The resurrection of Lucifer

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#81 » 19 dec 2020, 22:22

Toch nog even het massadraadje getrokken naar de bout van het voortandwielkapje, overal massa. Goeie tip @Janvb!
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#82 » 19 dec 2020, 22:32

BadWeather schreef:Toch nog even het massadraadje getrokken naar de bout van het voortandwielkapje, overal massa. Goeie tip @Janvb!


En even voor de grap met de hand de kickstarter rondgedraaid en ik heb vonk! Met een ali cdi, de originele is overleden helaas.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#83 » 20 dec 2020, 08:09

Ik geniet enorm van je verslag en de vorderingen! Heerlijk.... :saufen:
1 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#84 » 25 dec 2020, 14:13

Deze week een stuk minder gedaan als ik wilde, grote bestelling met onderdelen geannuleerd... haal het dan ook van je website. Geld nog niet terug gehad, als je niet kunt leveren zorg dan voor een snelle afhandeling. Maar ja.

Gelukkig had Leertouwer de goede spanningsregelaar en kan ik het luchtfilter, of in ieder geval een goed passende online vinden.

Electronica onder de tank een plekje gegeven en draden aan het wegwerken, toch even een foto van een pasmoment gemaakt.

Afbeelding
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#85 » 26 dec 2020, 17:14

Uitlaatje erop gedaan, daarvoor moest ie naar buiten dus gelijk even proefzitten en er een stukje mee gelopen. Rolt heel soepel, zonder ratelende ketting of krassende lagers. Oude dempers zijn verrot dus daar zijn al nieuwe voor besteld, helaas bleek het geen goede timing om die vanuit Engeland te laten komen..

Afbeelding

Het is wel een petiet ding, weegt niks en ik zit er met 1.85 meter nogal compact op.

Nog even met het tankrubber gespeeld, want de benzinekraan kwam tegen het blok aan. Denk dat ik een dezer dagen het zadel eens van de scrambler af ga halen om te kijken hoe dat zit. Heb het gevoel dat ik nog het een en ander mis daar. Sowieso de lip aan de tank waar ie mee aan het frame gezet wordt.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#86 » 27 dec 2020, 12:15

Wordt een mooi ding zo. Ik vind dat blokje flink ogen voor een brommerblok. Vult het frame goed, en dat is wel zo mooi. Schitterend dat je op een 50cc twee dempers hebt. :schater: Mijn motor moet het er met eentje doen...
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#87 » 27 dec 2020, 16:19

Heinz schreef:Wordt een mooi ding zo. Ik vind dat blokje flink ogen voor een brommerblok. Vult het frame goed, en dat is wel zo mooi. Schitterend dat je op een 50cc twee dempers hebt. :schater: Mijn motor moet het er met eentje doen...


Het zijn 2 bochten die onder het blok samenkomen in 1 demper helaas, 2 losse pijpen links en rechts zou nog veel cooler zijn. Net een tankje verse benzine gehaald, gaan we de tank van binnen reinigen.

Het blok past kennelijk ook in het grotere frame van mijn Skyteam Scrambler, en zal daar wat minder krap zitten. Er rijden 2 Hanway blackcafe's met dit 50cc blokje rond in NL. Stond er laatst 1 te koop op marktplaats. Het zit nu zo krap dat de benzinekraan 3mm boven het blok hangt.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#88 » 31 dec 2020, 20:20

Lekker bezig hoor, maar even 1 tip: er zat express geen orginele spanningsregelaar meer op, die dingen gaan om de haverklap kapot, zeker als ze op de orginele plek zitten. Maar voor de rest goed bezig en ze is in goede handen :thumbsup:
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#89 » 01 jan 2021, 18:11

Originele heb ik niet kunnen bemachtigen, die zat bij de geannuleerde bestelling. Heb nu een universele voor een GY6, kijken wat ie doet. Heb 'm wel op de originele plek gemonteerd maar ik heb die hele ombouw van de CDI niet, dus daar komt nu genoeg rijwind langs.

Schokbrekers zijn binnen van Ali, en zitten er al op. Lekker shiny!

Afbeelding

Verder een luchtfilterhuis gevonden met dezelfde maten als het origineel, alleen slang is te lang en is voor een 22mm carburateur. Dus een powerfilter op de 19mm die op het blok zat, grotere carburateur kan altijd nog. Tank staat in de week met reinigingsmiddel, ga 'm binnenkort eens laten lopen! Knipperlichten van een Skyteam erop, die moet ik nog bestellen, maar dat kan later. En een 2e hands koplamp van een Caferacer voor weinig op de kop getikt, wellicht kan ik die erop beunen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: The resurrection of Lucifer

Bericht#90 » 02 jan 2021, 10:38

Mooi setje schokkers! Denk je dat je hem voor het tourseizoen klaar hebt?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer