En waar haal je in de lockdown je gereedschap? Toolstation! Kwam er al vaker, stuk goedkoper als de Gamma en Praxis maar op internet bestellen en ophalen in de winkel mag nog dus maar even een striptang/klem voor de steekverbindingen, krimpkousjes, splitpennen voor de achterreminrichting en tie wraps gehaald. En een werklamp voor in de stroomloze schuur.
De draadboom gaat er weer op!
En de uitlaat dopmoeren en draadeinden zijn binnen van ali (2.60 inclusief verzending voor 4 paar), ga alleen de dopmoeren gebruiken. Lijkt me dat de originele draadeinden beter zijn, en 3 ervan zitten flink vast in het blok, en degene die wel uit het donorblok kwam zit vast in de dopmoer. Lekker laten zitten, ben even klaar met afgebroken bouten.
Verder de framerubbers van donordevil en lucifer uitgezocht op wat nog te gebruiken is en in een potje met siliconenspray gelegd. Dit schijnt ze wat soepeler te maken.
Stuur erop, kabels en hevel erop. Deze moeten nog nieuw van ali binnenkomen, als het goed is dezelfde. Veel onderdelen hetzelfde als die van een Yamaha GN125.
Bijna starten! Koppeling loopt netjes door alle 5 versnellingen en neutraal, er zit genoeg hele schone olie in het blok wat nog is nagelopen door @
Ecstechneut, dus ik verwacht dat het wel loopt. Ook de carburateur was leeg en vlotterbak brandschoon. Heb nieuwe benzineleidingen en filters, alleen nog een oude tank.
Die is wel roestvrij maar de benzine die erin zat had flink wat groene pasta aanslag in de oude carburateur achtergelaten. Vraag me af of de tank hetzelfde verhaal is. Iemand een idee hoe een tank te reinigen? Als ik google zie ik alleen maar tips om roest te verwijderen met boutjes en schudden.