zelf in maken heh... ;-)
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#110 » 09 feb 2021, 18:16

Janvb schreef:Ik heb er ook een met zo'n inklapbaar einde gehad, en daar kon ik niet mee overweg.

Slingers en bochten kan je er zelf in maken heh... ;-)


Das waar en is makkelijker dan een stuk ertussen lassen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer